Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نشست امروز کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مقرر شد، کارگروهی از اعضا برای نظارت بر مصوبه مجلس درباره مدیریت ارز ترجیحی و تامین کالاهای اساسی در این کمیسیون تشکیل شود. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، موضوع مدیریت ارز ترجیحی و همچنین افزایش قیمت آرد در دستورکار جلسه غیرعلنی و همچنین علنی امروز مجلس بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسات آقای خاندوزی و ساداتی‌نژاد وزرای اقتصاد و کشاورزی گزارشی به نمایندگان ارائه کردند و برخی از نمایندگان و روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیز نقطه نظرات خود را پیرامون افزایش قیمت نان و کالا‌های اساسی مطرح کردند.

کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز عصر امروز جلسه داشت که مدیریت ارز ترجیحی و تامین کالاهای اساسی  یکی از موارد مطروحه در این جلسه بود.

در بخشی از این جلسه آقای حاجی‌بابایی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در این نشست گزارشی از موضوعات مطروحه در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی در خصوص مدیریت ارز ترجیحی و تامین کالاهای اساسی به اعضای کمیسیون ارائه کرد و نمایندگان نیز نظرات خود را پیرامون محور جلسه مطرح کردند.

در نهایت پس از استماع گزارش رئیس کمیسیون و همچنین نقطه نظرات اعضا، مقرر شد، کارگروهی از اعضا برای نظارت بر مصوبه مجلس در درباره مدیریت ارز ترجیحی و تامین کالاهای اساسی مردم در این کمیسیون تشکیل شود.

ساداتی‌نژاد: قیمت نان افزایش نمی‌یابد/ توزیع عادلانه یارانه‌ها مورد توافق مجلس و دولت استجزئیات نشست غیرعلنی مجلس: فروش 900هزارتومانی آرد یارانه‌ای لب مرزها!

انتهای‌پیام/

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۵۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله

طرز علی، معاون ارزی مرکز مبادله طلا و ارز  در رسانه ملی در خصوص تامین ارز از ابتدای فروردین تا ۷ اردیبهشت ماه گفت: تامین ارز برای کالای اساسی با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ۱۰۲۶ میلیون دلار، برای کالا‌های تجاری با نرخ ۴۱ هزار تومان ۲ میلیارد و ۳۸۳ میلیون دلار و برای واردات در قبال صادرات با نرخ توافقی ۶۸۹ میلیون دلار تامین ارز داشتیم و در مجموع ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار تامین ارز در مرکز مبادله داشتیم.

او همچنین افزود: برای کالا‌های اساسی دارو هم ۹۳۰ میلیون دلار تامین ارز در مرکز مبادله در مدت زمان مشابه صورت گرفته است و برای کالا‌های پزشکی و دارو هم ۹۶ میلیون دلار تامین شده است که در در مجموع یک میلیارد و ۲۶ میلیون دلار ارز تامین شده است.

وی بیان کرد: تامین ارز صنایع از ابتدای سال تا کنون در سامانه نیما ۲ میلیارد و ۳۸۳ میلیون دلار بوده و دربخش واردات در مقابل صادرات ۶۸۹ میلیون دلار تامین شده است.

طرز علی در خصوص آمار تجمیعی معامله شمش طلای مرکز مبادله ایران گفت: تا به امروز ۲۰ حراج انجام شده است که معادل ۲ هزار ۷۱۶ کیلوگرم طلا در این بازار عرضه شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد