Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-27@13:49:02 GMT

عذرخواهی وزیر آموزش و پرورش از مردم

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۵۳۵۰۲

عذرخواهی وزیر آموزش و پرورش از مردم

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، یوسف نوری گفت: آموزش و پرورش به دلیل بستر گسترده و موثر در جامعه همواره ارتباط تنگاتنگی با ستاد مبارزه با مواد مخدر در زمینه ترویج فرهنگ پیشگیری و جلوگیری از ورود مواد مخدر در بین دانش‌آموزان داشته است. 

بیشتر بخوانید:

نوری: رتبه‌بندی معلمان در دولت روحانی در حد حرف باقی ماند

وی توضیح داد: ایران در این زمینه در وضعیت مطلوبی نسبت به سرانه جهانی قرار گرفته است، اما به دلیل گسترش مواد مخدر در جوانان با سرعت بالا باید مراقبت‌ها نیز افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون در قالب طرح‌های مختلف اعم از یاری‌گران جوان نیز اقدامات متعددی در حال انجام بوده و در حوزه‌های تربیت بدنی سلامت و معاونت پرورشی فرهنگی پیگیری‌های مربوطه انجام می‌شود. 

وی گفت: این اقدامات با هدف جذب دانش‌آموزان از طریق روش‌های غیرمستقیم و تحقق رسالت دانش‌آموزی یعنی حرکت در راستای تربیت انجام می‌شود. 

نوری همچنین با اشاره به اخبار و اطلاعات متعدد در رسانه‌های دیداری و شنیداری گفت: برخی از اطلاعات پایه و اساس علمی نداشته و اطلاعات مربوط به میزان مواد مخدر در بین دانش‌آموزان و اطلاعات معتبر در این زمینه، توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر تجمیع و اعلام خواهد شد. 

وی افزود: به صورت طبیعی با رشد و ازدیاد جمعیت دانش‌آموزی گاه تصور می‌شود که اعتیاد افزایش یافته است؛ در این خصوص باید آمار و ارقام رسمی بررسی شود. 

وزیر آموزش و پرورش در خصوص ادامه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید نیز گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا در حال حاضر اجازه بازگشایی مدارس را صادر کرده و از سرگیری آموزش در سال تحصیلی جدید نیز ادامه خواهد داشت. با افزایش درصد بازگشایی مدارس خوش‌بختانه آمار کرونا هم کاهش یافته و ان‌شاءالله با پایان این بحران آموزش‌ها به مانند شرایط فعلی ادامه خواهد داشت. 

عذرخواهی وزیر از اولیاء

وی در خصوص تعطیلی مدارس امروز پایتخت در مقطع ابتدایی نیز با اشاره به برخی اختلالات و سرگردانی اولیاء عنوان کرد: این تصمیم توسط استانداری تهران گرفته شده است، تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی به دلیل آلودگی هوا و... باید پیش از ورود به سرویس‌های دانش‌آموزی باشد و من از اولیا عذرخواهی می‌کنم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1139646 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش آموزش و پرورش مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۳۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل اکبر منتظر در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مشگین شهر اظهار کرد: در صورت بکارگیری ترککنندگان اعتیاد توسط کارفرمایان بخش خصوصی سهم عمده ای از حق بیمه این قبیل کارگران توسط دولت پرداخت خواهد شد.
وی همچنین خواستار استفاده از ظرفیت خیرین برای احداث کمپ دوم ترک اعتیاد در شهرستان مشگین شهر شد.
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استانداری اردبیل ادامه داد: مساله اعتیاد ، پایین آمدن سن اعتیاد و گرایشاتی که جوانان به انواع آن دارند و در کنار آن نداشتن اطلاعات کافی و درست خانواده‌ها موجب بروز مشکلات زیادی در این حوزه شده است.
وی افزود: نیاز است در این زمینه اقدمات و برنامه‌های آموزشی درستی طراحی شود ، خانواده‌ها باید راجع به شکل هر کدام از مواد مخدر، نحوه مصرف و نگهداری، اطلاعات کلی داشته باشند. تا زمانی که چنین اطلاعاتی وجود نداشته باشد امکان هشدار دادن و نظارت دقیق تر بر رفتار و کارهای فرزندان بسیار دشوار خواهد بود. نقش خانواده در اعتیاد جوانان بسیار گسترده و همه جانبه با مسئولیت‌های سنگین است.
وی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها، مساجد و مدارس باید درباره عواقب اعتیاد اطلاع‌رسانی کنند.
شهرام محمدی فرماندار مشگین شهر نیز در این جلسه از تخصیص ناچیز اعتبار فرهنگی و تحویل نشدن بموقع کتب مربوطه انتقاد کرد و خواستار ایجاد کمپ دوم ترک اعتیاد در این شهرستان شد.

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجرا ست
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم