Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به برنامه‌های این وزارتخانه برای توسعه گردشگری در غرب کشور گفت: ظرفیت‌های گردشگری لرستان در سطح استانی و ملی معرفی شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، علی‌اصغر شال‌بافیان عصر امروز در آیین افتتاح پنجمین جشنواره ملی اقوام در مجموعه تاریخی قلعه فلک‌الافلاک اظهار داشت: صنعت گردشگری بعد از تا حدودی فروکش‌کردن دوران بسیار دشوار کرونا برای مردم و صاحبان کسب‌وکارهای این حوزه امید بسیاری ایجاد کرده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تقریباً همه تجارب و نظرات مؤید این است که احیای صنعت گردشگری به توسعه گردشگری داخلی منوط خواهد بود و در واقع عامل اصلی تقویت آن تقویت مبادلات در حوزه گردشگری داخلی است.

معاون وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری عنوان کرد: سازمان جهانی گردشگری در توصیه‌ای به کشورها برای ترویج و کمک به توسعه سفرهای داخلی تأکید دارد.

6 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری کشور اختصاص می‌یابدرونق دوباره گردشگری استان فارس/ 360 هزار نفر اقامت در تعطیلات اخیر ثبت شدامام جمعه کاشان: زیرساخت‌های گردشگری کاشان تقویت شود

وی با اشاره به نوروز 1401 بیان کرد: در نوروز امسال به‌عنوان اولین زمان رونق گردشگری داخلی شاهد اقدامات و تلاش‌های ستاد خدمات سفر در همه جای کشور از جمله استان لرستان بودیم.

شال‌بافیان با اشاره به مدیریت مناسب گردشگری داخلی در نوروز امسال و قدردانی از زحمات ستاد خدمات سفر، گفت: برای استمرار گردشگری داخلی در طول سال و توزیع زمانی و مکانی سفر اقداماتی نیاز است که برگزاری رویدادها و جشنواره‌ها نقش بسیار پررنگی در این حوزه دارد.

معاون وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تصریح کرد:در همین هفته در بسیاری از استان‌ها با توجه به فصل بهار رویدادهای متناظری تعریف کرده‌ایم و نوع نگاه به این جشنواره‌ها و نحوه شکوفایی اقتصادهای محلی در این رویدادها قابل‌توجه است.

شال‌بافیان با اشاره به اثرات فرهنگی و اجتماعی رویدادهای فرهنگی و هنری اظهار داشت: در وهله اول عنوان جشنواره فرهنگ اقوام ممکن است نوعی تفاوت، تمایز و تنوع را جلوه‌گری کند، اما در باطن این رویداد وحدت و انسجام نمود عینی دارد.

وی با بیان اینکه به برگزاری جشنواره‌های فرهنگی اقوام برای توسعه صنعت گردشگری نیاز داریم، افزود: یکی از نقاط قوتی که هر کارشناس داخلی و خارجی در ایران به آن توجه می‌کند همین تنوع و تکثر فرهنگی است.

معاون وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به ویژگی‌های جشنواره ملی اقوام عنوان کرد: هم‌افزایی بین 30 استان مختلف در این جشنواره کم‌نظیر است و جای قدردانی دارد.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف جشنواره ملی اقوام بیان کرد: این جشنواره یک نگاه تصنعی به فرهنگ اقوام ندارد و بخش‌های هفتگانه هریک به‌گونه‌ای جلوه‌گر بخشی از فرهنگ اقوام هستند.

شال‌بافیان با اشاره به حضور بخش خصوصی در بخش‌های مختلف جشنواره ملی اقوام گفت: ما میزبان بخش خصوصی گردشگری و صنایع‌دستی استان‌های مختلف هستیم و این از ویژگی‌های مثبت این جشنواره است.

معاون وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تصریح کرد: استان لرستان با داشتن پتانسیل‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی بی‌نظیر هنوز نتوانسته‌است نقش پررنگ و شایسته خود را به‌دست بیاورد و برای این موضوع نیازمند به معرفی ظرفیت‌های این استان در سطح ملی و استانی هستیم.

شال‌بافیان با بیان اینکه یکی از ابتکاراتی که به‌صورت جدی در وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در همکاری با استانداران و ادارات کل این وزارتخانه پیگیری می‌شود محور غرب کشور است، اظهار داشت: استان‌های غربی کشور در این برنامه می‌توانند از ظرفیت نزدیکی جغرافیایی و پتانسیل‌های گردشگرفرستی به‌هم کمک بگیرند و برگزاری چنین جشنواره‌هایی در محور غرب نیز توصیه ما در وزارت میراث‌فرهنگی است.

انتهای پیام/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاون وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری جشنواره ملی اقوام گردشگری داخلی جشنواره ها استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۵۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن

استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی سنگ‌های معدنی در این استان تأکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ابوطالب شفقت، صبح امروز، در مراسم روز کارگر در لرستان، گفت: ذخایر باارزش سنگ و مواد معدنی در این استان وجود دارد.

او اضافه کرد: سنگ گوهره یکی از سنگ‌های باارزش کشور است که از معادن لرستان تولید و استخراج می‌شود و در بازار سنگ کشور به فروش می‌رسد.

گزارش| سنگ و معدن ظرفیتی مغفول برای اشتغال پایدار در لرستان/ ذخایر زیرزمینی گنجی پنهان برای آبادانی استان

استاندار لرستان با بیان اینکه دولت سیزدهم دولت خدمتگزار و دولت کار است، بیان کرد: ما باید در راستای جهش تولید و افزایش کیفیت محصول تلاش کنیم.

شفقت با لزوم توجه به مشکلات کارگران در لرستان، یادآور شد: سنگ‌های معدنی باید توسط صنعتگران بومی در داخل این استان فرآوری شود و از خام‌فروشی سنگ‌های معدنی باید جلوگیری کنیم.

3میلیون تن سنگ ساختمانی و تزئینی سالانه از معادن لرستان استخراج می‌شود و  میزان ذخایر سنگ این استان 12 درصد کل سنگ کشور است.

میزان ذخایر سنگ لرستان 68.5 میلیون تن و میزان استخراج سالیانه هم یک میلیون 269 هزار تن است.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • معرفی قابلیت‌های گردشگری گیلان در جشنواره بهار نارنج
  • تعطیلی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری کاشان
  • تقویم رویدادهای گردشگری کشور بوی گل و گلاب گرفت
  • همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان برگزار می‌شود
  • جشنواره سراسری اقوام ایران زمین در لرستان برگزار می‌شود
  • کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است
  • پیوندهای قومی بخش مهم شناسنامه اقوام ایرانی است
  • نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • شیراز میزبان جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور شد