Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشور با اشاره به اجرایی شدن سه طرح ملی در سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای کشور، گفت: یکی از این طرح‌ها با عنوان نخلستان ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است که متناسب با رشته آنان بازار کاری وجود ندارد و در قالب این طرح به آن‌ها در مدت ۶ ماه مهارت‌های فناوری اطلاعات (IT) آموزش داده می‌شود که در کشور ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در این زمینه وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «غلامحسین حسینی‌نیا» در سفر به تفت و بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای این شهرستان بیان کرد: به همین منظور این سازمان در نظر دارد دوره‌هایی خاص ِدانشجویان، درقالب ۱۸ واحد و ۵۰۰ ساعت آموزش تعریف کند و هر دانشجو مهارت‌های مرتبط با رشته دانشگاهی خود را بیاموزد که این طرح آخرین مراحل تصویب را در وزارت علوم می‌گذراند.

وی با بیان اینکه مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در عصر حاضر حکم چاه‌های نفت را دارد، افزود: ارزش افزوده بالا بدون نیروی انسانی توانمند و ماهر محقق نمی‌شود و این سازمان دارای ۱۴ میلیون مترمربع فضای آموزشی در کشور می‌باشد که نیازمند تلاش بیشتر در به‌روز رسانی علمی و تکنولوژی‌های مهارتی است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با یادآوری اعتبارات مصوب سفر‌های رییس جمهور و دولت به استان‌ها در زمینه آموزش‌های فنی و حرفه ای، اذعان کرد: اختصاصی سازی درآمد‌های سازمان نیز می‌تواند سبب افزایش درآمد‌ها برای تأمین حقوق مجموعه و تجهیزات شود.

وی تصریح کرد: این افراد پس از آموزش به مدت سه ماه در پارک‌های علم و فناوری دوره کارآموزی را می‌گذرانند و پیش بینی ما این است که بسیاری از آنان در همان پارک‌های علم و فناوری مشغول کار شوند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در برخی رشته‌های این سازمان تا ۴۵ درصد ورودی‌ها را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند که به دنبال مهارت آموزی برای کسب درآمد هستند.

حسینی نیا افزود: مهارت آموزی در محیط واقعی طرح دیگر این سازمان است که به تعداد یک نفر یا بیشتر، کارآموزی در محیط کار انجام می‌شود.

وی توسعه آموزشگاه‌های آزاد را از دیگر سیاست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور عنوان کرد و گفت: حتی کارگاه‌های دولتی را بدون دریافت هزینه دراختیار آموزشگاه‌های آزاد قرار می‌دهیم، زیرا نگاه سازمان بر گسترش چتر آموزشی در سراسر نقاط کشور است.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تصریح کرد: مسلماً در هر روستایی نمی‌توان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ایجاد کرد، ولی می‌توان از ظرفیت آموزشگاه‌های آزاد برای آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای بهره برد.

توسعه مهارت آموزی به سربازان، معلولان، مددجویان، زنان سرپرست خانوار، روستائیان و کشاورزان از دیگر برنامه‌های سازمان فنی و حرفه‌ای کشور است که حسینی نیا از آن‌ها یاد کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: طرح نخلستان فارغ التحصیلان دانشگاهی فناوری اطلاعات سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور حسینی نیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۳۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقه کتابخوانی هشت‌بهشت با ۳۵ جایزه ویژه به‌ مناسبت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

سازمان جهاد دانشگاهی تهران به‌مناسبت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای مسابقه کتابخوانی هشت‌بهشت ۳۵ جایزه ویژه برای مطالعه دانشجویان و عموم در نظر گرفته است.

به گزارش ایسنا، معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، کتاب «داستان رویان»، نوشته محمدعلی زمانیان، را برای مسابقه مجازی هشت‌بهشت و مطالعه دانشجویان و عموم علاقه‌مند کتابخوانی انتخاب کرده است.

کتاب «داستان رویان»، روایتی است از فعالیت‌های مرحوم سعید کاظمی آشتیانی در راه تأسیس، تثبیت و پیشرفت پژوهشگاه رویان و خاطرات منتشرنشده‌ای از روند شکل‌گیری پژوهشگاهی را روایت می‌کند که برای اولین‌بار در ایران، موفق به درمان ناباروری و سلول درمانی و شبیه‌سازی شد.

آزمون این مسابقه روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت‌ماه به‌صورت آنلاین(برخط) از ساعت ۹ تا ۲۴ و از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی باشگاه کتابخوانی دانشجویان ایران به نشانی BookRc.ir برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان کتابخوانی و دانشجویان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی باشگاه کتابخوانی دانشجویان ایران برای ثبت‌نام و شرکت در مسابقه اقدام کنند.

جوایز این دوره از مسابقه به شرح ذیل است:

۱ جایزه ۱۰۰ میلیون ریالی

۴ جایزه ۵۰ میلیون ریالی و

۳۰ جایزه ۱۰ میلیون ریالی است

عموم علاقه‌مند کتابخوانی و دانشجویان می‌توانند در کانال ایتا مسابقات کتابخوانی هشت‌بهشت به شناسه  FJUTBookRC@ عضو شوند.

معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، این مسابقه را با همکاری و مشارکت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی، سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی، جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، پژوهشگاه رویان، معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علم و فرهنگ، خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار می‌کند.

شرکت در این مسابقه برای عموم آزاد است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آموزش چهار هزار و ۹۰۰ مهارت آموز درهرمزگان
  • مسابقه کتابخوانی هشت‌بهشت با ۳۵ جایزه ویژه به‌ مناسبت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • آموزش‌های جهاددانشگاهی «اشتغال محور» است
  • امتداد مهارت آموزی با مشارکت فنی و حرفه‌ای در شبکه آموزش سیما
  • ارائه بیش ۲۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان
  • ظرفیت کافی برای به‌کارگیری فارغ التحصیلان مامایی وجود ندارد
  • ایجاد ۲.۵ میلیون شغل در دولت سیزدهم
  • قهرمانی تیم خوزستان درمسابقات فوتسال سازمان آمورش فنی و حرفه‌ای کشور
  • تردد روزانه بیش از ۱۰۰۰۰ نفر از مرز مهران
  • تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان