Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@00:06:09 GMT

⁠ پرسش بنیادین درباره فرزندآوری

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۵۳۹۰۶

⁠ پرسش بنیادین درباره فرزندآوری

حداقل مسئولیت ما به‌عنوان والدین، درک عظمت عالم، ارزشمندی حیات و شگفت‌زدگی در برابر صحنۀ جادویی زندگی است اینکه مسئولیت تجربۀ عشق‌ورزی و کامروایی و شیفتگی و اشتیاق را بپذیریم و مسئولیت یک الگوی درست از این دست دیدن و بودن را بر عهده بگیریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ از میان ارتباطات فردی، ارتباط فرزند با پدر یا مادر ابتدایی‌ترین و بینادی‌ترین رابطه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ارتباط حتی قبل از موجود شدن فرد وجود دارد؛ اینکه اساساً والدین طی چه فرآیند فکری‌ تصمیم به فرزندآوری می‌گیرند. فرزندآوری اگر در جهان پیشامدرن یک کنش طبیعی و ضروری به‌نظر می‌رسید و کسی هم (جز معدود نخبگان فکری) از این روال صحبتی نمی‌کرد. رابطه والدین و فرزندان تابع همین قانون بود. امروز هیچ‌کدام از این دو مورد دیگر بدیهی و از پیش مشخص شده نیست و نخبگان و عامه مردم دربارۀ این موارد پرسش دارند و بحث می‌کنند.

چه چیزی باعث می‌شود ورود به صحنۀ زندگی را علی‌رغم پذیرش سخت‌ترین قانون آن، یعنی حتمیت مرگ، انتخاب کرد؟

اگر فرزند یا فرزندانی را به زندگی دعوت کرده‌ایم، آیا واهمه‌ای داشته‌ایم که مورد پرسش آنان قرار گیریم؟

اگر مورد اعتراض قرار بگیریم چه جوابی داریم؟

و چقدر این صدای اعتراض، به‌خصوص در نوجوانان امروزی، بلند است و برای والدین دردناک.

حداقل مسئولیت ما به‌عنوان والدین، درک عظمت عالم، ارزشمندی حیات و شگفت‌زدگی در برابر صحنۀ جادویی زندگی است.اینکه مسئولیت تجربۀ عشق‌ورزی و کامروایی و شیفتگی و اشتیاق را بپذیریم. مسئولیت یک الگوی درست از این دست دیدن و بودن را بر عهده بگیریم.

شاید در کشاکش سختی‌های زندگی روزمره، داشتن چنین انتظاری از والدین  دور از انتظار باشد، اما از سوی دیگر، شاید در شرایط دشوارتر، این دیدگاه کمک بیشتری کند و اهمیت آن کمتر از تأمین احتیاجات او نباشد. در ضمن، اگر غیر از این باشیم، توسط فرزندان زیر سؤال می‌رویم که اگر خودتان زندگی را ارزشمند نمی‌دانید، دلیل به دنیا آوردن ما چه بود؟  و در هر صورت، نقش ما تحمیل انتخاب خود نیست، وظیفۀ ما پرسیدن از اوست و امیدوار بودن که پاسخ فرزند ما به این دعوت مثبت بوده باشد.  در نهایت پاسخ گئورگ به سؤال پدر مثبت است و او می‌تواند نگرانی پدرش را یازده سال بعد از مرگش برطرف کند. بحث محوری کتاب دختر پرتقالی این است که: زندگی یک قمار بزرگ است که در آن، فقط برگ‌های برنده قابل‌رؤیت‌اند.

شکوفه موسوی، روانپزشک کودک و نوجوان

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۳۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ناشران پخته‌خوار در نمایشگاه کتاب محدود می‌شود

رییس نمایشگاه کتاب تهران در نشست خبری این رویداد در پاسخ به پرسش تسنیم از محدود شدن حضور ناشران پخته‌خوار در این دوره نمایشگاه خبر داد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم؛ یاسر احمدوند رییس نمایشگاه کتاب تهران در نشست خبری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و در پاسخ به پرسش تسنیم درباره اقدام وزارت ارشاد برای ممانعت از حضور ناشران کتاب ساز و پخته خوار که به انتشار کتاب های ناشران دیگر می پردازند،  توضیح داد: ناشران پخته خوار  از گریزگاه‌ها و خلأهای قانونی برای انتشار کتاب استفاده می‌کنند و  کتاب‌هایشان با تخفیف بالا ارائه می‌شود. امسال تلاش شده اگر روشن شد که ناشری آثار ناشران دیگر را کپی کرده یا استفاده نادرست و غیرقانونی در این زمینه صورت گرفته در نمایشگاه حضور نداشته باشد، البته این مهم نیاز به کار جمعی و گروهی دارد.

پرسش دوم تسنیم به حضور ناشران دیجیتال، پلتفرم‌ها و ناشران صوتی اختصاص داشت. که رمضانی در پاسخ به این پرسش گفت:  ناشران دیجیتال در رواق دوم شرقی حضور دارند و چینش متناسب و فضای بیشتری خواهند داشت؛ سکوها می‌توانند در این مجموعه حضور داشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • باید سه امتیاز را از صنعت نفت بگیریم
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است/ روند کاهشی در مرکز استان
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است / کاهش جمعیت در مرکز استان
  • ببینید | چند پرسش و پاسخ مهم برای دختران جوان و زنان!
  • جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی برگزار شد
  • حضور ناشران پخته‌خوار در نمایشگاه کتاب محدود می‌شود
  • آیا وضو یا تیمم با وجود آرایش و لاک ناخن صحیح است؟
  • نقش مهم رسانه ملی در ترویج فرزندآوری
  • مشکلات طرح جوانی جمعیت از زبان یکی از مادران مشمول طرح
  • ۶ ویژگی منحصر به فردی که تک فرزند‌ها دارند