Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- شهردار شیراز بر ضرورت به کارگیری شبکه ترکیبی هوشمند حمل‌ونقل در این کلانشهر تاکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، احسان اصنافی ظهر امروز در بیست‌و‌نهمین نشست تخصصی کمیسیون حمل و نقل و ترافیک مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران که به میزبانی شهر شیراز برگزار شد، اظهارداشت: در مدیریت شهرها حمل و نقل یکی از مهم‌ترین شئونات مدیریت و اداره هر شهر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: حوزه حمل و نقل موضوعی است که توسط شهرداری‌ها رصد می‌شود و ترافیک کلانشهرها که اکثر مدل‌های آنها قابل تعمیم و انتقال به دیگر شهرها است از موضوعات بسیار مهمی است که در این خصوص شهرداری شیراز با دو شهر مشهد و تهران انتقال تجربیات بسیار خوبی داشت.

اصنافی گفت: حوزه حمل و نقل عمومی  فصل مشترک تمام کلانشهرهای کشور  و حوزه حمل و نقل و اتوبوسرانی و شبکه‌های آن با سایر کلانشهرها و موضوع مترو از مباحث مهمی است که همواره مد نظر قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: حوزه حمل و نقل حوزه خدمت‌رسان شهری است و حوزه اقتصادی و درآمدی محسوب نمی‌شود و شهرداری‌ها در این حوزه همواره سرمایه‌گذاری مصرفی داشتند نه سرمایه‌گذاری اقتصادی، از سوی دیگر هنر شهرداری‌ها این است که از خود شبکه هزینه نگهداری را تأمین کنند که این واقعیت با روش‌های مدیریت سنتی شبکه حمل و نقل عملا امکانپذیر نیست. 

شهردار شیراز ادامه داد: آن چه که امروز به داد شهرداری‌ها خواهد رسید مدیریت هوشمند ترافیکی و حمل و نقل شهری است که بواسطه آن بتوانیم افزایش بهره‌برداری را داشته باشیم و در غوغای هزینه‌های مدیریت شهری بتوانیم بهترین خدمات را ارائه کنیم.

اصنافی عنوان کرد: امروزه دیگر زمان آن نیست که شبکه‌های حمل و نقل همچون مترو اتوبوس و تاکسی در حوزه خود به تنهایی عمل کنند، بلکه شبکه‌های ترکیبی هوشمند از ضروریات یک شهر هستند و هر شهری باید در این حوزه تجربیات و طرح‌های خود را ارائه دهد.

شهردار شیراز همچنین یادآور شد: امروزه شهر شیراز سومین طرح جامع مطالعه حمل و نقل را در دست دارد که در راستای انتقال تجربیات به سایر شهرها می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد از سوی دیگر کلانشهر شیراز در حوزه حمل و نقل مترو با 24.5 کیلومتر شبکه فعال و 16 کیلومتر شبکه در حالا احداث سومین شبکه حمل و نقل ریلی کلانشهر کشور را دارد که با این دو شبکه در شمال و غرب توانسته است 60 درصد مساحت شهری را پوشش بدهد و امید است با مطالعات شبکه‌های حمل و نقلی در کنار این شبکه اصلی خدمات جامع‌تری را ارائه بدهیم.

در ادامه این مجمع محجدتقی تذروی، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز عنوان کرد: در شهر شیراز کمیسیون حمل و نقل جدا از کمیسیون عمران است و بعد از موضوع آسفالت بیشترین مشکلات شهر پیرامون حمل و نقل و ترافیک است.

وی اظهار کرد: ما توانسته‌ایم شهر شیراز را در وضعیتی حفظ کنیم که در طول سال یک روز قرمز و یا تعطیل به جهت آلوده بودن هوا نداشته باشد که رمز موفقیت ما در این حوزه تعامل استانداری و مجموعه شهری بوده است. 

این عضو شورای شهر با بیان اینکه در این حوزه چند مشکل اساسی داریم و انتظار داریم که از این مجمع مشکلات رسیدگی شوند، گفت: مصوبات این مجمع باید به دستور وزیران دولت برسد تا ضمن امضای این مصوبات کار اجرایی آنها آغاز شود.

به گفته رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز در حوزه حمل و نقل نیز  دولت باید موظف شود تا نسبت به حمل و نقل عمومی تعهداتی را داشته باشد و بودجه‌ای را اختصاص دهد و نوسازی ناوگان اتوبوس را در دستور کار قرار دهد.

تذروی ابراز کرد: امید است خروجی مصوبات این مجمع سود و منفعت آن به نفع مردم کشور و بویژه کلانشهر شیراز برسد. 

در این مجمع همچنین هادی شه دوست معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز نیز در سخنانی بیان کرد: حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز از دیر باز با سبقه بسیار خوب توانسته است در میان دیگر کلانشهر های کشور به خوبی نقش‌آفرینی کند.

وی ابراز کرد: در سایر اقدامات و تلاش‌هایی که در حوزه حمل و نقل و ترافیک صورت گرفته نتیجه آنها به شهری پاک منجر شده است. شهری که در مقایسه با سایر کلانشهرها که درگیر روزهای آلوده هستند این شهر روزهای پاکی را به خود دیده است.

شه دوست با بیان اینکه در این راستا سیاست‌های شهرداری و شورا در این مسیر در راستای شهر پاک ادامه خواهد داشت، گفت: نمونه بارز آن انعقاد تفاهم نامه چهار جانبه و برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی ما بین شرکت مپنا( مکو)، ماهان، شتاب و  شهرداری شیراز با هدف گسترش زیرساخت‌های مورد نیاز انرژی پاک است‌.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز اضافه کرد: تا پایان سال جاری بهره‌برداری از خط 2 قطار شهری در اکثریت ایستگاه‌های مترو شیراز، می‌تواند نویددهنده این موضوع باشد که طی سال‌های آینده این هوای پاک را در شهر شیراز داشته باشیم.

رهاورد سفر رئیس‌جمهور به قزوین/ 50 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل عمومی قزوین افزوده می‌شودموافقت سازمان حمایت با افزایش 25 تا 45 درصدی تعرفه‌های حمل‌ونقل مسافر و بار/ بلیت قطار 25 درصد گران شدخسارت میلیاردی خودروهای سنگین به آسفالت جاده‌های نسیم‌شهر؛ پایانه حمل‌ونقل کالا‌ی تهران ‌عوارض نمی‌دهد

لازم به ذکر است روز گذشته همزمان با هفته شیراز طی مراسمی تفاهم‌نامه برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل درون شهری منعقد شد که این پروژه با هدف حفظ هوای پاک در راستای برنامه پنج ساله شهرداری شیراز اجرا می‌شود.

به گفته شه‌دوست اتوبوس برقی تولید داخلی دارای استانداردهای جهانی است که پک باتری لیتیوم یون با ظرفیت 318 کیلووات ساعت با تعداد عمر سیکلی بیش از 5000 و شیوه‌های مختلف شارژ داخلی و سریع ، سامانه مانیتورینگ و عیب یابی پیشرفته از مهمترین تجهیزات و امکانات این اتوبوس است.

انتهای پیام/424 /ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حمل و نقل و ترافیک کمیسیون حمل و نقل شهرداری شیراز حوزه حمل و نقل شهرداری ها شهر شیراز نقل عمومی حمل ونقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۲۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب ۳۵ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۷ اصفهان

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان از نصب ۳۵ هزار پلاک آبی هوشمند در سطح این منطقه خبر داد و گفت: تمام پلاک‌ها حاوی کیوآرکد ( QR) است که حاوی اطلاعات آدرس کامل، تعداد طبقات، کد پستی هر واحد و پلاک شهرداری است.

مهدی سلطان‌آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به کارایی و مزایای پلاک‌های آبی هوشمند اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین ابزارها برای تحقق هدف دستیابی به شهر هوشمند ایجاد ارتباط بین سازمان‌های مختلف و توسعه و سهولت در خدمات‌رسانی به شهروندان است که پلاک آبی هوشمند زیرساخت خوبی برای اطلاع‌رسانی و به‌روزرسانی در زمینه ملک شهروندی و خدمت‌رسانی‌های پیرامونی است‌.

وی افزود: از طریق این پلاک‌ها امکان اتصال به شبکه‌های اجتماعی به‌منظور ارائه خدمات مختلف و به‌روزرسانی بانک اطلاعات املاک شهرداری فراهم می‌شود.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با بیان اینکه تعداد کل پلاک‌های این منطقه بالغ بر ۵۰ هزار عدد است، گفت: تا کنون ۳۵ هزار پلاک آبی هوشمند در سطح منطقه ۷ از جمله در شمال بزرگراه چمران و نیمی از منطقه جنوب چمران نصب شده است.

سلطان‌آقایی خاطرنشان کرد: تمام پلاک‌ها حاوی کیوآر ( QR) کد است که حاوی اطلاعات آدرس کامل، تعداد طبقات، کد پستی هر واحد و پلاک شهرداری است و در آینده نیز مجهز به شماره اشتراک آب ،برق و گاز نیز می‌شود.

وی ادامه داد: در الگوی جدید، پلاک منازل با استفاده از نقشه‌های مکان‌مند موجود در شهرداری و داده‌های شرکت پست همسان‌سازی و سپس راستی‌آزمایی شده است، البته پلاک‌های آبی رنگ دارای بارکد هوشمند طراحی شده است.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: نصب پلاک‌های آبی هوشمند در این منطقه از دی سال گذشته آغاز شده و تا پایان خرداد ۱۴۰۳ به اتمام می‌رسد.

وی تصریح کرد: برای این طرح که در کل شهر اصفهان در حال اجراست، معاونت برنامه‌ریزی و سازمان زیباسازی در معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان دخیل هستند.

کد خبر 748337

دیگر خبرها

  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • بازنگری در مکان‌یابی پل‌های عابر پیاده در قم/۱۰ پل عابر پیاده مکانیزه اجرایی می‌شود
  • احداث مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی سیل‌بند پارک کوهستان در یزد + فیلم
  • ضرورت تسهیل مسیرهای حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • تزریق ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای حمل‌ونقل اصفهان
  • نصب ۳۵ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۷ اصفهان