Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-05@03:29:33 GMT

پورتال یا پرتال وب چیست و مناسب چه شرکتهایی است؟

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۵۳۸۲۴

پورتال یا پرتال وب چیست و مناسب چه شرکتهایی است؟

یک پرتال یا پورتال وب، یک پلتفرم وب بنیاد است که یک نقطه دسترسی مجزا به اطلاعات را برای کارکنان، مشتریان و تأمین کنندگان فراهم می سازد. یک پورتال وب می تواند جهت ارائه اطلاعات شخصی به کاربر مانند آموزش کارکنان، دستورالعمل های ایمنی یا مشخصات مشتری مورد استفاده قرار گیرد. همچنین پورتال وب می تواند جهت افزایش اطلاع جویی مشارکتی یا بهبود نحوه تعامل کارکنان، مشتریان و تأمین کنندگان با کسب و کار شما به کار گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک پورتال یا پرتال کسب و کار آنلاین میتواند ظاهر و احساس کسب و کار شما را شبیه سازی کند و کنترل بیشتری را بر فرآیندهای روزانه خود در اختیار شما قرار می دهد. صرف نظر از زمان یا مکان کاربر، می توان به سرعت و به آسانی از طریق یک رایانه شخصی یا دستگاه تلفن همراه مانند تلفن هوشمند یا تبلت به پرتال وب دسترسی پیدا کرد.

آیا کسب و کار ما نیازمند یک پورتال وب است؟

دلایل متعددی وجود دارند که چرا یک SME  (کسب و کارهای کوچک و متوسط) توسعه و ایجاد یک پورتال وب را در نظر می گیرد. روند توسعه و جایگزینی یک پرورتال کسب و کار آنلاین می تواند از یک نیاز که کسب و کار آن را تجربه می کند نشأت گرفته باشد. محرک های اصلی معمولاً شامل تیم ها و دفاتر مبتنی بر چند مکان یا نیاز به بهبود ارتباطات و دسترسی اطلاعات بین کسب و کار شما و تأمین کنندگان می شوند. البته این موضوع میتواند با توجه ماهیت یک سازمان و نحوه عملکرد آن متفاوت باشد. نکات کلیدی که ممکن است نشان دهند شما نیازمند یک پرتال وب هستید، عبارتند از:

• محل های چند مکانی به عنوان مثال، دفتر مرکزی یا بین المللی

• کارکنان در منزل یا در محل کار

• الزام به مشارکت خارجی در داده ها و فرآیندها به عنوان مثال، برای مدیریت تامین کننده یا هدایت خرده فروشان

• الزام به ارائه یک گزینه گواهی قابل ارتقاء IT (فناوری اطلاعات) 

• افزایش قابلیت مشاهده اطلاعات به عنوان مثال، توسط بخش، مدیر یا متناسب با یک فرد خاص

• سیستم های تجاری موجود فاقد یک ماژول حیاتی هستند که برای فرآیندهای دقیق روزانه شما مورد نیاز است.

طیفی وسیعی از پرتال های نهادهای دولتی توسط شرکت دانش بنیان سیگما طراحی و راه اندزی شده اند. این پرتال ها از امنیت بسیار بالایی برخوردار هستند و مناسب شرکتها، ارگانها و برندهایی است که امنیت سایبری در آن موضوعی حیاتی و ویژه محسوب میشود.

نمونه های پورتال وب

نرم افزار پورتال وب به شما کمک می کند تا اطلاعات را از چندین منبع گردهم آورده و به شما این امکان را می دهد تا محتوا را بین بخش ها، مشتریان و تأمین کنندگان مختلف به اشتراک بگذارید. نمونه های متدوال از پرتال های وب که SME ها جایگزین می سازند شامل:

• پرتال فروش

• پورتال مدیریت پروژه

• راه حل پورتال مشتری

• پرتال عضویت

• پورتال CRM

• پورتال منابع انسانی (HR)

• پرتال اینترانت

• پورتال شرکتی

چه نوع پورتال های وب وجود دارند؟

دو نوع پورتال وب وجود دارد که می تواند در شکل دهی نحوه عملیات و عملکرد کسب و کارتان به شما کمک کند و عبارتند از: عمودی یا افقی.

پرتال های وب عمودی بر برنامه کاربردی خاص یا عملکرد تجاری مانند منابع انسانی (HR)، حسابداری و امور مالی، CRM، ERP، مدیریت خدمات یا مدیریت انبار تمرکز دارند. این پورتال ها کاربران را قادر می سازند تا هم از داخل و هم از خارج کسب و کار شما، فرآیندهای موجود در برنامه های ارائه شده در آن را ببینند، ویرایش کنند و در آن مشارکت داشته باشند. به عنوان مثال، ممکن است یک سازمان خواهان ارائه یک پرتال وب به مشتری باشد تا تأمین کنندگان را قادر سازد که جزئیات مربوط به وضعیت سفارش یا سایر اطلاعات مربوطه را مطالعه کنند، به آن اضافه کنند یا اصلاحاتی انجام دهند. 

پورتال های وب افقی به کاربران این قابلیت را ارائه می دهند که داده های جمع آوری شده از چندین برنامه کاربردی را از طریق یک تجربه دیدگاه مجزا مشاهده کنند. (این بدان معنا نیست که پورتال های عمودی نمی توانند از سایر برنامه های کاربردی داده ها را جمع آوری کنند، بلکه این کار تمرکز اصلی و اولیه آنان تلقی نمی شود). 

این نوع از پورتال وب نیاز کاربران را برای ورود به چندین برنامه تجاری اصلی برای مطالعه، نوشتن یا ادغام اطلاعات از بین می برد. بنابراین، این موضوع می تواند به طور قابل توجهی بهره وری و عملکرد کاربران را بهبود بخشد. 

یک پورتال وب افقی متدوال می تواند به شکل یک سیستم گزارش دهی مدیریتی درآید که اطلاعات شاخص عملکرد کلیدی (KPIs) را از چندین سیستم تجاری ارائه دهد. معمولاً، کاربران این اشکال از پرتال های وب، گزارشات داده ها با توجه به دیدگاهی که دارند، مطالعه کرده و تولید می کنند، اما آنان همچنین می توانند در صورت نیاز داده ها را بنویسند یا فرآیندهای گردش کار را آغاز کنند.

مزایای تجاری یک پرتال وب چیست؟

مزایای یک پورتال وب معمولاً می تواند شامل رضایت کاربر، بهبود در دسترسی به داده ها و آمارهای اولیه ورود کاربر باشد. با این حال، اکثر سازمان هایی که نرم افزار پرتال وب را جایگزین ساخته اند، بیان می کنند که به مزایای تجاری زیر دست یافته اند:

• حذف اداره بخش پشتیبان در سازمان

• گزینه های صدور گواهی قابل ارتقاء IT (فناوری اطلاعات)

• بهبود تصمیم گیری

• بهبود ارتباطات که منجر به روابط قوی تر با مشتری و تأمین کننده می شود.

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بهره وری رایانه شبیه سازی فناوری اطلاعات کسب و کار تأمین کنندگان عنوان مثال کسب و کار شما پورتال ها پرتال ها یک پرتال پرتال وب داده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۳۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص‌الائمه ظهر شنبه در همایش زائران حج تمتع استان مرکزی اظهار کرد:
وحدت، توحید، ایمان و تقوا از مهم‌ترین دستاوردهای آئین حج است که مسلمانان باید به آنها توجه ویژه داشته باشند.

وی رمز پیروزی و موفقیت هر ملت، مذهب و دینی را در اتحاد و یکپارچگی آنان دانست و گفت: همانگونه که رمز پیروزی ما در انقلاب اسلامی نیز همین بود و امروز آنچه می‌تواند اسلام را از گزند دشمنان مصون بدارد وحدت و یکپارچگی مسلمانان است.

استاندار مرکزی سفر معنوی حج را فرصتی مناسب برای ترویج وحدت اسلامی عنوان کرد و گفت: حج یک عمل عبادی سیاسی و جز خدا کسی را ندیدن است.

مخلص الائمه گفت: دولت همه مقدمات و برنامه‌ریزی‌ها را برای مناسک حج انجام داده است از این حاجیان بدون نگرانی در این مراسم معنوی حضور یابند و در ایران و عربستان شرایط لازم مهیا شده است.

مخلص الائمه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با توجه به نگاه ویژه خود معتقد است حج یک عمل عبادی سیاسی است و دین از سیاست جدا نیست.

وی گفت: در این سفر معنوی هیچ امتیاز خاصی برای افراد وجود ندارد بلکه همه با یک پوشش به گرد کعبه طواف می‌کنند و اعمال خود را انجام می‌دهند.‌

حجاج بیت‌الله‌الحرام به عنوان سفیر کشور باید رفتار شایسته داشته باشند

امام جمعه موقت اراک نیز با بیان اینکه پیام حج با حضور و همبستگی حاجیان به جهان اسلام و خارج از اسلام مخابره می‌شود، گفت: ضروری است همه حجاج در انجام درست فرامین و رفتاری شایسته تلاش کنند.

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی افزود: حجاج بیت‌الله الحرام سفیران کشور, استان و شهر خود هستند بنابراین باید تلاش کنند همه اعمال را به درستی و شایسته انجام دهند.

وی با بیان اینکه برگزار کنندگان مراسم حج در کشور زحمات زیادی برای برگزاری این مراسم انجام داده‌اند، افزود: ضروری است ضمن رعایت فرامین اخلاقی حلالیت گرفته شود که حج مورد قبول حق واقع شود.

کد خبر 6096376

دیگر خبرها

  • سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • چگونه کودک باهوش‌تری داشته باشیم؟
  • آموزش؛ حلقه مفقوده در دیابت/ سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • تم تولد پسرانه چیست؟
  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت اسلامی است
  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت
  • شرایط محور‌های مواصلاتی برای سفر مناسب نیست
  • شرایط محورهای مواصلاتی برای سفر مناسب نیست
  • بازار مبل ظرفیتی مناسب برای شکوفایی شهر مریانج است
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است