Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@08:55:55 GMT

تجلیل از خانواده یک شهید فرهنگی در زرند

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۵۵۵۰۳

تجلیل از خانواده یک شهید فرهنگی در زرند

حجت الاسلام شجاعی امام جمعه زرند در دیدار با خانواده معلم شهید مهدی عبدالله زاده زرندی، خانواده معظم شهدا را مایه خیر و برکت جامعه اسلامی دانست وگفت: امنیت و آرامش امروز کشور مرهون فداکاری، ایثار و از خود گذشتگی شهدای والامقام و صبر و استقامت خانواده گرانقدر آن هاست.

سید رضا حسینی نژاد سرپرست فرمانداری زرند نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور و دیدار با خانواده معلم شهید مهدی عبدالله زاده گفت: در حقیقت شهدا انسان‌های سرافراز و بزرگواری بودند که تکریم خانواده آن‌ها وظیفه هر انسانی است که نسبت به خون شهدا ادای دین می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ اکبر کردی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه زرند هم گفت: دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، روحیه ولایت مداری و دفاع از کشور را تقویت می‌کند و شهدا برترین پیروان راه امام راحل و ولایت فقیه بودند که امروز این رسالت سنگین بر عهده همه ما است که با حفظ انسجام بیش از پیش از فرامین مقام معظم رهبری اطاعت کنیم.

عبدالوحید جعفری مدیر آموزش و پرورش زرند نیز با گفت: خانواده معظم شهدا کار بزرگی انجام داده و به وظیفه خود به نحو احسنت عمل کرده اند و امروز ما معلمان در گسترش فرهنگ غنی ایثار و شهادت مسئولیت بسیار بزرگی بر دوش داریم و باید در راستای گسترش فرهنگ شهید و شهادت در جامعه به ویژه نسل جوان تمام تلاش خود را بکار ببندیم.

حسن عرب رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران زرند هم اشاره ای به زندگی نامه این شهید والامقام کرد و گفت: شهید مهدی عبدالله زاده زرندی در سال ۱۳۴۳ به دنیا آمد و در ۴ دی ماه ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۴ در جزیره ام الرصاص به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

به گفته او، پیکر این معلم شهید سالیان سال در آن جزیره ماند و سرانجام بعد از۲۹ سال در سال ۱۳۹۴ با تلاش گروه‌های تفحص، پیکر مطهر وی همراه با سایر شهدای غواص شناسایی و به آغوش خانواده اش بازگشت.

کتاب «پرواز از ام الرصاص» حاوی خاطرات ارزشمند این معلم شهید والا مقام است که در این دیدار به مسئولان اهدا شد.

شهرستان زرند در دوران دفاع مقدس، ۹ شهید فرهنگی و ۱۴۷ دانش آموز شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که نشان از بالندگی و تفکر انقلابی و جهادی در دستگاه تعلیم و تربیت است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روز معلم دیدار با خانواده شهدا شهدای دفاع مقدس فرهنگیان کرمان معلم شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۵۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ نفر از معلمان زنجانی با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته معلم، ۴۰ نفر از معلمان زنجانی با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند.

علی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: مطابق سنوات گذشته برنامه‌های متعددی برای هفته معلم در نظر گرفته شده است که با شعار «همه ما مدیون توییم» اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طبق هماهنگی صورت گرفته در سال‌جاری ۵۰ برنامه در هفته معلم اجرایی خواهد شد، اضافه کرد: تجلیل از مقام معلمان نمونه با حضور رؤسای قدیم آموزش و پرورش، تجلیل از بازنشستگان فرهنگی سال گذشته، برگزاری یادواره شهدای معلم، دیدار با معلمان تاریخ‌ساز استان، تجلیل از معلمان نمونه استان و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان از جمله این برنامه‌هاست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان همچنین با اشاره به دیدار معلمان کشور با رهبر معظم انقلاب در روز دوازدهم اردیبهشت ادامه داد: ۴۰ نفر از معلمان برتر استان در قالب این برنامه در دیدار معلمان با رهبر معظم انقلاب حضور خواهند داشت.

اسماعیلی با اشاره به برگزاری پویش سپاس معلم در استان زنجان گفت: در این پویش دل‌نوشته و خاطرات دانش‌آموزان از طریق شبکه شاد جمع‌آوری و از برگزیدگان تجلیل می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت معلمان خیر در استان گفت: معلمان خیر در استان با اختصاص بخشی از حقوق خود از دانش‌آموزان نیازمند حمایت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به تبیین اندیشه‌های شهید مطهری در شبکه شاد گفت: مسابقه کتاب‌خوانی برای فرهنگیان و دانش‌آموزان و فراخوان خاطرات فرهنگیان در دو سال اخیر برای این هفته پیش‌بینی شده است.

کد خبر 748636

دیگر خبرها

  • ۴۰ نفر از فرهنگیان کردستانی به دیدار مقام معظم رهبری اعزام شدند
  • تجلیل از معلمین فرزندان شهدا و بسیجی بمناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و هفته معلم
  • تجلیل از خانواده شهدای فرهنگی در استان یزد
  • دیدار با خانواده شهید مرزبان حسن بادامکی
  • ۳۰ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی در همدان برگزار می‌شود
  • ۴۰ نفر از معلمان زنجانی با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • دیداری از جنس تکریم خانواده شهدا
  • نمایشگاه شهدا سمنان برای بازدید رهبر معظم انقلاب آماده می‌شود
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است