Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایثار و شهادت، محمود پاکدل صبح امروز یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: وزارت رفاه با بنیاد شهید همکاری کرده و براساس برنامه تحول دولت و تاکید رئیس بنیاد شهید طرح ارتقاء سطح معیشت ایثارگران اجرا می شود، در مرحله اول این طرح دهک های پایین در نظر گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح که همه معاونت ها و ادارات کل در آن مشارکت دارند به خانواده هایی بیشتر پرداخته می شود که تاکنون کمتر به بنیاد شهید مراجعه کرده اند، ادامه داد: مددکاران بنیاد شهید تاکنون با حضور در منزل ایثارگران ۵۰ هزار ایثارگر را که جزو دهک های پایین جامعه بودند شناسایی کردند بعد از تکمیل فرم ها در مرحله اول این افراد از کمک های معیشتی بنیاد شهید بهره مند می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاکدل اذعان داشت: در حوزه تسهیلات رفاهی نیز براساس قراردادهایی که با فروشگاه اتکا داشته ایم کارتی در اختیار ایثارگران قرار گرفته است که با استفاده از آن تا سال گذشته تا سقف ۱۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۱۰ ماهه می توانستند از تسهیلات استفاده کنند امسال این تسهیلات به ۳۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۲۰ ماهه افزایش یافته و آنها با توجه به میزان حقوق خود می توانند از این مزیت استفاده کنند.

تبدیل وضعیت ۴۰ هزار ایثارگر در دستگاه های دولتی 

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید امور ایثارگران گفت: تبدیل وضعیت قراردادهای کارکنان دستگاه های دولتی یکی از دغدغه های ایثارگاران و خانواده های شهدا بود که سال گذشته با تلاش بنیاد شهید و نمایندگان مجلس شورای اسلامی قانون تبدیل وضعیت جامعه ایثارگران به تصویب رسید، نمی گوئیم مشکل تبدیل وضعیت کامل حل شده اما براساس اعلام و پیگیری از سازمان اداری و استخدامی کشور ۴۰ هزار نفر از ایثارگران مشغول به کار در دستگاه های اجرایی تبدیل وضعیت شدند یا در این فرایند قرار گرفته اند این اقدام را ما یک موفقیت می دانیم که دستگاه های اجرایی دست به دست هم دادند و وضعیت استخدامی این افراد را سامان دادند.

پاکدل افزود: مکاتبات مختلفی برای تبدیل وضعیت جامعه ایثارگران با همه دستگاه ها داشته ایم برخی از دستگاه ها اعلام کرده اند در حال تبدیل وضعیت قرارداد نیروهای خود هستیم اما برخی ها با صراحت اعلام کردند ما مشمول این قانون نیستیم ما به عنوان ناظر گزارش استنکاف این دستگاه ها را احصا و گزارش آن را به مجلس شورای اسلامی، سازمان های بازرسی کل کشور و اداری و استخدامی ارسال کردیم.

وی با بیان اینکه این هفته یکی از دستگاه هایی که قانون تبدیل وضعیت را اجرا نمی کند به کمیسیون اجتماعی دعوت شده است و اعضای کمیسیون اجتماعی و فراکسیون ایثارگران گفته اند ما دستگاه های متخلف را به کمیسیون اصل ۹۰ معرفی می کنیم، ابراز امیدواری کرد ابزار قانونی برای مستنکفان طراحی شود تا قانونگذار بتواند با آنها برخورد کند.

واگذاری زمین به چهار هزار ایثارگر 

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید امور ایثارگران گفت: سال گذشته با پیگیری هایی که انجام شد به چهار هزار ایثارگر فاقد خانه زمین واگذار شد و ۳۳ هزار نفر نیز برای اخذ وام مسکن به بانک ها معرفی و با دریافت این وام صاحب مسکن شدند. 

پاکدل با بیان اینکه سال گذشته ۹ هزار و ۸۰۰ مجوز صنفی و پروانه کسب برای ایثارگران و خانواده های شهدا صادر شد، افزود: همچنین سال گذشته ۱۱۰ هزار نفر از ایثارگران و خانواده جانبازان از خدمات مشاوره مددکاری و ۳۷ هزار نفر از مشاور شغلی بهره مند شدند.

۷۰ هزار نفر از جامعه ایثارگران بیکار هستند

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید امور ایثارگران بیان کرد: ۷۰ هزار نفر از جامعه ایثارگران جویای کار هستند که باید بر ای آنها تدابیر لازم اتخاذ شود، با پیگیری های رئیس بنیاد شهید در سفرهای استانی رئیس جمهور مصوب می‌شود که ۱۰ درصد از فرصت ها و اعتبارات برای اشتغال هر استان به ایثارگران و خانواده شهدا اختصاص یابد.

پاکدل افزود: سال گذشته ۱۰ هزار و ۱۰۰ ایثارگر و خانواده شهدا استخدام شدند و برای هشت هزار و ۸۰۰ نفر از طریق صندوق اشتغال و کارآفرینی تسهیلات تهیه و برای اجرای طرح ها به آنها داده شد. 

وی خاطرنشان کرد: گرچه آمار بیکاران زیاد است اما سال گذشته حدود ۲۵ هزار نفر استخدام یا برای آنها زمینه کار فراهم شد.

پاکدل یادآور شد: در قانون برنامه ششم ۳۰ درصد پروانه های وکالت کارشناسی دفاتر قضایی مربوط به ایثارگران است که در حال پیگیری هستیم که انجام شود.

زمان بررسی پرونده ایثارگران کاهش می‌یابد

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید امور ایثارگران اذعان داشت: یکی از گلایه های ایثارگران در خصوص مدت زمان رکود و تمرکز پرونده های در دست بررسی است ما قول دادیم زمان را کوتاه کنیم و اگر بشود در آخر سال زمان آن را به سه ماه برسانیم و گام هایی نیز در راستای الکترونیکی شدن رسیدگی به پرونده ها انجام شده تا ایثارگران متوجه شوند رسیدگی به پرونده آنها در چه مرحله ای است.

پاکدل یادآور شد: سال گذشته حدود ۷۲ هزار پرونده احراز، که ۲۰ هزار پرونده آن در ستاد و ۶۲ هزار پرونده در استان ها تعیین تکلیف شد.

سند جامع مسکن ایثارگران 

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید امور ایثارگران گفت: در حوزه مسکن به دنبال سند جامع مسکن ایثارگران هستیم اقدامات خوبی انجام شده که بعد از جلسه با راه و شهرسازی در نشست بعدی نتایج این سند و جزئیات آن اعلام می شود اگر چه پنج درصد از مسکن مهر به ایثارگران اختصاص یافته و در مصوبات رئیس جمهور تصویب شده است.

پاکدل تاکید کرد: سند معیشت که سند اصلی ماست بخش عمده آن در حوزه پذیرش انجام می شود و دهک های پایین از کمک معیشت بنیاد شهید برخوردار می شوند.

وی خاطرنشان کرد: یکسری برنامه ها نظیر طرح سپاس برای مثال طراحی شده که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور است و به همه دستگاه های اجرایی کشور ابلاغ شده که در این طرح که توسط بنیاد شهید اجرا می شود مشارکت کنند، سال گذشته ۳۱۸ نفر حضوری و ۴۲۰ هزار نفر به صورت تلفنی در این طرح شرکت کردند امسال هدفگذاری شده ۷۰۰ ایثارگر به صورت حضوری در طرح سپاس مورد دیدار قرار بگیرند.

پاکدل با بیان اینکه مناقصه غرامت فوت مشمولان نیز انجام شده و این هفته برنده آنها اعلام می‌شود، گفت: سقف غرامت فوت از ۱۰ میلیون به ۱۵ میلیون و سقف خسارت های ناشی از عوارض تا ۷۰ میلیون افزایش یافته است 

هفته آینده نتیجه تکمیل ظرفیت استخدامی ها اعلام می‌شود 

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید امور ایثارگران توضیح داد: در حوزه اشتغال پیگیری هایی صورت گرفته و تا هفته آینده نتیجه تکمیل ظرفیت ها اعلام می شود، علاوه بر پنج هزار و ۱۵۰ نفری که سال قبل در آزمون استخدامی قبول شدند تعداد دیگری نیز در هفته آینده با اعلام نتیجه تکمیل ظرفیت بعد از طی امور استخدامی در ادارات مشغول به کار می شوند.

پاکدل اضافه کرد: براساس موافقتی که از سازمان اداری و استخدامی گرفتیم امسال آزمون دوم مشمولان فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: ایثارگران عجله نکنند ما منتظر هستیم پست‌های خالی دستگاه ها مشخص شود. با توجه به موافقت سازمان اداری و استخدامی تا قبل از پایان سال آزمون دوم نیز برگزار می شود.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید امور ایثارگران با بیان اینکه سال گذشته تا آبانماه مطالبات تقریبا همه افرادی که مشمول ماده ۳۸ شدند را محاسبه کردیم که ۶۵۰ میلیارد تومان بود و آن را پرداخت کردیم، بیان کرد: ۸۳ میلیارد بدهی جدید ایجاد شده است.

پاکدل افزود: اسفند ۱۴۰۰ آمار جانبازان ۶۰۱ هزار نفر بود اما امروز به ۶۰۸ هزار رسیده چراکه براساس رای کمیسیون ها آمارها افزایش می یابد و درصدهای جانبازی ایثارگران تغییر می‌کند.

وی گفت: با ابلاغ قانون برنامه ششم برای نزدیک ۲۰ هزار نفر از فاقدان مدارک طی چند سال اخیر درصد جانبازی تعیین شد.

برچسب‌ها بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران سازمان امور اداری و استخدامی کشور سید امیرحسین قاضی ‌زاده هاشمی طرح حمایت معیشتی دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران سازمان امور اداری و استخدامی کشور سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران سازمان امور اداری و استخدامی کشور سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی طرح حمایت معیشتی دولت معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید امور ایثارگران اداری و استخدامی جامعه ایثارگران ایثارگران گفت دهک های پایین هزار ایثارگر اعلام می شود تبدیل وضعیت هزار نفر سال گذشته دستگاه ها انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۴۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام ایلام به بخش خصوصی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام از برنامه‌ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام ایلام به بخش خصوصی طی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران گران استان ایلام، امین دوست محمدی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت‌_ در دیدار سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای قانون جامع حمایت از ایثارگران هستند، اظهار کرد: سازمان برنامه و بودجه استان ایلام از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای خدمات رسانی مطلوب به جامعه ایثارگران حمایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی استان ایلام از جمله بنیاد شهید و امور ایثارگران از ظرفیت جامعه هدف ایثارگران برای تحقق شعار سال تلاش کنند، افزود: برون سپاری خدمات از جمله موارد بسیار مهمی است که در دستگاه‌های اجرایی باید به این ظرفیت قانونی توجه کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام با اینکه واگذاری طرح‌های نیمه تمام به بخش خصوصی از دیگر اولویت‌های مهم است، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام به بخش خصوصی طی سال جاری انجام شده است.

محمد رحیمی، سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام ضمن قدردانی از حمایت‌های سازمان برنامه و بودجه از فعالیت‌ها و پروژه‌های عمرانی بنیاد شهید، تاکید کرد: ۱۰۰ درصد مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهوری به ایلام در حوزه بنیاد شهید استان با اعتبار ۵ میلیارد تومان به اتمام رسیده است.

وی اضافه کرد: کارهای زیرساختی و پروژه‌ای بسیار خوبی در حوزه زائرسرا و خانه ایثار برای استان ایلام تعریف شده که نیاز به حمایت مسئولان ارشد استان در بحث اعتبارات دارد.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با اشاره به اینکه برای تمام املاک بنیاد شهید سند تک برگ اخذ شده است، ادامه داد: در حال حاضر زائرسرای بنیاد شهید در مهران با ۶۰ درصد پیشرفت از جمله پروژه‌های مهم اداره کل بنیاد شهید است.

کد خبر 748398

دیگر خبرها

  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام ایلام به بخش خصوصی
  • بازدید مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرح های اقتصادی ایثارگران در سیستان
  • واگذاری زمین به خانوار‌های ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد
  • واگذاری زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی
  • واگذاری زمین به خانوارهای ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • شهدا سرمایه اصلی نظام هستند
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان‌غربی
  • رزمایش طرح سپاس با همکاری تیپ ۵۵ هوابرد برگزار شد