Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برای مقابله با ظلم نباید اجازه دهیم سکوت قبرستانی بر جامعه جهانی حاکم شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشستی که با عنوان عدالت خواهی عامیانه یا عالمانه از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت دبیری شهید رجایی برگزار شد، گفت: منافق بین مومنین زندگی می‌کنند، ولی شفاف نیست و در موقع تصمیم گیری‌ها و موضع سازی‌ها با این که آرم مومنین را دارند، اما در آن ور خط است در واقع منافق مانند موش کور از یک سوراخ وارد می‌شود، اما آنطرف‌تر چند سوراخ دیگر برای ورود و خروج دارد با این اوصاف منافق خطرناک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: کسانی که حاضر نیستند در عرصه سیاست، اقتصاد فرهنگ و جامعه موضع اجتماعی و انقلابی بگیرند خداوند می‌فرماید این افراد اهل امر به معروف و نهی از منکر نیستند و منافقند. به هر روی ایمان شخصی از سرنوشت اجتماعی جدا نیست، چون ما دیندار هستیم پس باید در مقابل گناه، فساد و بی عدالتی بایستیم و بی تفاوت نباشیم.

رحیم‌پور ازغدی اظهار کرد: ما باید علیه ضد ارزش‌ها عمل کنیم و اگر توان اقدام عملی نداشتیم باید فریاد بزنیم و اگر این امکان را هم نداشتیم در قلب خود از ظلم، بی عدالتی و گناه متنفر باشیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه فرهنگ اهل بیت (ع) به ما می‌آموزد که باید به فکر همه گرفتاران، گرسنگان، اسیران، آوارگان و برهنگان جهان باشیم و به خلق خدا خدمت کنیم و جلوی انحراف بایستیم گفت: برای مخالفت با ظلم باید برنامه ریزی و مقاومت کنیم و از طرفی باید در جهت حمایت از جریان حق باید از جریان مقاومت حمایت و آن را تایید و از آبروی خود هزینه کنیم.

رحیم پور ازغدی با تاکید بر اینکه در مقابله با ظلم نباید اجازه دهیم سکوت قبرستانی بر جامعه خودمان و جامعه جهانی حاکم شود اظهار کرد: اگر هیچ رسانه‌ای هم برای مقابله با ظلم نداشتیم باید در قلب خود از ظلم متنفر باشیم.

وی با اشاره به اینکه سراسر دین مطالبه عدالت خواهی و امر به معروف و نهی از منکر است اظهار کرد: در مقابل جریان‌های فاسد باید ایستاد، چون این جریان‌ها کل جامعه را نابود و کشتی را که همه سوار آن هستیم سوراخ می‌کنند. با این اوصاف عرصه عمومی حق الناس است و اگر کسی هم به قانون اعتقاد نداشته باشد حق ندارد آن را نقض کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: امروز برخی‌ها برای کسی حریم خصوصی قائل نیستند و در کار و زندگی همه سرک می‌کشند و این از گناهان بزرگ است و خداوند هم هرگز این افراد را نمی‌بخشد. پیامبر نیز در این رابطه فرموده است هر کسی که پیله کند تا آبروی دیگران را ببرد من تضمین میدهم که از دنیا نمی‌رود تا به همان شکل بی آبرو شود.

وی با بیان اینکه حریم خصوصی مسئولان حکومت و علمای دین گاهی اوقات حریم عمومی است با این وجود آن‌ها باید مراقب رفتار‌های خود باشند، چون در موقعیتی هستند که جامعه به آن‌ها نگاه می‌کند، افزود: کسی که می‌گوید مشکل جامعه مشکل خودش است و به من ربطی ندارد کافر است و این در مورد مسئولین حکومت علما و نخبگان مضاعف دفتر است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: قرآن در مورد کسانی که میگویند نه غزه نه لبنان نه بوسنی و به ما چه که که دیگران چه مشکلی دارند می‌فرماید کسانی که این طرز فکر را دارند در کنار ظالمین عذاب می‌شوند و در واقع چنین افرادی که لجاجت می‌کنند و خودشان را در مواجهه با مشکلات دیگران کنار می‌کشند مانند بوزینه‌های رانده شده هستند.

رحیم پور ازغدی، تصریح کرد: قرآن می‌فرماید هر کسی که گناه و ظلمی ببیند و بگوید به من چه او انسانیتش را از دست داده و مسخ شده و فرقی بین او و بوزینه و خوک نیست و این افراد باید طرد شوند.

وی با بیان اینکه به فرموده امام علی (ع) خدمت به جامعه یکی از حقوق‌های الهی است که بر همه واجب است و هر کسی به هر میزانی که می‌تواند باید به آن عمل کند، اضافه کرد: در مطالبه گری اجتماعی و نظارت باید مراقب باشیم تا شخصیت افراد خدشه دار نشود، چون قرار نیست که ما برای اجرای یک عدالت مرتکب ظلم‌ها دیگری شویم.

رحیم پور ازغدی با تاکید بر اینکه روش عدالت خواهی هم باید عادلانه و عدالت‌خواهانه باشد به این معنا که ما برای عدالت خواهی به تهمت زدن، شایعه پراکنی، دروغگویی، عوام فریبی، مبالغه و غلو رو نیاوریم، افزود: کسانی که مطالبه گری می‌کنند و به نظارت اجتماعی می‌پردازند باید درست حرف زدن و درست نوشتن را بلد باشند. با این وجور کسی که ظرفیت و آثار کلمه را نشناسد و درست و نادرست را از هم تشخیص ندهند حق ندارد مردم را موعظه و نصیحت کند.

وی با بیان اینکه به فرموده پیامبر اعظم (ص) کسانی که سردمدار مطالبات اجتماعی می‌شوند باید درست را از نادرست تشخیص بدهند و راهکار معقول و نامعقول را بفهمند، اضافه کرد: کسی که به عنوان آمر به معروف و ناهی از منکر فعالیت می‌کند و در پی اصلاح اجتماعی است باید هدفش مشخص باشد در این صورت معلوم می‌شود که آیا او دنبال باجگیری، مطرح کردن خودش و عوام فریبی است یا نه.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه به فرموده پیامبر اکرم (ص) هر کسی که می‌خواهد وارد عرصه اصلاح اجتماعی شود فقط باید دغدغه حل مشکلات مردم و خدمت به جامعه را داشته باشد، گفت: اهل بیت (ع) الگو‌های اصلی ما برای اصلاح اجتماعی هستند؛ البته در همین دوره نیز انسان‌های صالحی داریم که می‌توان از آن‌ها به عنوان الگو بهره برد، ولی متاسفانه این افراد معرفی نشدند.

رحیم پور ازغدی بیان کرد: در کشورمان مسئولان پاک و فداکار کم نیستند، ولی متاسفانه به جای معرفی این افراد میبینیم اخبار مربوط به چند مسئول فاسد در داخل و خارج منعکس می‌شوند و این تصور به وجود می‌آید که همه مسئولان فاسد هستند.

وی با بیان اینکه هر کسی که میخواهد جامعه را اصلاح کند خودش نباید مرتکب هیچ ظلم و گناهی شده باشد افزود: برخی‌ها خودشان مشکلات زیادی دارند، ولی می‌گویند میخواهیم بقیه را اصلاح کنیم و این در حالی است که کسی که خودش ظالم، گناهکار و فاسد است حق ندارد به موعظه مردم بپردازد، چون کسی که صالح نیست نمی‌تواند مصلح باشد.

رحیم پور ازغدی بیان کرد: برخی‌ها نیز هستند که در مقابل ظلم و یا دفاع از حق سکوت می‌کنند و موضع نمی‌گیرند. به هر روی همه ما گناهکار هستیم، ولی در عین حالی که گناه میکنیم اگر عناد نداشته باشیم باید در مقابل ظلم موضع بگیریم و سکوت نکنیم.

وی تصریح کرد: به فرموده پیامبر اگر ما موضع گیری نکنیم آدم‌های فاسد و مافیا‌ها بر ما مسلط می‌شوند و به تدریج رسانه‌ها و قدرت را در دست می‌گیرند و اونوقت خداوند و دیگران هم نمی‌توانند ما را نجات بدهند و البته دعا هم دیگر هیچ فایده‌ای ندارد، چون خداوند به ما کمک نمیکند چرا نسبت به مشکلات بی تفاوت بودیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی حسن رحیم پور ازغدی عدالتخواهی بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی رحیم پور ازغدی مقابله با ظلم عدالت خواهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۴۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش همتی به سخنان قالیباف: با علل تورم که موجب سفته بازی است مقابله کنید/ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

به گزارش جماران؛ عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی نوشت: رئیس مجلس گفته اند؛ مالیات بر سوداگری شامل ۰/۵ درصد جامعه میشود و نگرانی ندارد!

حتی اگر درصد اعلامی درست هم  باشد، این نوع اظهار نظر بی توجهی به کار کرد علم اقتصاد و انتقال اثرات غیر مستقیم این نوع از مالیات ها به سایر طبقات جامعه و فراهم شدن اسباب خروج سرمایه از کشور است.

در واقع بر مبنای مالیات بر عایدی سرمایه از کسانى که به حکم عقل،در مقابل تورم از خودحفاظت می کنند، مالیات گرفته و صرفِ مخارجی میکنند که  غالباً برای رشد اقتصادی زیانبار هستند . 

بهتر است به جای این اقدامات، با علل تورم که موجب سفته بازی است، مقابله کنید و این قدر هم زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید! 

 

دیگر خبرها

  • سکوت جامعه آرامش قبل از طوفان است /حکومت پس از جنبش مهسا به رویه سابق برگشت / زندگی گراها فاقد توانمندی برای ایجاد سامانه های جدید قدرت هستند
  • جامعه دانشگاهی در برابر جنایات رژیم غاصب اسرائیل سکوت نمی‌کند
  • جامعه دانشگاهی در مقابل جنایات رژیم غاصب اسرائیل سکوت نمی‌کند
  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه دشمن و مقابله جبهه کفر برابر حق است
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه های دشمنان و مقابله جبهه کفر برابر حق
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • نباید اجازه دهیم کارگران دچار رنج شوند/ لزوم پرداخت به موقع حقوق
  • سکوت برادران گرایی بعد از اعلام شرایط جدید ملی‌پوش شدن‌شان؛ قهرمان المپیک به مبارزه با سعید اسماعیلی تن می‌دهد؟
  • واکنش همتی به سخنان قالیباف: با علل تورم که موجب سفته بازی است مقابله کنید/ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید