Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش عصر یکشنبه روابط عمومی شهرداری قم، مسعود طبیبی در جلسه کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم که با موضوع نرخ‌گذاری سرویس مدارس برگزار شد، با تاکید بر اینکه باید یک بار آیین‌نامه حمل‌ونقل دانش‌آموزان را مرور کنیم اظهار داشت: وضعیت سرویس‌های مدارس در حال حاضر مطلوب نبوده و در شان شهروندان قمی نیست و برای سال تحصیلی آینده باید رانندگان و شرکت‌هایی که سرویس مدارس را انجام می‌دهند، طبقه‌بندی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال حاضر در بحث سرویس مدارس قم تقریبا ۸۰ درصد خارج از آیین‌نامه عمل می‌شود گفت: یکی از بندهای آیین‌نامه حمل‌ونقل دانش‌آموزان که مصوبه شورای وزیران است، مبتلا نبودن راننده به بیماری مسری و صرع است که آیا وضعیت سلامت رانندگان در روند موجود بررسی می‌شود و اگر می‌شود مرجع آن کجاست؟

معاون شهردار قم با اشاره به اینکه فرآیند انتخاب رانندگان برای سرویس مدارس نیازمند بازنگری در تمام فرآیند آن است خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری شورای شهر و آموزش و پرورش ظرف دو ماه آینده بتوانیم چرخه ثبت‌نام دانش آموزان برای سرویس را مبتنی بر آیین‌نامه عملیاتی کنیم، تا در طول سال ازنظر حمل‌ونقل دغدغه‌ای برای اولیا و مرییان دانش آموزان ایجاد نشود.

هفت هزار سرویس مدرسه، در نقل و انتقال بیش از ۲۵ هزار دانش‌آموز استان فعالیت می‌کنند.

نرخ سرویس مدارس متناسب با شرایط اقتصادی جامعه تصویب شود 

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قم نیز با تاکید بر اینکه نرخ سرویس دانش‌آموزان باید طوری تصویب شود که در شرایط اقتصادی امروز کمترین فشار به مردم وارد شود گفت: از سوی دیگر ارایه دهنده خدمات نیز باید متناسب با وضعیت روز و هزینه‌های بالای زندگی و تاکسی، دریافتی داشته باشد که نرخ نیز بر اساس این مولفه‌ها تدوین می‌شود.

 محمدحسین دهناد با اشاره به اینکه در آیین‌نامه اجرایی حمل‌ونقل دانش آموزان مصوب ۱۳۷۸ با جزئیات بحث سرویس‌دهی به دانش آموزان تشریح شده است خاطرنشان کرد: کار گروهی از شهرداری، انجمن اولیا و مربیان و آموزش و پرورش برای اجرایی کردن این آیین‌نامه تشکیل‌ شده است.

وی با بیان اینکه از وظایفی که در شورای شهر مطرح بوده تصویب نرخ‌گذاری موضوع‌های مرتبط با مدیریت شهری است اضافه کرد: درباره این موضوع در سال گذشته پیشنهادی از کارگروه ماده ۱۸ آمده و آن را تصویب کرده‌ایم.

دهناد تقویت ناوگان اتوبوس‌رانی را نیز برای سرویس‌دهی به مدارس ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر با نرخ‌های موجود و هزینه‌های بالای خودرو، بی‌رغبتی از سوی رانندگان تاکسی برای ارائه خدمات به دانش‌آموزان وجود دارد چراکه وضعیت موجود به‌ هیچ‌ عنوان برای آنها صرفه اقتصادی ندارد و باید در تصویب نرخ این مورد نیز لحاظ شود./

برچسب‌ها قم سرویس مدارس ترافیک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم سرویس مدارس ترافیک قم سرویس مدارس ترافیک سرویس مدارس دانش آموزان آیین نامه حمل ونقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۴۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است

علی موحدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به منظور برگزاری کلاس‌های درس در مدارس استان بوشهر اقدامات لازم صورت گرفته و زمان پایان کلاس‌ها و امتحانات هر مقطع مشخص شده است.

وی از ادامه آموزش در همه مدارس استان تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه خبر داد و اضافه کرد: در پایه‌های اول تا پنجم ابتدایی دانش‌آموزان تا نوزدهم اردیبهشت در مدارس خواهند بود و دانش‌آموزان پایه ششم به خاطر امتحان هماهنگ کشوری تا ۸ خرداد در مدارس حضور خواهند داشت.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: برای اینکه دانش‌آموزان آمادگی لازم را داشته باشند ۲ روز قبل‌از شروع امتحانات یعنی از هفدهم اردیبهشت کلاس‌های درس تعطیل می‌شود.

وی با بیان اینکه امتحانات دانش‌آموزان پایه متوسطه اول تا ۱۳ خرداد ادامه دارد بیان کرد: کلاس‌های درس دانش‌آموزان متوسطه دوم نیز تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

موحدی با اشاره به برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان متوسطه دوم تا ۳۰ خرداد افزود: امتحانات پایه‌های دهم تا دوازدهم به‌صورت هماهنگ کشوری برگزار می‌شود و برنامه امتحانی ابلاغ شده است.

کد خبر 6090491

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • تزریق ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای حمل‌ونقل اصفهان
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • مسیر و راه نسل توانمند از مدارس دخترانه می‌گذرد