Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@14:42:44 GMT

استان فارس آماده جذب ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری است

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۵۴۸۲۶

استان فارس آماده جذب ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری است

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد هادی ایمانیه در جلسه کارگروه حمایت از سرمایه گذاری و ستاد تسهیل با اشاره به بررسی ۸ طرح سرمایه گذاری در این جلسه عنوان کرد: برای رفع مشکلات این واحدها با هماهنگی مدیران دستگاه‌های اجرایی، تصمیم گیری شد.

نماینده عالی دولت در استان فارس ضمن تاکید بر حضور شخص مدیران کل یا معاون دستگاه در جلسات پنجره واحد سرمایه گذاری، عنوان کرد: از مدیران استان خواسته شد که برخلاف رویه معمول که سرمایه گذاران به سراغ مدیران می‌آمدند، مدیران به سراغ سرمایه گذاران بروند و در این حوزه مدیران فعال‌تر از قبل عمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار فارس ضمن بیان این مطلب که سرمایه گذاری در صنعت پاک گردشگری موجب اشتغال آفرینی است، خاطر نشان کرد: در جلسه کارگروه نیز اکثر ۸ پروژه با محوریت موضوع گردشگری بود.

نماینده عالی دولت در استان فارس تصریح کرد: سرمایه گذاران می‌توانند در مسیر اجرای طرح‌ها، مواردی که مانع پیشبرد کار می‌شود را به استانداری گزارش دهند تا موانع برطرف گردد.

ایمانیه با اشاره به سیاست حمایت از سرمایه گذاری خارجی در سطح استان تصریح کرد: یکی از زیر مجموعه‌های امور اقتصادی را مخصوص جذب سرمایه گذاری تعیین کردیم.

استاندار فارس از اعلام آمادگی سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری در بخش تولید دارو و تجهیزات پزشکی در سطح استان خبر داد و گفت: همچنین برای استفاده از ظرفیت میزبانی جام جهانی فوتبال در کشور قطر سه اقدام از جمله برپایی نمایشگاه، صادرات مواد غذایی و گردشگری توریستی تماشاگران بازی‌ها در دستور کار است.

ایمانیه در حاشیه این جلسه در جمع خبرنگاران درباره نظارت بر بازار و رفع کمبود اقلام مورد نیاز با بیان اینکه برخی از مسائل مرتبط با بازار کشوری است، تصریح کرد: جلسات تنظیم بازار هر روز در استانداری ادامه خواهد یافت.

نظارت هوشمند بر انبارها جهت جلوگیری از احتکار اقلام مورد نیاز شهروندان و اطلاع رسانی مردم در خصوص مشاهده انبار از ارزاق عمومی از جمله برنج، روغن، حبوبات، شکر، ماکارونی، گوشت، پنیر و حبوبات از دیگر نکات مورد تاکید بود و همچنین تاکید شد تا در صورت مشاهد موارد غیر قانونی برخورد انجام شود.

استاندار فارس از همکاری اتاق و بسیج اصناف، جهاد کشاورزی، غله و صنعت معدن و تجارت مبنی بر نظارت جدی بر بازار از جمله نانوایی‌ها خبر داد و گفت: آثار ناشی از افزایش قیمت آراد در بخش نان‌های فانتزی و ساندویچی تعیین شود تا بر این اساس تکلیف قیمت گذاری در بخش فروش ساندویچ‌ها و سایر محصولات غذایی نیز مشخص گردد.

نمایند عالی دولت از استقبال سرمایه گذاری در حوزه تولید روغن نباتی در سطح استان خبر داد و گفت: سرمایه گذاران می‌توانند با دریافت تسهیلاتی مانند زمین، زیر ساخت‌هایی مانند آب و برق و تسهیلات بانکی در این بخش اقدام کنند.

کد خبر 5484936

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری فارس محمد هادی ایمانیه جذب سرمایه گذاری بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا خطبه های نماز جمعه آمار کرونا گرد و غبار عملیات بازی دراز گروههای جهادی صعود به بازی دراز آلودگی هوا خراسان رضوی سرپل ذهاب اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز گرد و خاک سرمایه گذاران سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۴۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل رحیم یوسفی با اشاره به صدور ۱۰۷ فقره مجوز بهره‌برداری برای تولیدات گلخانه‌ای در استان اردبیل گفت: هم اینک یک هزار و ۷۰۴ هکتار زمین در هفت شهرک فعال استان آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران این بخش است.
وی توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای و کشت در محیط بسته را از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل عنوان کرد و افزود: در این راستا، سال گذشته بیش از ۱۰۰ هکتار به مجموع گلخانه‌های فعال استان اضافه شد.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، تولید سالانه هشت هزار و ۵۰۰ تن گوجه فرنگی، سه هزار و ۲۰۰ تن قارچ خوراکی، ۵.۴ میلیون شاخه گل و گیاهان زینتی، ۲۶۰ تن توت فرنگی و ۲۵ هزار تن انواع سبزی و صیفی را از جمله تولیدات مهم گلخانه‌ای استان اردبیل اعلام کرد.
وی با اشاره به صادرات بخش زیادی از این محصولات به مقصد بازارهای خارجی اضافه کرد: سال گذشته در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران کشاورزی بالغ بر یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران این بخش تسهیلات بانکی مورد نیاز پرداخت شد.
یوسفی همچنین گفت: حمایت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از سرمایه‌گذاران در شهرک‌های گلخانه‌ای ادامه دارد به طوری که زیرساخت‌های لازم از جمله آب، برق، گاز، تلفن و خدمات دیگر از جمله راه دسترسی در این شهرک‌ها تامین شده و سرمایه‌گذاران پس از اجرای سازه، می توانند از تسهیلات بانکی نیز بهره‌مند شوند.
وی با بیان این که استان اردبیل استعداد بالایی در ایجاد واحدهای گلخانه‌ای و تولیدات باغی دارد، تصریح کرد: شهرک گلخانه‌ای مغان با وسعت ۱۶۰۰ هکتار ظرفیت بزرگ تولید محصولات گلخانه‌ای محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری در استان و کشور محسوب می‌شود.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اضافه کرد: ۱۷۵ هکتار از این شهرک به زیر کشت و تولید محصولات رفته و هم‌اکنون بالغ بر یک هزار و ۷۰۰ نفر در این واحدها مشغول به کار بوده و در حال استحصال ارقامی مانند فلفل دلمه‌ای، خیار، گوجه فرنگی، بادمجان، گل رز، گلهای زینتی و حتی موز هستند.
وی اظهار کرد: عملیات ایجاد مجتمع گلخانه‌ای در ۴۰۰ هکتار از این شهرک نیز هم اینک با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد به بالا در حال تکمیل است که امسال با مرحله تولید محصول می رسد.
یوسفی اضافه کرد: با پایان و اتمام این واحدهای در دست احداث، ظرفیت اشتغال در شهرک گلخانه‌ای مغان از ۱۷۰۰ نفر کنونی به ۲ برابر افزایش خواهد یافت.






دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاران این بازار بیشترین زیان را دیدند/ دلار به کانال ۵۰ هزار تومان باز می‌گردد؟
  • تشکیل کارگروه رفع موانع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ساوجبلاغ
  • سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند
  • تدوین بانک اطلاعاتی توانمندی‌های صادراتی فارس به ۶ زبان
  • رایزنی با سرمایه‌گذاران برای فعالیت در لرستان
  • توسعه اقتصادی مبتنی بر نوآوری؛ لازمه اقتصاد چین
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • مجلس آینده آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌ نو است
  • ظرفیت‌های صادراتی سیستان و بلوچستان کانون توجه سرمایه گذاران