Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@22:27:35 GMT

گرد و غبار با استمرار خشکسالی ها در استان مرکزی تشدید می شود

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۵۲۸۷۰

گرد و غبار با استمرار خشکسالی ها در استان مرکزی تشدید می شود

علیرضا محرابیان در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه پدیده گرد و غبار با استمرار خشکسالی‌ها شدت گرفته اظهار کرد: در داخل استان، حدود ۳ کانون گرد و غبار عمده وجود دارد که با توجه به شدتِ وزش باد فعال می‌شوند.

وی ادامه داد: دو مورد از این کانون‌های گرد و غبار در شمال شرقی (نزدیک ساوه)، شمال اراک (کویر میقان، به عنوان یکی از کانون‌های اصلی) و جنوب شرقی (حوالی محلات و خمین) واقع شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره محیط زیست استان مرکزی افزود: در دو سال اخیر، حدود ۴۷۰ هکتار از این کانون‌ها نهال کاری شده است و پیگیر هستیم تا به شرط تامینِ مالی، طرح‌ها را ادامه دهیم و این کانون‌ها را در استان کنترل کنیم.

محرابیان عنوان کرد: کانون‌های گرد و غبارِ خارج از کشور به ویژه در عراق و سوریه در یکی دو سال اخیر فعال شده‌اند به همین دلیل در روزهای اخیر، به شدت تحت تأثیر کانون‌های خارج از کشور بوده‌ایم.

وی یادآور شد: امسال تقریباً در نیمی از روزها با پدیده گرد و غبار مواجه بوده‌ایم، به طوری که شاخص کیفیت هوا در وضع ناسالم قرار گرفته است.

رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره محیط زیست استان مرکزی گفت: وزش باد و خیزش گرد و خاک تا یکشنبه ادامه دارد و متأسفانه، کانون خارج از کشور هم فعال شده است.

محرابیان با اشاره به اینکه اراک در نیمه دوم سال با پدیده‌های انسان ساختِ آلودگی (صنایع، ناوگان حمل و نقل و نیروگاه) و در نیمه اول سال هم با گرد و غبار مواجه است، تاکید کرد: باید به سازگاری با شرایط موجود توجه شود؛ چراکه این موضوع، علاوه بر استان و ایران، بخش‌هایی از کشورهای خاورمیانه و اروپا را درگیر کرده است.

وی مدیریت منابع آبی و جلوگیری از تخریب مناطقِ مستعدِ فرسایشِ بادی را از جمله راهکارهای مقابله با پدیده گرد و غبار دانست و گفت: بیماران تنفسی، عروقی و قلبی، تا حد امکان در محیط‌های باز قرار نگیرند و در صورتِ اجبار به خروج از خانه، حتماً ماسک بزنند.

کد خبر 5483552

منبع: مهر

کلیدواژه: خشکسالی گرد و غبار گرد و خاک محیط زیست استان مرکزی بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا خطبه های نماز جمعه آمار کرونا گرد و غبار عملیات بازی دراز صعود به بازی دراز آلودگی هوا گروههای جهادی سرپل ذهاب اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز خراسان رضوی گرد و خاک گرد و غبار کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۲۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استمرار جمعه‌های خشم و انزجار از رژیم صهیونیستی


 به گزارش خبرگزاری صداوسیما، متن اطلاعیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یه این شرح است:

بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمٰنِ ٱلرَّحِیمِ

امروز «نظامِ سلطه و استکبارِ جهانی» درنده خو و وحشی‌تر از گذشته؛ هم‌ناله و شیونِ زنان و کودکان مظلوم و بی‌پناه را در غزۀ مقاوم و هم فریادِ ظلم ستیزی و عدالتخواهی و حق جویی دانشجویان و دانشگاهیان را در قلب آمریکا در گلو خفه می‌کند.

استمرارِ توحش و بربریتِ رژیمِ سفاکِ صهیونیستی با حمایت‌های متعدد و همه جانبه آمریکای جنایتکار و برخی از دولت‌های غربی سراسرِ غزه را به قتلگاهی بزرگ در سلاخی انسان‌های بی‌گناه و انسانیت تبدیل کرده و فریادِ پیوستۀ و نالۀ مظلومان و بی‌پناهان و شیونِ مادران وکودکانِ بی‌گناه از جای جای غزۀ قهرمان به گوش می‌رسد و قلبِ امتِ بزرگِ اسلامی در غمِ مصیبتِ جانسوزِ این نسل‌کشی بی‌امان، سخت جریحه‌دار است.

این در حالی است که آمریکا و اروپا که خود را مهد آزادی، عدالت و حامی حقوقِ بشر می‌دانند؛ تحصن و تجمع اعتراضی دانشجویان عدالتخواه در حمایت از مردم مظلوم غزه و توقف کشتار و نسل‌کشی رژیم ددمنش صهیونیستی را بر نمی‌تابند و با سخت‌ترین و خشن‌ترین روش به سرکوب آن می‌پردازند.

اما بی‌تردید بازندۀ بزرگِ این معرکه و جنگِ نابرابر و ظالمانه؛ رژیم پلید اشغالگر و حامیان آمریکایی و غربی آن خواهند بود.

شـورای همـاهنـگی تبلیـغات اسـلامـی؛ ضمن تـقـدیـر و تـشــکر از حضور‌های مســتمرِ میـدانی و حمایت‌های پیوسته و همه جانبه مـلتِ بـزرگِ ایــرانِ اســلامـی از فلسـطیـنِ قهــرمـان و با محکومیتِ شدیدِ جنایت‌های ددمنشانۀ رژیم شرور و پلیدِ صهیونیستی و ابراز همدردی با غزۀ مقاوم و قهرمان و اعلام حمایت خود از آرمانِ آزادیِ قدسِ شریف، از مردمِ فهیم و آگاهِ ایران، در استان‌های البرز، ایلام، کرمان و همدان دعوت می‌کند، تا با حضورِ پرشور و حماسیِ خود در «راهـپیـمایـی جـمعـه هـای خشـم و انـزجار» که جمعۀ این هفته ۱۴ اردیبهشت ماه پس از اقامۀ نماز برگزار می‌شود، ضمنِ محکومیتِ این جنایاتِ وحشیانه؛ همبستگی و حمایت همیشگی خود را با غزۀ مقاوم و فلسطین قهرمان با فریاد  مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا  اعلام نمایند.

دیگر خبرها

  • هشدار در پی تشدید و استمرار سامانه بارشی در کرمانشاه
  • استمرار جمعه‌های خشم و انزجار از رژیم صهیونیستی
  • آئین غبار روبی و گلباران مزار شهدای پیرانشهر بمناسبت روز معلم
  • (ویدئو) ساکنان تالاب‌های افسانه‌ای عراق از خشکسالی می‌ترسند
  • «چشم‌ها تنها برای دیدن نیستند»
  • خشکسالی یزد با بارندگی‌های اخیر برطرف نمی‌شود
  • برخی از شالیکاران محمودآبادی در انتظار دریافت سهمیه کود
  • کاهش۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به دلیل خشکسالی
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۲؛هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی
  • کم آبی در کمین لرستان/ بارش‌های پرتکرار هم حریف خشکسالی نشد