Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@22:11:24 GMT

معلمان از تاثیر گذاری بالایی در جامعه برخوردار هستند

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۵۴۹۷۷

معلمان از تاثیر گذاری بالایی در جامعه برخوردار هستند

مجید درویشی فرماندار ورامین عصر امروز در نشست هم اندیشی که باحضور جمعی از معلمان برگزار شد، ضمن تبریک روز معلم، اظهار کرد: ارزش و اهمیت معلم در سطح جامعه از جایگاه والایی برخوردار است و این موضوع بر هیچ کس پوشیده نیست و معلمان امروز در مسیر پیشرفت و توسعه آینده تاثیر گذار هستند.

وی گفت: برای تغییر و تحول در موضوعاتی مانند آموزش و پرورش و مسائل فرهنگی نمی‌توان تنها به توان دولت اکتفا کرد و قطعا نیازمند کمک معلمان، صاحب‌نظران، پژوهشگران ‌و به خصوص مردم عزیز هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار ورامین با اشاره به بیانات رهبر انقلاب پیرامون کار با روحیه جهادی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب در سخنی می فرمایند «برای برون رفت از شرایط موجود، راهی جز احیای روحیه ایثار و کار جهادی وجود ندارد » که در این راستا تنها با روحیه ای جهادی می توانیم نسبت به حل مشکلات حوزه آموزش و پرورش برسیم.

درویشی با اشاره به هدف از تشکیل جلسه نشست هم اندیشی با جمعی از معلمان افزود: هدف از تشکیل این جلسه این است که با توجه به معضلاتی که در حوزه های فرهنگی و اجتماعی شهرستان که شما معلمان از صاحب‌نظران و افرادی هستید که در بطن جامعه فعالیت دارید، تلاش می‌شود با کمک شما عزیزان نسبت به حل مشکلات جامعه اقدام شود.

وی از پیگیری طرحی ویژه در شورای آموزش و پرورش شهرستان خبر داد و گفت: اقداماتی از قبیل توانمندسازی مدارس از طریق ایجاد یک زمینه درآمدزایی در شورای آموزش و پرورش شهرستان مطرح و مورد بررسی و پیگیری قرار گرفته است که انتظار می رود عملیاتی شدن این چنین اقدامات به زودی آغاز شود و بنده به شخصه نیز پیگیر این موضوع هستم.

فرماندار ورامین بیان کرد: با توجه به موقعیت های جغرافیایی مدارس که در سطح شهر قرار دارند، ظرفیت مطلوبی وجود دارد تا مدارس با درآمدزایی توسط خودشان نسبت به حل مشکلات مالی مدارس اقدام کنند و زمینه خوبی برای دانش آموزان فراهم کنند.

درویشی ضمن بیان تاثیرگذاری بالای معلمان در سطح جامعه عنوان کرد: ورامین حدود ۵۵ هزار دانش آموز دارد که این تعداد قابل توجه است و نقش تاثیرگذار معلمان را در سطح جامعه نشان می دهد و معلمان می‌توانند در تربیت دانش آموزان جامعه اهمیت زیادی داشته باشند.

وی افزود: با بلوک بندی محلات شهرستان که در دست اقدام و انجام است، در حوزه مسائل فرهنگی و فعالیت هایی که باید در آن انجام گیرد مدرسه، مدیر آن و معلمان نقش اساسی در فعالیت های فرهنگی آن محله دارند که می‌توانند اتفاقات خوبی را رقم بزنند.

فرماندار ورامین در پایان با اشاره به ادامه داشتن این چنین جلسات با جمعی از معلمان تصریح کرد: جلسات مستمر و منظم با معلمان شهرستان ادامه خواهد داشت و شخصا پیگیر این موضوع خواهم بود زیرا تغییر و تحولات اساسی در حوزه فرهنگ و آموزش، جز با کمک معلمان اتفاق نخواهد افتاد.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

منبع: فارس

کلیدواژه: فرماندار ورامین مجید درویشی فرماندار ورامین آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۴۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از معلمان مردمی‌سازی شود

نمانیده ولی فقیه در کاشان ضمن گرامیداشت روز معلم گفت: تقدیر از معلمان کاشانی مردمی‌سازی شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدسعید حسینی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان کاشان اظهار داشت: شخصی نزد پیامبر اکرم آمده و از باسخاوت‌ترین افراد سوال شد و حضرت پاسخ داد باسخاوت‌ترین افراد خداوند متعال است.

وی افزود: در بیان انسان‌ها باسخاوت‌ترین افراد پیامبر اکرم(ص) است و پس از آن دو دسته می‌شوند که دسته نخست شهدا هستند و دسته دیگر معلمان هستند و از این رو معلم در روز قیامت به عنوان یک امت مبعوث می‌شود و این عنایت خداوند به معلمان است.

نماینده ولی فقیه در کاشان ابراز داشت: بچه‌های ما در ابتدایی یک الی دو معلم دارند اما وقتی به دبیرستان می‌آید هر دانش‌آموز چندین معلم دارد و حقیقتا تقدیر از همه معلمان در مقطع متوسطه اول و دوم برای دانش‌آموزان امکان‌پذیر نیست.

وی ضمن تاکید بر تقدیر از معلمان به صورت مردمی و بر اساس برنامه‌ریزی از سوی انجمن اولیاء و مربیان هر مدرسه گفت: مسئولان از معلمان نیز یاد کرده و از آنان تقدیر کنند به نحوی که مسئولان با حضور در منازل معلمان خودشان از آنان بازدید کنند.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه عیادت از معلمان مسئولان تاثیر. بسزایی در روحیه آنان دارد، تصریح کرد: معلمان در تربیت فرزندان ما به ویژه نسل کودک، نوجوان و جوان ما تاثیر بسزایی دارد چراکه این نسل در آینده مسئولان این کشور خواهند شد.

وی ضمن تاکید بر توجه ویژه به سیاست‌های کلی در حوزه آموزش و پرورش تاکید کرد: عبودیت خداوند، نماز از مهمترین ارکان دین اسلام و حیات طیبه است و مسئولان در این زمینه نیزز توجه ویژه‌ای داشته باشند چراکه در رشد و تعالی روح آدمی موثر است.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کاشان نیز در این نشست اظهار داشت: عدم توجه به نهاد آموزش و پرورش زمینه بروز ناهنجاری در جامعه را فراهم می‌کند، در سند تحول بنیادین، بیانیه گام دوم انقلاب و سند دولت مردمی، توجه ویژه به نهاد آموزش و پرورش تاکید شده است.

تأکید امام‌جمعه سمنان بر آموزش معلمان جدید‌الورود

حمیدرضامحمدی فشارکی افزود: اصحاب فرهنگ و نخبگان جامعه باید به حوزه آموزش و پرورش توجه ویژه داشته باشند و به مسوولان این حوزه کمک کنند؛ نهاد آموزش و پرورش پنج هزار معلم و 36 هزار دانش‌آموز شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده است، هر هزینه‌ای برای آموزش و پرورش شود، نوعی سرمایه گذاری است.

انتهای پیام/801

دیگر خبرها

  • تقدیر از معلمان مردمی‌سازی شود
  • معلمان آغازگر بزرگترین تحولات فرهنگی و تربیتی در جامعه هستند
  • قدردانی از معلمان و مدیران نمونه شهرستان فامنین
  • هشت معلم نمونه استان ایلام تجلیل می‌شوند
  • معلمان نسبت به مسائل مهم کشور حساسیت ویژه داشته باشند
  • مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • دشمن به دنبال کم رنگ کردن ارزش حجاب است
  • تحقق تمدن نوین اسلامی در مسیر آموزش و پرورش قرار دارد
  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه