Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا در بیانیه پایانی این همایش همچنین بر استفاده از پژوهش ها و آخرین دستاوردهای علمی و تکنولوژیک جهان تاکید شده است.

امروز همایش یک روزه "صنعت خودرو و چالش های کارآفرینی توسعه صنعتی ایران" در دانشگاه تهران با حضور جمعی از استادان و دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور و نیز متخصصان و پژوهشگران صنایع به منظور هم اندیشی و نقادی و ارایه راه حل و توسعه صنعایع در زمینه صنعت خودرو برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برگزار کنندگان هدف اصلی از این کنفرانس را استحکام  پیوند دانشگاه و صنعت ذکر کردند و در طی آن  صنایع خودروسازی و چالش های توسعه صنعتی ایران، کارآفرینی مبتنی بر پارادایم های اقتصاد نوین و فناوری دانش بنیان و تحولات و آینده صنعت خودروسازی در ایران مورد بحث قرار گرفت و مدیریت زنجیره تامین صنایع خودرو سازی و رشد همسوی صنایع کوچک و ارایه تحلیل ها و بررسی های مقایسه ای صنعت خودرو در ایران با دیگر خودروسازان جهان و ضرورت تحول در نظام حقوقی صنعت خودرو از سوی صاحب نظران مطرح شد.

با توجه به جمع بندی نظرات ارایه شده در همایش بر چند موضوع تاکید و در بیانیه پایانی تشریح شده است که علاوه بر مورد ضرورت پیوند صنایع خودروسازی و دانشگاه از لزوم مداخله دولت و مجلس سخن گفته شده است.

در بخشی از بیانیه آمده است: صنایع خودروسازی از صنایع راهبردی و موتور محرک و لوکوموتیو بسیاری از صنایع است که می تواند زمینه ایجاد کسب و کارهای جدید و رفاه مردم را بر حسب نوآوری و استفاده از فناوری های نوین در کشور فراهم نمایدو ضروری است دولت و مجلس به عنوان کارگزار منافع ملی با تجدید نظر اساسی در سیاستگذاری ها، راهبردها و مدیریت این صنعت با رویکرد ایجاد راهبردهای کارآفرینی فناورانه و تقویت بخش خصوصی واقعی بویژه در زمینه قطعه سازی و حمایت از کارآفرینان را با استفاده از نظر متخصصان و صاحبنظران با فراخوانی و مشارکت دانشگاهیان به صورت جدی در دستور کار قرار دهند.

همچنین می خوانیم:  با تحول در ساختار تولید و خدمات بر اثر توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) و فناوری های جدید مثل هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء و تغییر پارادایم در کارآفرینی، تولید، توزیع و مصرف انواع کالاها و خدمات صنایع خودروسازی و آینده پژوهی و آینده نگری در این صنعت و حل مشکلات اجتماعی و رفاهی و تعمیق فرایند صنعتی شدن و ایجاد ارزش های رفاهی و تولید ثروت و پیشرفت کشور و پایش این امور دانشگاههای کشور مسئولیت مضاعف دارند.

در بیانیه این همایش تاکید شده است: دانشگاه تهران با محوریت دانشکده کارآفرینی و دعوت مشارکت دیگر دانشگاه های کشور با عنایت به طرح این مساله ملی در همایش کنونی و بررسی مشکلات موجود در فرایند کارآفرینی صنایع خودروسازی و ضرورت کمک به سیاستگذاری و برنامه ریزی و مدیریت تخصصی واقع بینانه برای صنعت خودرو به منظور ساماندهی دانش و استفاده از فناوری های برتر در جهت بهره برداری از منابع انسانی و مادی موجود در کشور و جهان با فراخوانی مقالات علمی، تخصصی کنفرانس ملی صنعت خودروسازی در ایران را در پاییز ۱۴۰۱ برگزار می کند.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی بازار خودرو وزارت صنعت معدن و تجارت خودرو صنعت قطعه سازی فناوری دانشگاه تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی بازار خودرو وزارت صنعت معدن و تجارت مجلس شورای اسلامی بازار خودرو وزارت صنعت معدن و تجارت خودرو صنعت قطعه سازی فناوری دانشگاه تهران صنایع خودروسازی صنایع خودرو صنعت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۴۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اولین دوره المپیاد ورزشهای فناورانه دانشجویی در دانشگاه بیرجند

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون دانشجویی دانشگاه بیرجند و دبیر شورای راهبردی دانشگاههای استان گفت: به همت سازمان امور دانشجویان، اولین دوره المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی در کشور برگزار می‌شود که این المپیاد در خراسان جنوبی به میزبانی دانشگاه بیرجند در خرداد برگزار خواهد شد.

 سید مرتضی موسوی افزود: رویکرد سازمان امور دانشجویان از طراحی المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی ، شناسایی، هدایت و توانمندسازی استعداد‌های درحال شکوفا در حوزه فناوری است.

وی از جمله اهداف اجرای این المپیاد را توسعه مهارت‌های دانشجویی در دوران تحصیل و ایجاد پیوند بیشتر میان آموزش و پژوهش، توسعه رقابت سالم، تقویت روحیه خودباوری و ایجاد نشاط و پویایی میان دانشجویان عنوان کرد و افزود: این المپیاد در سه حوزه ورزش‌های دیجیتال-فیجیتال، رباتیک، فناوری و نوآوری و در دو سطح استانی و ملی برگزار می‌شود.

معاون دانشجویی دانشگاه بیرجند با بیان اینکه این سه بخش شامل ورزش‌های دیجیتال و فیجیتال، ورزش‌های رباتیک و فناوری و نوآوری در ورزش است افزود: دانشجویان دانشگاه‌های استان و دانشجویانی که دو نیمسال تحصیلی از تاریخ فارغ التحصیلی آنان می‌گذرد؛ می‌توانند در این المپیاد شرکت کنند.

موسوی  با بیان اینکه شرکت در این رویداد تنها از طریق سامانه Setav.ir امکان پذیر است و دانشجویان دختر و پسر می‌توانند به صورت انفرادی، تیم دانشجویی و یا تیم دانشگاهی در این رقابت شرکت کنند، افزود: به غیر از پرداخت جوایز نقدی در هر دو مرحله استانی و ملی، استفاده از امتیاز‌های آیین نامه‌های دانشجویان سرآمد و جشنواره دانشجوی نمونه از دیگر مزایای شرکت در این المپیاد است.

دیگر خبرها

  • حمایت صندوق نوآوری از شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاهی
  • شمار زیادی از دانشگاه‎های مرکزی محدودیت پذیرش دانشجو دارند
  • رویداد صدرا پیوند بین دانشجو، صنایع و ایجاد اشتغال است
  • برگزاری اولین دوره المپیاد ورزشهای فناورانه دانشجویی در دانشگاه بیرجند
  • فراخوان ایرانسل برای حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشگاهی
  • تولید فنرهای مورد نیاز صنایع ریلی و خودروسازی
  • رویداد صدرا به شناسایی ایده‌های فناورانه منجر می‌شود
  • المپیاد ورزشی فناورانه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود
  • آینده صنعت خودرو ایران؛ ارزخوری یا خودروسازی؟
  • عملیاتی کردن دستاوردهای علمی؛ ریشه پیوند دانشگاه و جامعه است