Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌ها، حذف ارز ترجیحی موضوع مطرح این روزهاست، موضوعی که کارشناسان در پیگیری های ایرنا، با اذعان به برخی تبعات منفی این جراحی اقتصادی در کوتاه مدت، از مزایایی همچون ایجاد رقابت در بخش‌های صنعت و تولید می گویند که در بلندمدت برای کشور به ارمغان می آورد.  

فعالان اقتصادی در استانها از لزوم بازنگری در سیاست‌های ارزی می‌گویند , عنوان گزارش امروز  گروه استان‌های خبرگزاری جمهوری اسلامی است که برآیندی از گفت و گوی خبرنگاران  ایرنا با کارشناسان حوزه اقتصاد در استانهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این کارشناسان به اتفاق تایید می‌کنند که اختصاص یارانه به اقلام و چند نرخی شدن کالاهایی مانند آرد و تفاوت قیمت های یک کالا در کشور سرمنشا بسیاری از رانت ها و فسادها در جامعه بوده است.

آنها همچنین اذعان دارند که حذف ارز ترجیحی آثار مثبت بلندمدتی بر اقتصاد کشور دارد و  شرایط و اقتضائات کشور و عدم امکان ادامه سیاست فعلی ایجاب می‌کند که سیاستگذاری ارزی دولت اصلاح و ارز ترجیحی از اقتصاد کشور حذف شود. بر این اساس، با وجود برخی تبعات منفی احتمالی همچون تورم در کوتاه مدت، اما حمایت از اقشار آسیب پذیر و کم‌برخوردار و قطع دست سودجویان از امتیازهای آن در درازمدت است.  

اما تازه ترین تحولات شیوع کرونا در استان‌ها دستمایه بسته دیگری  از تولیدات خبری استانها است که امروز هم به سبک و سیاق روزهای گذشته منتشر شد و در این زمینه اطلاعاتی را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد.   

در مقدمه این گزارش آمده است: تداوم وضعیت کاهشی شیوع بیماری و صفر شدن شمار فوتی های کرونایی در ۲۶ استان نشان‌دهنده این است که با تلاش‌های صورت گرفته کادر بهداشت و درمان، گسترش واکسیناسیون پیک ششم کرونا در کشور به مرحله مدیریت و کنترل رسیده است.

همچنین مرکز ایرنا در تبریز امروز گزارشی را با عنوان آیا طلسم تولید خودرو در تبریز شکسته می شود؟ ، منتشر کرد که در آن با اشاره به نارضایتی  افکار عمومی  از کیفیت پایین خودروهای داخلی، از ظرفیت بالای صنایع مادر و قطعه سازی تبریز، به عنوان زمینه ای مناسب برای سرمایه گذاری جهت تولید خودروهای باکیفیت در آذربایجان شرقی یاد می کند.  

هوا برای نفس کم داریم، عنوان گزارشی از مرکز سنندج درباره هوای آلوده به گرد و خاک در استان کردستان است. در بخشی از این گزارش می‌خوانیم: بهار امسال برای کردستان خاکستری بود، روزهایی که آبی آسمان زیر رنگ خاک گم شد، کم نبود و برای همین خیلی ها هوا برای نفس کشیدن کم آوردند.

اما استفاده بی رویه از برخی سموم و یا آفت کش‌های نامرغوب در مزارع شهرستان مهاباد که موجب  مسمومیت کلنی‌های متعدد زنبور عسل  و وارد شدن تلفات سنگین به زنبورداران این منطقه شد، خبرنگاران ایرنا در مهاباد را بر آن داشت تا پیگیر واقعه ای شوند که شیرینی عسل را به کام زنبورداران مهابادی تلخ کرد .

مرکز ایرنا در مشهد هم به چالش های گردشگری سلامت پرداخت و در گزارش لزوم نجات گردشگری سلامت از گرداب چالش‌ها/ مشهد بهشت توریسم‌درمانی به ارائه آمار صعودی و رشد ۱۲۰ درصدی شمار گردشگران سلامت اشاره کرد که پارسال از کشورهای مختلف به مشهد سفر کردند. در این گزارش، فعالان تداخل کاری وزارتخانه‌ها را که می تواند تا حد زیادی موجب فساد شود، یک چالش اصلی در  صنعت ۱۰ میلیارد دلاری گردشگری سلامت کشور توصیف کرده اند.   

جهاد عظیم بسیج سازندگی در محرومیت زدایی از کهگیلویه و بویراحمد عنوان گزارشی از مرکز ایرنا در سنندج درباره دستاوردهای استانی بسیج سازندگی است که در مقدمه آن می خوانیم: محرومیت زدایی و کمک به مردم محروم، از رسالت های اصلی سازمان بسیج سازندگی در کهگیلویه و بویراحمد به منظور کمک به تثبیت اهداف انقلاب بوده که تاکنون گام های موثری در این رابطه برداشته شده است.

مرکز بوشهر هم امروز با گزارشی تحت عنوان ۱۴۰۱ فرصت رشد، اشتغال و ثروت آفرینی شرکت‌های دانش بنیان  سراغ مشکلات واحدهای فناور؛ از تامین نقدینگی تا بی اعتمادی بازار رفت و تاکید کرد: شرکت‌های دانش بنیان با خودباوری و البته ریسک‌پذیری برای کمک به استقلال اقتصادی کشور به میدان آمده‌اند اما حمایت از سوی مسئولان و مدیران اَهرُم مهم و موثری برای گسترش و تقویت آنها به شمار می رود.  

تازه ترین وضعیت تجارت خارجی در یکی از فعال‌ترین مرزهای زمینی کشور، مرکز ایرنا در ایلام را بر آن داشت تا به کندوکاو در این خصوص بپردازد. در گزارش صادرات ۲ میلیون تنی از مرز مهران، رونق دوباره تجارت خارجی، آمده است: مرز بین‌المللی مهران در غربی‌ترین نقطه کشور سال گذشته با صادرات بیش از ۲ میلیون تن کالا، این نقش دوباره خود را در رونق تجارت خارجی به خوبی ایفا کرده است.

امروز مرکز ایرنا در اصفهان هم یک جاذبه تاریخی را دستمایه گزارش ویدیویی تحت عنوان روایت یک کسب و کار کهن در "عصارخانه شاهی" قرار داد؛ کارخانه روغن‌گیری سنتی یادگار دوران صفوی که اکنون موزه شده و می‌توان در آن تاریخ شفاهی این کسب و کار را از نزدیک دید و ورق زد.

دستاوردهای سفرهای استانی دولت 

مصوبات سفرهای استانی دولت از جمله محورهای مد نظر خبرنگاران ایرنا برای پیگیری های مستمر است.   در این زمینه، گزارش های امرئز مراکز سمنان، قزوین و مازندران را با عناوین نوسازی ماشین‌آلات معدنی و صنعتی با مصوبه سفر رییس جمهور به استان سمنان ،  عزم دولت برای احیای دشت قزوین با تخصیص ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار،  پیگیری سفرهای استانی رئیس جمهور/ پرداخت ۱۲۰میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی در مازندران بخوانید.  

همچنین مرکز کرج گزارش گره گشایی دولت سیزدهم از قطار شهری کرج و مرکز ارومیه گزارش آذربایجان‌غربی در مسیر توسعه زیرساختی/ اتمام طرح‌های نیمه تمام در رصد دولت را در زمینه پیگیری پروژه های نیمه تمام استان و با روتیتر "یک گام تا تکمیل طرح‌های نیمه تمام" منتشر کرده اند.  

خبرها 

امروز محمدعلی انصاری دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) اعلام کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی روز ۱۴ خرداد در سی و سومین سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در حرم مطهر امام راحل (ره) سخنرانی می‌کنند.

در خبری دیگر از استان البرز،   وزیر آموزش و پرورش گفت که سه میلیون دانش آموز مناطق محروم و کم برخوردار کشور از طرح تغذیه رایگان بهره مند می شوند.

یوسف نوری در آیین آغاز طرح تغذیه رایگان دانش آموزان و تجلیل از معلمان در جمع خبرنگاران افزود: چند سالی است که تغذیه دانش‌آموزان در مناطق کم ‌برخوردار، مرزی، روستایی و عشایری کشور  حذف شده بود.

وی خاطرنشان کرد:با تلاش همه جانبه دولت سیزدهم  و مجلس شورای اسلامی اعتبار لازم برای اجرای طرح بسته امنیت غذایی دانش آموزان تخصیص داده شد.

براساس این طرح که به صورت پایلوت در البرز و سیستان و بلوچستان آغاز شده است،  در البرز  ۳۵ هزار دانش آموز مناطق کم برخوردار البرزی تحت پوشش تغذیه رایگان قرار گرفتند.

سرلشکر رحیم ‌صفوی مشاور عالی فرمانده کل قوا در نیروهای مسلح  نیز در جریان بازدید از بندر شهید رجایی با بیان اینکه اتخاذ راهبرد دریا محور نقش تعیین‌کننده‌ای در اقتصادی ملی و منطقه‌ای دارد، برتوسعه تقویت اقتصاد ملی با بهره گیری از ظرفیت های دریایی تاکید کرد.  

 رحیم‌صفوی شنبه شب با همراهی ۳۲ نفر از اساتید و دانشجویان دانشگاه عالی دفاع ملی از بخش‌های مختلف بندر شهیدرجایی بازدید و در خصوص راهبردهای توسعه دریا محور و نقش آن در سیاست اقتصادی ملی و منطقه‌ای به بحث و گفتگو پرداختند.

در خبری دیگر از مشهد، معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان گفت: وجود پیوست فرهنگی در مدیریت شهری به معنای ساخت مسجد و فرهنگسرا نیست، اگر فهم از پیوست فرهنگی به این مقوله محدود شود، همان بهتر است که اصلا نباشد.

سینا کلهر در نشست هم‌اندیشی "نقاط استراتژیک حکمرانی برای اجرای پیوست فرهنگی"، افزود: آنچه امروز از پیوست فرهنگی دنبال می‌کنیم، کلیت شهر و جامعه است، وجود ده ها مسجد و فرهنگسرا دلیلی بر ایجاد پیوست فرهنگی نیست، وقتی که در بازار صداقت و روابط اجتماعی صداقت وجود نداشته باشد.

همچنین از یزد به نقل از استاندار  خبر رسیده است که  سیل هفته گذشته، یکهزار و ۲۶۴ میلیارد تومان به بخش‌های مختلف از جمله منازل مسکونی شهر یزد و روستاهای اطراف خسارت وارد کرد.

مهران فاطمی افزود: در ۱۰ دهم اردیبهشت ماه، سامانه جوی وارد استان شد و در شهر یزد که متوسط بارش آن ۴۷ میلیمتر است، حدود ۲۷.۸ میلیمتر طی ۲۰ دقیقه بارش اتفاق افتاد و این اتفاقی است که هر ۱۰۰ یکبار احتمال وقوع آن وجود دارد.

اما در  همدان ، سرپرست مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت که افت دما و سرمای فروردین امسال پنج هزار و ۷۰۵ میلیارد ریال به بخش کشاورزی استان خسارت وارد کرد.

کاهش حجم مخازن سدهای لرستان هم خبر دیگری است که مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان  درباره آن گفت: ۳۷ درصد حجم مخازن سدهای استان آبگیری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۶ درصد کاهش یافته است.

در همین حال، برخی از استان های کشور هنوز گرفتار هجوم گرد و غبار و ریزگردها هستند، موضوعی که در تولیدات خبرنگاران ایرنا منعکس شده است.  

در این خصوص، سامانه پایش کیفی هوای کشور، شاخص هوای ۹ شهر خوزستان را در پی ورود توده گرد و غبار، در شرایط خطرناک اعلام کرد.

گرد و خاک همچنین هوای شهرهای جنوب‌شرق استان تهران را ناسالم کرد، به طوری که شاخص آلودگی  هوا در این منطقه متغیر و از ۱۷۵ تا ۱۱۶ بوده و هم اکنون شرایط هوا برای گروه‌های حساس ناسالم است.

اما بادهای ۱۲۰ روزه سیستان و مخاطرات و فواید آن, عنوان گزارشی خواندنی از مرکز زاهدان است که در مقدمه آن آمده است: بادهای ۱۲۰ روزه سیستان که در چند سال اخیر به ۱۶۰ روز افزایش پیدا کرده در زمان پُر آبی هامون نعمت بزرگی برای شمال و مرکز سیستان و بلوچستان بود و اکنون در برهه خشکسالی معضل ریزگردها و حرکت شن‌های روان را نصیب مردم می‌کند.

برچسب‌ها کرونا نرخ ارز ستاد ملی مقابله با گرد و غبار وزارت آموزش و پرورش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا نرخ ارز ستاد ملی مقابله با گرد و غبار کرونا نرخ ارز ستاد ملی مقابله با گرد و غبار وزارت آموزش و پرورش مرکز ایرنا تغذیه رایگان پیوست فرهنگی دانش آموزان عنوان گزارش ارز ترجیحی استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۵۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور

نادر کریمی‌بیرانوند ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: در اجرای طرح «شهید محمودوند» که در راستای شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل  اجرا می شود، سال گذشته ۶۰ هزار تارک و بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش بازگشتند.

 مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش، مهارت‌آموزی دانش‌آموزان را یک عامل مهم در رشد ساحت اقتصادی و اشتغال عنوان کرد و گفت: تا وقتی که دانش‌آموزان مهارت ورود به بازار کار را کسب نکنند نمی‌توانند در این امر تاثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه مدارس شبانه‌روز اوقات فراغت خوبی برای دانش آموزان در خود دارد، بیان کرد: استان کردستان یک استان پیشرو در مهارت آموزی مدارس شبانه روز است و در همین راستا نمایشگاه طرح‌های خوداتکایی مدارس شبانه روز استان در محل نمایشگاه‌های دائمی از امروز برپا می‌شود.

کریمی بیرانوند از تصویب آیین‌نامه مهارت‌آموزی برای دانش‌آموزان متوسطه خبر داد و افزود: در ساختار آموزشی نیز تغییراتی داده شده و ساعات درسی مهارت آموزش داده خواهد شد.

مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در این اقدام دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم در طول سه سال تحصیلی خود ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی را در قالب درس‌های خود می‌گذرانند. 

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • حمله صهیونیست‌ها به دانش‌آموزان فلسطینی در قدس اشغالی +فیلم
  • باغ هنر با ۲ رویداد «امید فردا» و «تصویر یک پایان» آغاز شد
  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است
  • مشق عشق در روستایی دورافتاده
  • طرح نوآورانه و متفاوت در یک مرکز آموزشی قم
  • ضرورت استعدادیابی و پرورش دانش آموزان نخبه با هدف پرورش مدیران نسل نو جهادی
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • ارز ترجیحی به واردات تجهیزات پزشکی قطعاً اشتباه است
  • برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان