Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@16:31:31 GMT

درد بیماری را بکشیم یا نبود دارو را؟

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۵۵۲۰۰

درد بیماری را بکشیم یا نبود دارو را؟

نبود داروی بیماران تالاسمی و هموفیلی در چند ماه اخیر باعث شده تا خانواده و خود این بیماران روزها و ماه‌های پر استرسی را تحمل کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، چند ماهی است بیماران مبتلا به تالاسمی و هموفیلی، در به در به دنبال آمپول‌هایشان هستند و کسی پاسخگوی وضع پیش آمده نیست و معاونت دارو و معاونت درمان و وزارت بهداشت نتوانسته کاری برای بیماران بکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیماران مبتلا به تالاسمی ماژور به زبان ساده به نوعی کم خونی دائمی مبتلا هستند و نیاز دایمی به تزریق مداوم خون دارند و آمپول دسفرال به دلیل دفع با اضافی آهن ناشی از گرفتن خون از نان شب برای این بیماران واجب‌تر است، اگر از مشکلات معیشتی و سلامتی این بیماران چشم بپوشیم، نایاب شدن مقطعی داروی دسفرال، بیماران را کلافه کرده است و آنها دیگر نمی‌‌دانند به کجا مراجعه کنند و حرف دلان را به چه کسی بگویند.

نبود فاکتور انعقادی بیماران مبتلا به اختلال انعقادی هموفیلی نیز از دیگر مشکلاتی است که به تازگی گریبانگیر بیماران شده و کانون هموفیلی مربوطه نیز قول پیگیری داده که تاکنون هیچ خبری نشده، نداشتن فاکتورهای انعقادی لازم برای بند آمدن خون به هنگام خونریزی و خونریزی های بی دلیل و کبودی‌های شدید بر روی نقاط مختلف بدن از جمله علایم این بیماری است که در صورت نبود آمپول‌های حاوی فاکتورهای انعقادی و عدم تزریق به موقع می‌تواند خطرناک بوده و زمینه‌ساز مرگ بیمار شود.

این بیماران اغلب به دلیل خونریزی های شدید مفصلی باید از پیمودن مسافت های طولانی خودداری کنند، اما بیماران بین مرکز آموزشی درمانی شهید قاضی تبریز و بیمارستان اسدآبادی در رفت و آمد هستند و توانایی پیگیری ندارند و کانون مربوطه به عنوان نمایندگان این بیماران که دلسوز بوده و تاکنون نیز اقدامات بسیاری را انجام داده، باید پیگیر باشد، چرا که خونریزی های بیماران هموفیلی بی دلیل اتفاق می‌افتد و حادثه نیز خبر نمی‌کند و هر لحظه ممکن است حادثه‌ای برای این بیماران اتفاق بیفتد که نیاز به تزریق فاکتور باشد.

یکی از بیماران هموفیلی در گفت‌وگو با آناج در این خصوص عنوان کرد:همه بیماران مانند دیگران از مشکلات حاکم بر جامعه مطلع هستند و می‌دانند که وارد کردن و تهیه این داروها و آمپول ها برای وزارت بهداشت و دولت هزینه های گزافی را در بر دارد، اما طبق تاکید رهبر معظم انقلاب که فرمودند کاری کنید که بیمار جز تحمل درد و رنج بیماری درد دیگری نداشته باشد، عمل کنید و لطفا با جان بیماران بازی نکنند.

وی ادامه داد: استرس برای بیماران تالاسمی و هموفیلی سم بوده و می‌تواند علایم بیماری را تشدید کند، از معاونت دارو تقاضا داریم پیگیر این مساله باشند تا امید زندگی و آرامش به قلب این بیماران و خانواده‌هایشان بازگردد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۵۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، سیدرضا مظهری افزود: نسخه پیچی و فروش دارو همچنان تحت کنترل مسئول فنی داروخانه ها است و فقط حمل دارو با ابلاغ این آئین نامه با استفاده از سکوهای اینترنتی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: این آئین نامه با رعایت اصول حفظ سلامت بیماران، موجب سهولت دسترسی بیماران به داروهای مورد نیاز می‌شود.

مظهری افزود: توزیع دارو بر بستر اینترنت به زودی به صورت آزمایشی در چند شهر با دستور وزیر بهداشت آغاز می‌شود و بعد از ۶ ماه در سراسر کشور پوشش داده می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: بیماران با استفاده از سکوهای اینترنتی برای انتخاب نزدیک‌ترین داروخانه به محل سکونت می‌توانند داروی خود را سریع‌تر دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟