Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، نام‌نویسی حج تمتع ۱۴۰۱ امروز از ساعت ۱۰ صبح به صورت رسمی آغاز شد و با وجود گذشت کمتر از ۶ ساعت، حدود ۲۲ هزار نفر از مشمولان حج تمتع سال جاری در سامانه رزرو ثبت‌نام کرده‌اند.

روند ثبت‌نام در کاروان‌های حج تمتع بر اساس پیش‌بینی سازمان حج و زیارت، تا زمان تکمیل ظرفیت کاروان‌ها ادامه دارد و پس از تکمیل ظرفیت هر استان، ثبت‌نام متوقف خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال با توجه به کاهش سهمیه از سوی عربستان، افراد زیر ۶۵ سال امکان تشرف به حج تمتع را دارند. بر همین اساس، افرادی که فیش حج تمتع آنها از ۲۲ خرداد سال ۱۳۸۶ به قبل است و متولد ۱۰ خرداد ۱۳۳۶ به بعد هستند، امکان ثبت‌نام در کاروان‌های حج تمتع را دارند.

علاوه بر این، تزریق ۲ دُز واکسن کرونا برای نام‌نویسی در کاروان‌ها الزامی است و افراد باید سه دُز واکسن تا روز اعزام تزریق کنند که واکسن آسترازنکا و سینوفارم از واکسن‌های مورد تأیید عربستان اعلام شده است. افرادی که شرایط لازم را برای ثبت‌نام نداشته باشند، در سامانه رزرو امکان ثبت‌نام ندارند.

به گزارش فارس، امسال ۳۹ هزار و ۶۳۵ نفر به حج تمتع مشرف می‌شوند که با تکمیل شدن ظرفیت ۲۲ هزار نفری، ۱۷ هزار نفر دیگر امکان ثبت‌نام برای حج تمتع سال جاری را دارند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حج تمتع سهمیه حج ایران ثبت نام حج تمتع سامانه رزرو زیارت خانه خدا حاجی شدن شرایط حج 1401 امکان ثبت نام هزار نفر حج تمتع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۳۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاتکلیفی ۶۰۰ متقاضی اهل خوسف برای واگذاری زمین

شهرستان خوسف در استان خراسان جنوبی واقع شده است. به گفته شهروند خبرنگار ما  قرعه کشی حدود ۶۰۰ قطعه زمین مسکن ملی به انجام رسیده است و وجه مورد نظر توسط متقاضیان پرداخت شده و پروانه ساخت نیز دریافت کرده اند، اما هیچ زمینی به متقاضیان واگذار نشده است.

وی با ارسال پیامی خواستار رسیدگی به این موضوع شد. 

متن پیام شهروندخبرنگار

سلام، یک سال شده به تعداد ۶۰۰ قطعه زمین مسکن ملی در شهر خوسف از شهر‌های خراسان جنوبی قرعه کشی انجام شده است ما نیز واریز وجه را انجام دادیم و پروانه ساخت گرفتیم ولی زمین را واگذار نمی‌کنند. لطفا پیگیری کنید.

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • آغاز سفر عمره مفرده زائران گلستانی‌ها
  • اراضی نهضت ملی مسکن برای ۴۰ هزار متقاضی در شهر پرند هنوز تامین نشده است
  • عزیمت ۳ کاروان از مازندران به عمره مفرده
  • شرایط دریافت وام ازدواج در سال ۱۴۰۳
  • ۳۹ کاروان از گلستان برای مناسک حج تمتع اعزام می شوند
  • یک میلیون و۶۰۰ هزار متقاضی در صف انتظار برای دریافت وام ودیعه مسکن
  • بلاتکلیفی ۶۰۰ متقاضی اهل خوسف برای واگذاری زمین
  • بلیط سینما بی‌سروصدا گران شد
  • ۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند
  • ۸۵ گیلانی امروز به سرزمین وحی اعزام می شوند