Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@02:02:51 GMT

حمايت مديريت شهري پايتخت از اشتغال‌آفريني

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۵۳۵۳۲

خبرگزاری آریا-شهردار منطقه22 با اشاره به فراهم آمدن زمینه اشتغال آفرینی گفت: در راستای ایجاد مسیر اشتغال، کارآفرینی و آموزش، هر کمکی که در توان مدیریت شهری باشد صورت خواهد گرفت.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 22، وحید رضا محمدی در بازدید از مرکز فنی و حرفه شهرک پیکان شهر اظهار داشت: متاسفانه مهارت آموزی یکی از چالش ها و معضلات بوده که آن طور که باید در بخش های آگاهی بخشی و اطلاع رسانی مورد توجه قرار نگرفته است؛ البته اقدامات و برنامه ریزی هایی نیز در این زمینه در دستور کار قرار دارد که در صورتی که این برنامه ها محقق شود شاهد رونق اقتصادی خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بنده معتقد هستم یکی از راهکارهای توسعه اشتغالزایی در حوزه فنی و حرفه ای اجرای مدیریت واحد شهری است، برای نمونه زمین های بالای یک هزار متر مربع در صورت اجرای طرح مسکن در این منطقه غربی تهران 30 درصد مساحت اجرای پروژه مجوز داده می شود و 70 درصد دیگر مساحت مربوط به امورات زیرساختی شهری اختصاص داده می شود که یکی از آن موارد ایجاد فضای آموزش است که می توان با این روش که مورد تائید شورای عالی شهرسازی نیز است به بالا بردن سرانه آموزشی کمک کرد.
شهردار منطقه 22 ادامه داد: مدیریت شهری این آمادگی را دارد تا در کنار فعالیت های آموزشی به ویژه فنی و حرفه ای باشد تا بتوانیم اشتغال آفرینی که مد نظر مقام معظم رهبری است را توسعه دهیم و اقتصاد کشور را در مسیر واقعی خود به حرکت در آوریم؛ دکتر زاکانی توجه ویژه ای به موضوع آموزش و فراهم آوردن بستر اشتغالزایی دارد و ما نیز در مدیریت شهری منطقه بر همین رویکرد گام برمیداریم.
محمدی خاطرنشان شد: باید موضوع تخصص گرایی و صنعت را در کشور رونق دهیم و به نوعی با مشارکت شهروندان آموزش رشته های فنی و حرفه ای را مورد توجه قرار دهیم.
گفتنی است؛ مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره 7 موسسه آموزشی  در محله پیکان شهر تهران واقع شده است.این موسسه یکی از دو موسسه آموزشی در محله پیکان شهر تهران است و از نظر موقعیت جغرافیایی در نزدیکی مراکز مهمی مانند باغ گیاه شناسی ملی ایران و بازارچه شماره 2 پیکان شهر و همچنین مرکز آموزش فنی و حرفه ای مرکز 9 دی قرار گرفته است. براساس میزان کسب عناوین المپیاد فنی در سطح آسیا می‌توان گفت این موسسه یکی از موسسه‌های آموزشی به نام در سطح کشور به حساب می آید.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مدیریت شهری فنی و حرفه ای پیکان شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۳۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقا دانشی و عملیاتی در حوزه اخلاق نیاز جامعه امروز است

ایسنا/قم رئیس مؤسسه آموزش عالی اخلاق اسلامی، با اشاره به اینکه ضعف‌های اخلاقی در اصناف مختلف در کشور مشاهده می‌شود، گفت: عدم رعایت حقوق همدیگر در بسیاری از موارد در جامعه امروز دیده می‌شود که نشان می‌دهد نیازمند ارتقا و تعمق دانشی در زمینه اخلاق و توجه عملیاتی به اخلاق هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین زارعان، در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: معارف و آموزه‌های دینی در سه بخش اعتقاد، اخلاق، احکام و شریعت خلاصه می‌شود؛ بخش احکام و مناسک مورد توجه قرار گرفته، اما به باورها و اعتقادات توجه کمتری شده در حالی که فلسفه دین متکفل آن است.

وی ادامه داد: در بخش پاسخ به شبهات اعتقادی، اندیشمندانی کار کرده‌اند، اما بخش اخلاقیات با توجه به فراگیری و اقبال عموم مردم، کمتر در مقام عمل مورد توجه قرار گرفته است و به وسعت سایر بخش‌ها مهندسی علمی اتفاق نیفتاده است.

زارعان افزود: حوزه‌های علمیه باید به اخلاقیات توجه بیشتری داشته باشند، غیر از مقام دانش، در مقام رفتار و سبک زندگی مشکلات بسیاری داریم. آنچه ما در جامعه انسانی عصر امروز شاهد آن هستیم در فلسطین و ماجرای غزه، بیش از اینکه یک معارضه سیاسی و نظامی باشد یک بداخلاقی در جوامع انسانی است.

رئیس موسسه آموزش عالی اخلاق و تربیت بیان کرد: بزرگترین شاخص‌های اخلاقی در جنگ‌های صدر اسلام اتفاق افتاده است، در جریان نهضت عاشورا با توجه به جنگ بودن آن، مباحث اخلاقی زیادی پیش آمد؛ اما در جریان غزه تمام معیارهای اخلاقی زیرپا گذاشته شده تخریب و قتل کودکان و زنان و نسل‌کشی و گرسنگی همگی دایرةالمعارف بی‌اخلاقی در غزه است.

زارعان با اشاره به اینکه ضعف‌های اخلاقی در اصناف مختلف در کشور مشاهده می‌شود، گفت: عدم رعایت حقوق همدیگر در بسیاری از موارد در جامعه امروز دیده می‌شود که نشان می‌دهد نیازمند ارتقا و تعمق دانشی در زمینه اخلاق و هم توجه عملیاتی به اخلاق هستیم.

وی اظهار کرد: این موسسه ۱۴ سال در محورهای اخلاقی و تربیتی و رشته‌های مرتبط در حوزه رشد اخلاقی مانند روانشناسی و علوم تربیتی فعالیت داشته و موسسه آموزش اخلاق و تربیت یکی از فعالیت‌های این موسسه (جامع اخلاق و تربیت) است.

رئیس موسسه آموزش عالی اخلاق و تربیت تصریح کرد: ۴۰۰ نفر از طلاب سطح ۲ حوزه‌های علمیه با توجه به کیفی‌نگری از طریق آزمون و مصاحبه‌های علمی وارد این موسسه شدند؛ در این موسسه بنا نیست تولید مدرک و جذب حداکثری اتفاق بیفتد بلکه به دنبال کیفیت هستیم.

وی یادآور شد: موسسه در دوره‌های رسمی طلاب سطح ۲ برای مقطع کارشناسی ارشد پذیرش دارد و در رشته‌های اخلاق اسلامی، مشاوره، روانشناسی اسلامی و تربیت اخلاقی فعالیت دارد؛ دوره‌های فشرده و کوتاه مدت مانند اخلاق اسلامی، مشاوره اسلامی، تربیت مربی کودک و نوجوان، برنامه‌ریزی آموزشی و مدیریت آموزشی به صورت مقطعی نیز در موسسه برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نقش آفرینی «محمد رضا سنگری» در ادبیات پایداری بی بدیل است
  • شرکت بیش از ۱۳ هزار داوطلب در آزمون استخدامی آموزش و پرورش مازندران
  • عزم جدی مدیریت شهری اصفهان برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان
  • کارگروه آمایش و مدیریت طرح تحول آموزش عالی استان برگزار شد
  • اکران طرح فرهنگی《همه مدیون شما هستیم》 در پایتخت
  • ارتقا دانشی و عملیاتی در حوزه اخلاق نیاز جامعه امروز است
  • غزه امروز دایره المعارف پرآوازه بی‌اخلاقی‌های غرب است
  • افزایش تعداد مددسراها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • مدیران فرهنگی به احیای آموزش هنر خوشنویسی توجه داشته باشند
  • افزایش تعداد مددسرا‌ها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت