Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از شناسایی و دستگیری ۱۲ نفر از عوامل اصلی تهیه و توزیع مشروبات الکلی در بندرعباس خبر داد.

مجتبی قهرمانی ظهر امروز (۱۸ اردیبهشت ماه) در جمع خبرنگاران، افزود: به دستور دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس، پلیس اطلاعات و امنیت استان در عملیاتی غافلگیرانه چند مرکز بزرگ تهیه، نگهداری و فروش مشروبات الکلی دست ساز را در شهرستان بندرعباس شناسایی کرده که در بازرسی از این اماکن بیش از ۱۰ هزار لیتر مشروبات الکلی کشف و ضبط شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان مبنی بر مراجعه چندین نفر به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس بر اثر مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الکلی در ۴۸ ساعت گذشته، پیگیری این موضوع به صورت ویژه در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار گرفت.

قهرمانی بیان کرد: با توجه به حساسیت موضوع به علت جان باختن و مسمومیت چندین نفر در این رابطه، به دستور مقام قضایی، اقدامات و تحقیقات فنی و پلیسی برای شناسایی و دستگیری عاملان تهیه و توزیع مشروبات الکلی از همان لحظه ابتدایی آغاز شد.

این مقام قضایی تصریح کرد: با تلاش بی وقفه مأموران انتظامی شهرستان بندرعباس و بهره گیری از شیوه‌های پلیسی، ۲ نفر از خریداران الکل صنعتی به همراه ۲ نفر از تهیه کنندگان مشروبات الکلی دست ساز و ۸ نفر از توزیع کنندگان این مشروبات، پس از شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند.

قهرمانی اضافه کرد: یک شرکت باربری که محموله های الکل صنعتی را به صورت غیرمجاز از یکی از استان های همجوار به بندرعباس منتقل کرده نیز به دستور مقام قضایی پلمب شده است.

وی تأکید کرد: تحقیقات و اقدامات پلیس برای شناسایی و دستگیری سایر متهمین این پرونده ادامه دارد که نتایج آن متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان با بیان اینکه برای پیشگیری از آسیب‌های بیشتر اطلاع رسانی از طریق دانشگاه علوم پزشکی استان صورت گرفته است بر لزوم اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و نظارت جدی خانواده‌ها بر رفتارهای فرزندان شان نیز تأکید کرد و آموزش پیامدهای سوء مصرف مشروبات الکلی به نوجوانان و جوانان، توجه به آموزه‌های دینی و مراقبت در استفاده از فضای مجازی را در این راستا، حائز اهمیت برشمرد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مشروبات الکلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۳۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت یک پزشک بر اثر مصرف مشروبات الکلی!

به گزارش تسنیم از شیراز، در این اخبار ادعاشده بود که در این میهمانی تعدادی پزشک، با مصرف مشروبات تقلبی و دست‌ساز دچار مسمومیت شدند و در این بین یکی از پزشکان زن متخصص پوست و مو در شیراز جان باخته است و تعدادی دیگر به دلیل مسمومیت شدید در بیمارستان بستری‌ شده‌اند. 

همچنین در این گزارش اعلام شده که همسر این پزشک که فوق تخصص چشم بوده هر دو کلیه‌اش از کار افتاده و هم اکنون در کما به سر می‌برد.

دکتر مهرداد شریفی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اظهار بی‌اطلاعی از جزئیات این دورهمی مرگبار، گفت: ظاهراً این اتفاق در یک میهمانی شخصی رخ داده و پزشکان حاضر در این راسم اکثراً از بخش خصوصی بودند. 

وی با اشاره به اینکه تمام حاضران در این میهمانی پزشک نبوده‌اند، گفت: ترجیح می‌دهیم در این مورد صحبتی نشود. برخلاف آنچه که درباره تعداد مراجعه زیاد به بیمارستان پس از این میهمانی مطرح شده، اما ورودی زیادی به بیمارستان نداشته‌ایم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از خبرنگار تسنیم خواست که جزئیات بیشتر را از نظام پزشکی جویا شود.

تحقیقات در مورد فوت یک پزشک در شیراز ادامه دارد

در پی وقوع حادثه مسمومیت تعدادی در مهمانی خانوادگی و فوت یک پزشک، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و سرپرست دادسرای جنایی و جرائم امنیتی شیراز از تشکیل پرونده قضایی و ورود قاضی ویژه قتل استان به حا‌دثه مذکور خبر داد.

افشین محمدی دره شوری با بیان اینکه در جریان این پرونده تا کنون سه نفر از عوامل مرتبط با حادثه مسمومیت افراد حاضر در این مهمانی در بازداشت به سر می‌برند، گفت: دیگر عوامل، مسببین و معاونین احتمالی جرم نیز تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

وی افزود در این حادثه در مجموع 6 نفر دچار مسمومیت شده‌اند و از این تعداد یک نفر فوت شده و سایر افر‌اد پس از اقدامات پزشکی در ساعات اولیه حادثه از بیمارستان مرخص شده‌اند.

وی با کذب خواندن بخشی از اطلاعات و حاشیه‌های غیر موثق انتشار یافته در فضای مجازی تأکید کرد: برخی مطالب منتشر شده گمانه زنی و اطلاعات فاقد اعتبار است و تنها دستگاه‌های متولی و مسئول با در نظر گرفتن حقوق شهروندی افراد و وضعیت تحقیقات پرونده اجازه ارائه اطلاعات را دارند.

دیگر خبرها

  • مقام مسوول درباره مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی: در میهمانی شخصی رخ داده / ترجیح می‌دهیم در این مورد صحبتی نشود / معاون دادستان شیراز: تا کنون سه نفر از عوامل مرتبط با حادثه بازداشت شده‌اند
  • مصرف الکل‌های سمی در هر اندازه‌ای خطرناک است
  • الکل‌های دست‌ساز و قاچاق زمینه‌ساز بروز مسمومیت
  • مصرف الکل های سمی در هر اندازه ای خطرناک است
  • دستگیری عوامل نزاع خیابانی در میاندوآب
  • فوت یک پزشک بر اثر مصرف مشروبات الکلی!
  • ۱۲ متهم متواری در فلاورجان دستگیر شدند
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • مسمومیت ۲۹ پزشک با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز | یک پزشک زن فوت کرد و یک پزشک دیگر در کما
  • مسمومیت ۲۹ پزشک با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز