Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه مشکلی در تامین کالاهای اساسی در زنجان نداریم گفت: ماکارونی و روغن خوراکی با نرخ جدید به وفور در بازار زنجان وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ناصر فغفوری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در خصوص کمبود روغن و ماکارانی در بازار اظهار داشت: متولی تامین و توزیع مواد غذایی از جمله روغن خوراکی، سازمان جهاد کشاورزی است و تخصیص حواله‌ها به داخل استان یا صدور مجوز فروش به کارخانه‌ها از طریق سازمان جهاد کشاورزی اتفاق می‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فغفوری افزود: اکنون شرایط به‌گونه‌ای است که تفکیک وظایف باید کنار گذاشته شده و هر آنچه از توان هر دستگاهی برمی‌آید با هماهنگی استاندار محترم باید به سازمان جهاد کشاورزی کمک کند که در این راستا و به استناد دستور استاندار زنجان، سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز وارد کار شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه کارخانه روغن نباتی جهان حدود 110 تُن روغن آماده دارد، گفت: این روغن‌ها در اختیار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار گرفته که به مرور و 30 تُن 30 تُن به بازار تزریق می‌شود.

وی اظهار داشت: خارج از شبکه خط تولید استان هم 150 تُن روغن خام آفتابگردان موجود است که به کارخانه روغن نباتی جهان گفته شده که 100 تُن را نگه دارد تا سویا برسد و 50 تُن بقیه را به خط تولید بیاورد تا بتواند روغن خوراکی آفتابگردان تولید کند.

فغفوری با بیان اینکه این‌ها کمک داخل استانی است، خاطرنشان کرد: به شرکت‌های پخش و فروشگاه‌هایی مثل اتکا و رفاه هم گقته شده که سهمیه‌بندی کشوری خود را که دریافت کرده‌اند به تدریج توزیع می‌کنند تا به بازار کمک شود.

وی افزود: اتحادیه صنف خواروبارفروشان هم به همر میزان روغن نباتی جهان که برای فروش داشته را در بین خواروبارفروشان توزیع می‌کند و علاوه بر آن برندهای دیگر روغن هم از بیرون جذب می‌شود و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

فغفوری با بیان اینکه نگرانی‌ها و فشار روانی از بابت حذف ارز 4200 تومانی از اقلام اساسی و تغییر قیمت‌ها وجود دارد در حالکه هیچ مشکلی وجود ندارد، ابراز کرد: طبق برآوردها و اظهارات اتحادیه صنف خواروبارفروشان، بازار حداکثر تا دوشنبه هفته آینده به ثبات می‌رسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در خصوص افزایش قیمت ماکارانی طی روزهای اخیر گفت: کارخانجات تولید ماکارانی و در واقع صنف و صنعت، آرد را با قیمت جدید خریداری می‌کنند به‌گونه‌ای که قیمت هر کیسه آرد از 150 هزار تومان به حدود 600 هزار تومان رسیده و طبیعی است که وقتی قیمت آرد تغییر پیدا کرد، قیمت ماکارانی هم تغییر پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه مشکل کمبود ماکارونی در اینجا بود که کارخانه‌ها مقاومت می‌کردند که محصولاتشان با قیمت جدید عرضه شود، اظهار داشت:  قیمت‌های جدید ماکارانی در دو روز گذشته ابلاغ شده و کارخانجات نیز ماکارونی با قیمت جدید تولید کرده اند و حجم قابل توجهی ماکارونی از دیروز با قیمت‌های جدید به استان آمده و اکنون در قفسه فروشگاه‌هایی مثل رفاه با قیمت جدید وجود دارد.

فغفوری با تاکید بر اینکه هیچگونه کمبودی در تامین روغن و ماکارونی وجود ندارد، تصریح کرد: این محصولات به وفور و فقط با قیمت جدید در بازار عرضه می‌شوند و هیچ کمبودی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تغییر قیمت آرد صنف و صنعت، محصولات مرتبط با آرد نیز به تبع این تغییر با قیمت جدید، تولید و به بازار عرضه می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سازمان جهاد کشاورزی معدن و تجارت قیمت جدید استان زنجان روغن خوراکی سازمان صنعت وجود ندارد ن روغن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۳۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»

به گزارش خبرنگار مهر، هر گاه حجم و میزان کالایی در بازار بیش از نیاز باشد و کاهش قیمت‌ها موجب زیان تولیدکننده شود دولت ورود کرده و کالاهای مازاد را از سطح بازار جمع‌آوری می‌کند.

ایران در تولید گوشت مرغ و تخم مرغ به خودکفایی رسیده و در این زمینه می‌تواند درآمدزایی ارزی داشته باشد. ظرفیت کشور در تولید گوشت مرغ سالانه ۳ میلیون تن بوده که این آمار ضمن تأمین داخل می‌تواند بازار صادراتی را برای اقتصاد کشور به ارمغان آورد. مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران با اشاره به تاکید وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر ورود محصولات کشاورزی بر بازارهای جهانی گفته، وزیر جهاد کشاورزی در تعامل با بخش خصوصی حمایت از تولید داخل را برای ورود به بازارهای بین‌المللی مرغ مورد تاکید قرار داده است. بازار دائمی صادرات با پویا ساختن تولید داخل، عاملی قطعی در توسعه زنجیره تولید و تأمین مرغ برای کشورهای همسایه خواهد بود.

علی ابراهیمی وظیفه شرکت پشتیبانی امور دام کشور در خرید مرغ داخل را مقطعی و برای تکمیل ذخایر راهبردی عنوان کرد و نقش اصلی تنظیم و تثبیت بازار را گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازار بین‌المللی دانست. به گفته وی، تولید محصول با کیفیت، ایفای به موقع تعهدات و پایداری حضور از عوامل حفظ بازار صادراتی است. در دنیا صادرات مورد حمایت دولت‌ها بوده و به شکل‌گیری اولیه آن یارانه تعلق می‌گیرد. این اتحادیه هم در سایه حمایت در یک بازه زمانی ۳ تا ۴ ماه می‌تواند حضور خود را در بازار کشورهای همسایه تثبیت کند.

تلاش برای بازار سازی

قیمت هر کیلو گرم مرغ سال گذشته ۷۳ هزار تومان تعیین شد که این عدد بین ۷۸ تا ۹۵ هزار تومان در نوسان بود. در مقطعی با کاهش حجم جوجه‌ریزی قیمت گوشت مرغ به حدود ۱۰۰ هزار تومان رسید که با ورود وزارت جهاد کشاورزی و رساندن جوجه‌ریزی به بیش از ۱۵۰ میلیون قطعه آرامش به بازار گوشت مرغ بازگشت.

در حال حاضر هنوز قیمت جدید تعیین نشده و هر کیلو گرم گوشت مرغ به مبلغ ۷۸ هزار تومان به فروش می‌رسد.

در ادامه شرکت پشتیبانی امور دام کشور با اعطای نهاده مدت دار و عرضه بیش از یک میلیون تن نهاده با ارز ترجیحی و بهره‌گیری از مکانیزم استمهال در حال خدمات رسانی به زنجیره مرغداری کشور است.

به گفته مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام، صنعت مرغداری ایران وارد یک کلاس جهانی جدید شده و ما نیازمند یک گفت‌وگوی ملی با مرغداران هستیم. زمان آن رسیده که با بهره‌وری و کارایی بالاتر، تولید انجام شود.

‌حسین شیرزاد نسبت به جمع‌آوری گوشت مرغ مازاد از سطح بازار عنوان کرده، در حال حاضر شرکت‌ها و مدیران استانی بدون محدودیت به خرید بیش بود مرغ در استان‌ها مشغول هستند و شرکت پشتیبانی امور دام با تمام ظرفیت متعهد به خرید مرغ است؛ به طوری که در یک ماه گذشته رکورد خرید روزانه ۱۰۰۰ تن رقم خورده است. در ماه مبارک رمضان حدود ۱۷ هزار تن مازاد مرغ از استان‌ها خریداری شد.

گفتنی است؛ امسال واردات گوشت مرغ از دو ماه قبل در فراخوان و مناقصه‌های بین‌المللی متوقف شده و تکمیل و کهنه و نو شدن ذخایر استراتژیک مرغ کشور با تولید داخل صورت می‌گیرد.

حسین شیرزاد تاکید دارد، صنعت مرغداری نیاز به منابع مالی جدید، سرمایه در گردش مکفی و بیمه قیمت محصولات دارد. قطعاً باید کریدورهای صادراتی فعال شود و صادرات موفق وابسته به زیرساخت‌های مناسب صادراتی و ظرفیت‌های کشتارگاهی استاندارد است که در حال حاضر در آن ضعف داریم.

در این زمینه ضروری است تعداد کشتارگاه‌ها متناسب سازی شده و مدیریت صادرات مرغ به لحاظ کیفی تقویت شود. ‌

کد خبر 6089725 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»