Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل اتحادیه چایکاران غنچه‌های طلایی شمال کشور گفت: با افزایش نسبی قیمت برگ سبز چای و عملکرد خوب سازمان چای در خرید تضمینی و پرداخت تقریبا به موقع بهای این محصول با پشتوانه صندوق حمایت از توسعه صنعت چای شور و شوقی در بین چایکاران دیده می‌شود.

به گفته فرشید محبی، علیرغم همه ناملایمات، سختی‌ها و بی مهری‌های ادوار گذشته؛ برنامه ریزی و تلاش‌های مستمر همه دست‌اندرکاران صنعت چای از جمله احیای باغ‌های چای مخروبه و برگشت به چرخه تولید، به زراعی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. پیشرفت و وضعیت نسبتا بهتر معیشت چایکاران و رضایتمندی نسبی آن‌ها شده است.

او از همت چایکاران شمال کشور در اجرای عملیات به زراعی؛ داشت، نگهداری و رسیدگی به امور باغی برای برداشت محصول باکیفیت در سال جدید خبر داد.

حدود ۱۷۰ کارخانه چایسازی در گیلان و مازندران برای خرید تضمینی برگ سبز چای اعلام آمادگی کرده اند.

شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک امسال را ۹ هزار و ۲۰۰ تومان و برگ سبز چای درجه دو را ۷ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام کرده است.

قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک امسال نسبت به سال گذشته ۳۷.۵ درصد و چای درجه دو ۴۸ درصد افزایش یافته است.

کیفیت خوب برگ سبز چای در چینش بهاره ۱۴۰۱

رئیس سازمان چای کشور گفت: از اول اردیبهشت ماه تاکنون ۱۴ هزار و ۶۳۵ تن برگ سبز چای به ارزش ۱۳۴ میلیارد تومان از چایکاران گیلان و مازندران خریداری شده است.

به گفته حبیب جهانساز، از این مقدار ۱۴ هزار و ۵۴۲ تن معادل ۹۹ و ۴ دهم درصد برگ سبز چای درجه یک است که که نشان از کیفیت خوب این محصول کشاورزی دارد.

وضعیت مطلوب بهره برداری چای در سال جدید

رئیس اتحادیه کارخانجات املش نیز وضعیت بهره برداری چای در سال جدید را مطلوب اعلام کرد و گفت: کارخانه‌های چای در ازای تحویل چای باکیفیت به چایکاران تشویقی می‌دهند.

به گفته یدالله حاجی آقازاده، بهره برداری برگ سبز چای تاکنون بهتر از سال گذشته بوده است.

املش ۴ هزار و ۸۵۰ هکتار باغ چای و ۳۷ کارخانه چایسازی دارد.

این شهرستان بزرگترین تولیدکننده چای کشور است.

۸ هزار و ۴۰۰ چایکار املشی سالانه ۳۰ هزار تن برگ سبز چای برداشت می‌کنند.

رونق صنعت چای با برداشت باکیفیت این محصول

هادی امیدی یکی دیگر از مدیران عامل اتحادیه چایکاران کشور ضمن رضایت از قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای از چایکاران زحمتکش خواست با برداشت باکیفیت این محصول به اعتلای صنعت چای کمک کنند.

برداشت برگ سبز چای هر سال از اول اردیبهشت تا ۳۰ مهر ماه در ۳ مرحله بهاره، تابستانه و پاییزه انجام می‌شود.

حدود ۶۰ هزار خانوار چایکار در ۲۵ هزار هکتار باغ چای شمال کشور به تولید و پرورش این محصول اشتغال دارند.

۹۰ درصد باغ‌های چای کشور در استان گیلان و ۱۰ درصد دیگر در استان مازندران قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خرید تضمینی برگ سبز چای چایکاران شمال خرید تضمینی برگ سبز چای برگ سبز چای درجه برگ سبز چای صنعت چای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۲۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال نیازی به واردات گندم نداریم

عطااللّه هاشمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

به گفته او، براساس قانون ۲۴ ساعت پس از تحویل گندم به مراکز خرید، وجه گندم باید به حساب گندمکاران واریز شود که متاسفانه با گذشت ۲۴ ساعت از تحویل، ریالی به کشاورزان پرداخت نشده است.

هاشمی ادامه داد: بنابر آمار تاکنون میزان خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۳۰۰ هزارتن رشد داشته است، اما تا پایان اردیبهشت می توان آمار دقیق خرید را اعلام کرد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه بی توجهی به اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم بزرگترین تهدید امنیت غذایی کشور محسوب می شود، افزود: عدم تحویل جایزه گندم و اصلاح قیمت با شعار سال و برنامه امنیت غذایی سازگار نیست  و به ضرر تولید داخل تمام می شود.

او با بیان اینکه امسال در تولید گندم به خودکفایی کامل می رسیم، گفت: برآوردها حاکی از آن است که با استمرار شرایط مساعد بارش، تولید گندم به بالای ۱۴ میلیون تن و خرید تضمینی بالای ۱۲ میلیون تن برسد. ناگفته نماند که تحقق این امر منوط به اصلاح قیمت گندم و پرداخت به موقع مطالبات گندمکاران است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • اعلام قیمت خرید تضمینی کلزا در گلستان
  • آغاز خرید گندم با نرخ هر کیلو ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان از هفته آینده
  • قیمت گندم مشخص شد
  • خبر جدید برای گندمکاران/ قیمت گندم مشخص شد
  • پیش‌بینی تولید ۱۶۰ هزار تن گندم در بیله‌سوار
  • قیمت هر کیلو گندم ۱۷ هزار و پانصد تومان/ آغاز خرید از هفته آینده
  • خرید تضمینی گندم به ۸۵۵ هزارتن رسید
  • گندم‌کاران نسبت‌به آفات غافل نباشند/هرکیلو گندم دوروم ۱۸هزارتومان
  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی خریداری شد
  • امسال نیازی به واردات گندم نداریم