Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@16:08:35 GMT

حمله شدید عضو هیات‌رییسه به عملکرد کامرانی‌فر

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۵۴۴۱۲

احمدرضا براتی عضو حقوقدان هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال، به شدت از استعلام حسن کامرانی فر از معاون دبیرکل فیفا انتقاد کرده است.

به گزارش تابناک ورزشی، احمدرضا براتی در جمع خبرنگاران گفت: از اینکه مقابل در معطل شدید عذر می خواهم. شان شما این بود که داخل حضور داشته باشید. اگر به من بود شما خبرنگاران را به داخل مرکز ملی فوتبال دعوت می کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درخصوص جلسه امروز آقای اصولی، سخنگوی فدراسیون صحبت می کنند. من اینجا هستم درباره مسائلی که مستقیم یا به کنایه در روزهای اخیر در مورد ما (هیات رییسه) مطرح شد صحبت کنم. مثلا گفتند برخی اعضای هیات رییسه فشار می آورند که یک نفر از دبیرکلی برکنار شود یا شخص دیگری جایگزینش شود. مساله به این کیفیتی که اطلاع رسانی شده نبوده است. مخصوصا آمدم این مطالب را بگویم که به گوش اعضای مجمع برسد. اعضای مجمع، اعضای محترم خانواده فوتبال، شما به ما رای دادید که من اینجا حافظ منافع و حقوق شما در هیات رییسه فدراسیون فوتبال باشم.

وی افزود: این هیات رییسه یک روزی بنابر دلایلی به این نتیجه رسید که با یک عزیزی قطع همکاری کند. بخشی از آن دلایل برای قطع همکاری، منتسب به اشخاصی بوده که این اشخاص کماکان در فدراسیون حضور دارند. برای من علامت سوال است چرا ما به یک نفر می گوییم می خوایم با شما قطع همکاری کنیم به این دلایل در حالی که مسئول آن موارد افراد دیگری هستند که کماکان در فدراسیون حضور دارند. بنابراین ما می گوییم این افراد به این جهت نمی توانند در آن پست ها حضور داشته باشند. شاید در یک بخش هایی خیلی هم مفید باشند، محترم هم هستند. اما در این بخش تجربه نشان داده کارایی لازم را ندارند.

منظور شما آقای کامرانی فر است؟

نه فقط یک نفر نیست. حداقل چهار پنج نفر هستند که خود من نظر دارم و به صورت خصوصی خدمت آقای رییس عرض کردم. اینکه فشاری باشد بر یک شخص خاص که این یکی برود و آن یکی بیاید خیر اصلا چنین چیزی نیست و هیچ مستندی در این مورد وجود ندارد. همانطور که سعی کردند در رسانه ها القا کنند. اینها در اکثریت هستند، مگر من اقلیت می توانم فشاری بر اکثریت وارد کنم؟ منطق رسانه و جامعه فوتبال می پذیرد؟ مثلا من در اقلیت باشم و فشار هم وارد بکنم؟ این چه حرفی است؟!

براتی ادامه داد: مسائل یا کاستی های فدراسیون را شما منتسب کنی به یک عضو یا دو عضو یا سه عضو؟! کجای قانون دنیا نوشته که اگر من می گویم فلان شخص کارایی ندارد این اسباب آسیب به فوتبال کشور، اسباب تعلیق یا مسائلی از این دست باشد. به نظر من این مسائل مطرح می شود تا مسائل دیگری که وجود دارد را کاور کند. حرف من این است، آن کسانی که مسئول اتفاقات گذشته بودند، بخشی شان هنوز سر کار هستند. اگر شما با آقای رییس به این عذر که مشکلاتی وجود داشته قطع همکاری کردید، پس همین الان هم افرادی که در آن مشکلات مداخله داشتند خیلی هایش شان بر سر کار هستند. این یک بحث بود.

براتی در ادامه گفت: بحث دوم که اسباب گلایه من است، خیلی از مسائل مهمی که بایستی اعضای هیات رییسه در جریانش باشند، مثلا من در جریانش نیستم. مثل همین نامه 12 آوریل که از فیفا و AFC با دو امضا واصل شد و از درجه اهمیت بالایی برخوردار بود بایستی با منی که از اعضای هیات رییسه هستم و از مسائل حقوقی آگاهم، در جریان گذاشته می شد. این نامه 23 فروردین به فدراسیون رسیده و چند روز بعد پاسخش داده شده است. بنده نه اصل نامه را دیدم و نه پاسخش را! در حالی که فردا همین مجمع بنده را به خاطر این نامه خطاب قرار می دهد. برخی از اعضای مجمع سوالاتی را در رابطه با برخی اعضای هیات رییسه مطرح کرده اند که من به شخصه در هیچکدام آن موارد نه مدخلیتی داشتم و نه تصمیم گیرنده بودم. دوستان با اختیارات مدیریتی خودشان تصمیماتی گرفتند بنده هم اعتراضی ندارم. من چرا باید برای تصمیمی که در آن مداخله نداشتم پاسخگو باشم؟ امروز چرا نباید اعتراض کنم به خاطر بی اطلاعی از این مسائل؟ فردا همین دوستان در مجمع می گویند اگر بی اطلاع بودی چرا ما را در جریان قرار ندادی؟ اعضای محترم مجمع من دارم شما را در جریان می گذارم. من از این موارد بی اطلاع بودم.

براتی اضافه کرد: در خصوص اینکه هیات رییسه رسمیت یا نصاب دارد یا ندارد؟ این مسائل باید در هیات رییسه بحث و بررسی می شده. اگر به بن بست می رسیدیم، یعنی ماده 85 این تجویز را کرده که ما مسائل را خودمان تفسیر کنیم و تصمیم بگیریم. اگر به این نتیجه می رسیدیم که به بن بست خوردیم، آن موقع باید استعلام صورت می گرفته، آن هم استعلامی که باید می دیدیم چطور نوشته شده است. باز چرا ما به عنوان یک عضو حقوقی هیات رییسه نباید در جریان استعلام، متنش یا تنظیم آن باشم که فدراسیون امروز در این وضعیت قرار بگیرد. گلایه های من از این جنس است. گلایه های من از جنس عدم رعایت اساسنامه است. گلایه های من از جنس پاسخگویی به اعضای مجمع است. اشتباه یک نفر به پای همه اعضای جمع نوشته می شود از جمله خود بنده. بیشتر هم به پای من نوشته می شود چون می گویند تو که حقوقی بودی چرا؟ کل اعتراض و گله من همین ها است.

عضو هیات رئیسه فدراسیون گفت: همین جا در چشم اهالی رسانه می گویم هیچ فشاری هم وجود ندارد و فشار را تکذیب می کنم. مگر عقل سلیم می پذیرد که به قول دوستان یک نفر اقلیت، بتواند به شش نفر اکثریت فشار وارد کند. من چه ابزاری برای فشار دارم؟ یک جای دیگر گفته اند سهم خواهی می کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: گرانی ماکارونی رتبه بندی معلمان آزمون دستیاری یارانه ارز 4200 تومانی وام ودیعه مسکن 1401 احمدرضا براتی فدراسیون فوتبال کامرانی فر گرانی ماکارونی رتبه بندی معلمان آزمون دستیاری یارانه ارز 4200 تومانی وام ودیعه مسکن 1401 اعضای هیات رییسه اعضای مجمع قطع همکاری یک نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۴۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی لغو شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی زلفی گل در صفحه شخصی خود در فضای مجازی با انتشار نامه مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری درخصوص اعمال پایه های تشویقی اعضای هیات علمی با انشار نامه مذکور اعلام کرد: یک اتفاق مبارک و موثر برای وزارت علوم تحقیقلات و فناوری (عتف) بخشی ازجورچین (پازل) انگیزشی دوره جدید مدیریت وزارت (عتف).

متن نامه به شرح زیر است :

مهدی مسکنی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در نامه ای به محمد علی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری اعلام کرد: بازگشت به نامه شماره ۳۶۸۳۵۲/ و مورخ ۵ فروردین ۱۴۰۳ در خصوص پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی به استحضار می‌رساند:

با توجه به ماده (۷) تصویب نامه شماره ۱۶۰۷۱۶/ت ۶۰۰۲۹ه مورخ ۲ آذر۱۴۰۱ هیات وزیران، دستورالعمل اعطای پایه‌های تشویقی تا (۶۰ پایه) ازسوی آن وزارت خانه ابلاغ‌شده برای تمامی اعضای هیات علمی که از طریق مراکز جذب وزارت‌خانه مربوطه به‌کار گرفته شده یا می‌شوند از سال هزار و چهارصد و ۲قابلیت اجرایی یافته است.

بنابراین محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی تا (۷) پایه موضوع ماده پنجاه و سه آیین‌نامه استخدامی اعضای هیات علمی از تاریخ اجرای ماده مذکور لغو می‌گردد.

علی‌ای‌حال چنانچه احدی از اعضای مذکوردر شرف بازنشستگی هستند در صورت رعایت ضوابط کلی اعطای پایه‌های مورد بحث که دستورالعمل مزبور تشریح گردیده موضوع اعمال پایه‌های تشویقی در محاسبه حقوق بازنشستگی قابل رسیدگی و اقدام خواهد بود.

کد خبر 6087334

دیگر خبرها

  • معتمدی: انتخابات کاملاً بی‌طرف را در دوومیدانی برگزار می‌کنیم
  • روسای کمیسیون‌های داخلی فدراسیون تنیس مشخص شدند
  • رؤسای کمیسیون‌های داوران، مربیان و ورزشکاران تنیس مشخص شدند
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • شورایی که به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای باشد موفق نیست
  • بازديدهای ميدانی و بررسی عملكرد شركت‌ها و دفاتر تاكسيرانی/ توجه ویژه به مشکلات و مسائل تاکسیرانان
  • ابقای اعضای فعلی هیات‌مدیره به‌پرداخت ملت
  • حمید رسایی: هیات رییسه مجلس باید امکانات ابتدایی مانند خانه و خودرو برای نمایندگان فراهم کند
  • توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی لغو شد