Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: در راستای اقدامات دولت سیزدهم، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام بخش کشاورزی از اولویت‌های این معاونت است.

فریبرز عباسی در نشست با مدیران، کارشناسان و کارکنان معاونت آب و خاک با بیان این مطلب گفت: پروژه مهم و ملی ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان و ایلام در فاز یک به مساحت ۲۹۵ هزار هکتار به بهره‌برداری رسیده و برای اجرای فاز دوم این طرح از منابع مختلف پیگیر تامین اعتبار هستیم تا این طرح عظیم ملی به بهره‌برداری کامل برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در طرح شبکه‌های آبیاری غرب و شمال‌غرب کشور حدود ۷۰ درصد از ۲۲۷ هزار هکتار آن اجرا شده است و برای اجرای ۳۰ درصد باقی از محل اعتبارات مختلف بویژه اعتبارات سفر ریاست‌ جمهوری پیگیر تامین اعتبار برای تکمیل طرح هستیم.

سرپرست معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: تاکنون دو میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده‌اند و در بحث قنوات و سایر پروژه‌های آب و خاک نیز اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

به گفته وی، ۷۰ درصد اعتبارات مصوبات سفرهای استانی ریاست جمهوری در بخش کشاورزی مربوط به حوزه آب و خاک است که این امر نشان دهنده اهمیت این حوزه می‌باشد و نقش همکاران ستادی و استانی در اجرای این پروژه‌ها بسیار مهم است.

عباسی با بیان این که اقدامات سازه‌ای و غیرسازه‌ای در معاونت در حال انجام است، افزود: اقدامات سازه‌ای که اولویت پروژه‌های نیمه‌تمام است و در خصوص اقدامات غیرسازه‌ای که مورد تاکید است، در سند تحول دولت مردمی هم به آن اشاره شده است.

وی ادامه داد: از جمله اقدامات غیرسازه‌ای، اجرای صحیح نظام‌های بهره‌برداری در طرح‌های آب و خاک، استفاده از آموزش‌های نوین، مشارکت بهره‌برداران در پروژه‌های آب و خاک، تدوین ضوابط، معیارها و استانداردهای آب و خاک و مستندسازی پروژه‌های اجرا شده است.

سرپرست معاونت آب و خاک خاطرنشان کرد: موضوع افزایش بهره‌وری و کاهش تعرق در دستور کار این معاونت است و در موضوع تشکیلات سازمانی و نیروی انسانی با توجه به بازنشستگی نیروهای کارشناسی اقدامات و پیگیری‌های لازم باید انجام پذیرد.

عباسی به ارتقای ضریب دانش بهره‌برداران، خلا ضوابط در بحث خاک، نظارت مستمر بر پروژه‌های آب وخاک، مهندسی ارزش، حل چالش‌های آب وخاک و تعامل با وزارت نیرو، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج، ظرفیت علمی و تحقیقاتی سمن‌ها، مهم بودن موضوع آموزش و ترویج و استفاده از فناوری‌های نوین در پروژه های آب و خاک تاکید کرد.

  منبع: خبرگزاری مهر برچسب ها: فریبرز عباسی ، وزارت جهاد کشاورزی ، وزارت نیرو

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی وزارت نیرو معاونت آب و خاک پروژه های آب آب و خاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۲۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل واحد‌های ۲۷ هکتاری تا چند ماه آینده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم؛ وحید وزیری راد در حاشیه بازدید اعضای طرح ۸۴۰ واحدی زمین‌های ۲۷ هکتاری پردیسان، (مقابل دانشگاه آزاد اسلامی) با بیان اینکه این پروژه از سال ۹۹ با مشکلات زیادی مواجه بوده و در ۸ ماه گذشته با دستور مستقیم استاندار پیشرفت قابل توجهی را داشته است افزود: پیشرفت این پروژه تاکنون ۷۰ درصد برآورد شده است و در صورت تامین مالی از وام بانک و واریزی به موقع اعضا، مهر ماه تحویل مالکان خواهد شد. 
وی گفت: تاسیسات بلوک‌های فاز ۱ این پروژه تمام شده و در مرحله کاشی و سرامیک است.
 طرح نهضت ملی مسکن در استان قم در حال حاضر با ساخت ۴۱ هزار و ۵۰۰ واحد در حال اجراست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مولدسازی دارایی‌های دولت فرصتی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام دستگاه‌ها است
  • جذب سرمایه گذاری برای تکمیل وایجاد واحدهای بخش کشاورزی در زنجان
  • دولت سیزدهم بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان متمرکز شده است
  • پایداری تولید در نفت و گاز مارون با تکمیل ۲۲ پروژه در ۱۴۰۲
  • تکمیل واحد‌های ۲۷ هکتاری تا چند ماه آینده
  • تمرکز دولت بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان
  • جزئیات جدید از پروژه ۳ طبقه کردن میدان ونک تهران
  • اولویت اصلی شهرداری رفسنجان تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است/ ۲۰ پروژه شهری در مراحل پایانی
  • آخرین وضعیت مرکز نمایش‌های آئینی «صبا»/ بهره‌برداری مرکز تا پایان امسال
  • بهره برداری از ۵۰۰ مدرسه نیمه تمام استان کرمان طی ۲ سال