Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-29@16:36:38 GMT

معاون بوریس جانسون: ثبات سیاسی انگلیس در خطر است

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۵۳۵۶۷

معاون بوریس جانسون: ثبات سیاسی انگلیس در خطر است

«دومنیک راب» (Dominic Raab) معاون نخست وزیر انگلیس درباره مسائل مورد مناقشه بین انگلیس و ایرلند شمالی درمورد مسائل پسا برگزیت و بوجود آمدن مرزهای خارجی بین این دو پس از خروج انگلیس از ا تحادیه اروپا، گفت ثبات سیاسی انگلیس در صورت رفع نشدن این موارد در خطر است.

به گزارش روز یکشنبه ایران اکونومیست،  معاون نخست وزیر انگلیس در گفت و گو با شبکه اسکای نیوز گفت با توجه به نتیجه انتخابات ۱۵ اردیبهشت ، اصلاح پروتکل ایرلند شمالی را نمی توان به تعویق انداخت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انگلیس پس از ترک اتحادیه اروپا و بازار واحد این منطقه، برای ارسال کالا به ایرلند شمالی که بخشی از قلمرو این کشور به شمار می‌رود ولی تابع قوانین تجاری اتحادیه اروپاست، با مشکل جدی مواجه شده و چندین بار درخواست گفت‌وگو با طرف اروپایی را مطرح کرده است.

 راب تاکید کرد: ثبات سیاسی انگلیس تا زمانی که مسائل مربوط به «پروتکل ایرلند شمالی» رفع نشود، با خطر مواجه است.

ایرلند شمالی نسبت به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا مخالف و خواستار باقی ماندن در این اتحادیه بود، سایر اعضای اتحادیه اروپا نیز نگرانی ایرلند شمالی دراین زمینه را مدنظر قرار داده بودند. اکنون ایرلند شمالی همچنان عضو اتحادیه اروپا باقی مانده و بنابر قوانین اتحادیه اروپا را در قبال انگلیس اعمال می کند.

دولت  انگلیس با  بابرگزاری همه پرسی در ۲۰۱۶ میلادی رای به خروج از اتحادیه اروپا و برگزیت داد این امر باعث استعفای دولت دیوید کامرون نخست وزیر وقت انگلیس شد، سرانجام انگلیس در ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ و مخالفت ایرلند شمالی به این همه  پرسی، از اتحادیه اروپا بطور رسمی خارج شد، این خروج بسیاری از پیمان های تجاری و اقتصادی بین انگلیس و سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا را با دشواری مواجه ساخت.

 

 

 

**۱۳۰۲**

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: انگلیس ، اتحادیه اروپا ، برگزیت

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: انگلیس اتحادیه اروپا برگزیت اتحادیه اروپا ایرلند شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۳۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته است، تصریح کرد: «جعبه جنگ» نباید دوباره باز شود.

به گزارش ایسنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز یکشنبه در سخنانی با اشاره به جنگ اوکراین، جنگ غزه و بالا گرفتن تنش‌های منطقه‌ای گفت: «رویارویی هسته‌‎ای به دلیل تنش میان شرق و غرب به یک احتمال واقعی تبدیل شده است.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: «نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته است. جعبه جنگ نباید دوباره باز شود.»

بورل تصریح کرد: «اروپا با عدم تنوع در منابع انرژی و اتکا به روسیه خود را تضعیف کرده است.»

دیگر خبرها

  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • اقراریان، عضو شورای شهر تهران: خروج 7 عضو شورا از صحن به معنای قهر کردن نبود/ تعدادی از اعضای شورا معتقد بودند که مذاکرات درباره مسائل مربوط به قرارداد چین که باید همه ابهامات مربوط به آن شفاف شود، بهتر است در جلسه جداگانه‌ای ادامه پیدا کند
  • بازارساز ترمز رشد ارز را کشید/خبری از افزایش قیمت دلار نیست
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • وزیر اول ایرلند شمالی خشونت‌ها در غزه را نسل کشی خواند
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • احتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند
  • عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است