Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر «امیر کرمی» روز یکشنبه به مناسبت هفته سلامت به ایرنا افزود: با افزایش جمعیت و محدود بودن منابع انرژی، کشورها با مشکل مصرف انرژی مواجه شده اند. بحران هایی که کشورها و جوامع بشری را تهدید می کند، محدود بودن منابع انرژی های تجدید ناپذیر (فسیلی) و نیز افزایش آلودگی های زیست محیطی ناشی از مصرف بیش از اندازه سوخت های فسیلی است که ضرورت و اهمیت توجه به استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: انرژی پاک به آن دسته از انرژی های تجدیدپذیر گفته می شود که از طریق یک منبع طبیعی یا فرآیندهایی حاصل می ‌شود که دوباره در حال تجدید و تولید هستند.

دکترای تخصصی مهندسی بهداشت محیط و مدیر گروه سلامت محیط معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بنابراین منابعی مانند نور خورشید و نیروی باد که مداوم در حال درخشش یا در حال وزیدن هستند، جزو همین دسته قرار می‌گیرند؛ حتی اگر دسترسی به این منابع در محدودیت زمانی و مکانی باشد، باز هم همیشه وجود دارند.

وی عنوان کرد: منابع انرژی غیرقابل تجدید یا همان سوخت های فسیلی نیز منابع انرژی آلوده می باشند، این سوخت ها مانند نفت و گاز و زغال سنگ، منبع غنی از انرژی، حاوی درصد بالایی کربن هستند و در مقادیر محدود در دسترس قرار دارند ضمن اینکه سال های زیادی طول می‌کشد تا دوباره تشکیل شود.

دکتر کرمی افزود: تمام این فعالیت ها به گرم شدن کره زمین منجر می‌شود و می تواند زندگی انسان ها، زندگی جانوران و محیط زیست را به خطر بیندازد.  

وی تصریح کرد: سازمان‌های دولتی و بین‌المللی عمده‌ترین مراکز مقابله با مسائل زیست محیطی و تصمیم‌گیری در مورد آنها هستند اما با توجه به گستردگی و پیچیدگی آن توان کمی برای حل مسئله را دارند.

دکترای تخصصی مهندسی بهداشت محیط و مدیر گروه سلامت محیط معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تجربه نشان داده است حفاظت از محیط زیست با توجه به قوانین دست و پاگیر و بروکراسی اداری و همچنین گستردگی دامنه مقوله محیط زیست تنها از طریق دولت ها کافی نیست بلکه تشکل‌های مردمی غیردولتی نقش موثری در تسریع دستیابی به اهداف محیط زیست، کاهش آلودگی ها و ترمیم خسارات زیست محیطی دارد.

وی افزود: پس از دولت مهمترین ارکانی که می تواند در رشد و پیشرفت جوامع مختلف تاثیرگذار باشند سازمان‌های غیردولتی است که متشکل از نیروهای داوطلب و خودجوش می‌باشند که از دل مردم و برای رشد و تعالی جامعه و سایر انسان ها احساس تعهد می کنند.

دکتر کرمی گفت: مشکلات فوق در خصوص منابع انرژی آلوده موجب شده توسعه منابع انرژی پاک مورد توجه قرار بگیرد و تمام کشورهای جهان به نوعی از انرژی باد و انرژی خورشید، نیروگاه‌های برق- آبی، انرژی بیومس (BIOMASS) و انرژی زمین گرمایی بهره مند هستند.

وی در پایان گفت: انرژی های تجدیدپذیر بر مبنای انرژی پاک در حال توسعه و گسترش است، انرژی های تجدیدپذیر می توانند به طور فزاینده، سوخت های فسیلی یا همان سوخت های کثیف را به رتبه های پایین تر منتقل کرده و موجب شوند کربن و آلاینده ها کمتر منتشر شود.  

برچسب‌ها انرژی برق نفت کرمانشاه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انرژی برق نفت کرمانشاه انرژی برق نفت کرمانشاه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی منابع انرژی محیط زیست سوخت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۴۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول منابع و مصارف «حوزه انرژی» به تصویب رسید

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز (سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه) صحن مجلس با جدول شماره ۲۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور با عنوان «منابع و مصارف حوزه انرژی» موافقت کردند.

«حمیدرضا حاجی بابایی» رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ درباره این جدول، توضیح داد: در این جدول فعل و انفعالاتی که در حوزه نفت رخ می‌دهد، مشخص می‌شود.

وی تاکید کرد: در واقع این جدول، جدول شفافیت است، البته منظورمان این نیست که خلافی صورت می‌گیرد اما تمام اعداد فروش نفت در این جدول شفاف می‌شود.

کد خبر 6092911 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • توافق گروه ۷ برای تعطیلی نیروگاه‌های زغال سوز تا ۲۰۳۵
  • اجازه فعالیت به ۳ کارخانه سیمان در یک دشت ممنوعه / مجوزهای عجیب دولت بر ضد محیط زیست که در هیچ‌ جای جهان شبیه آن وجود ندارد / نابودی آب و خاک و زمین در نزدیکی تهران (فیلم)
  • معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است
  • جدول منابع و مصارف «حوزه انرژی» به تصویب رسید
  • پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین
  • منطقه «چهلمیر» در پارک ملی تندوره درگز پاکسازی شد
  • پاکسازی مسیر کوهنوردی درکه با حضور دوستداران محیط زیست
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا