Web Analytics Made Easy - Statcounter

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی از حوزه های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ساخت سد «فینسک» در مازندران متوقف شد
استاندار مازندران گفت: ساخت سد فینسک با مطالعات به عمل آمده و دستور رئیس جمهور تا بررسی مطالعات دقیق مجموعه وزارت نیرو متوقف شد. ساخت سد فینسک با مخالفت‌های بسیاری همراه بوده‌است به عقیده بسیاری از کارشناسان، ساخت این سد باعث از بین رفتن کشاورزی در حوزه دشت تجن که اکنون نیز با مشکل کم آبی دست و پنجه نرم می‌کند می‌شود و خشک‌شدن بستر این رودخانه‌ها فرسایش خاک و بروز مشکلات زیست‌محیطی را در پی خواهد داشت.

کاهش بیش از ۶۰ درصدی ذخیره آب در بزرگ‌ترین سد ایران
حجم آب موجود در سد کرخه به حدود یک میلیارد مترمکعب رسیده که نسبت به زمان مشابه سال قبل بیش از ۶۰ درصد کاهش داشته است. سد کرخه با ظرفیت مخزن حدود 7.3 میلیارد مترمکعب، بزرگترین سد مخزنی ایران و یکی از مهم‌ترین منابع تأمین آب شرب و کشاورزی خوزستان است؛ اما این سد بزرگ اکنون با افت شدید ذخایر آبی مواجه شده است. ورودی آب به سد کرخه از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، نسبت به میانگین بلند مدت حدود 60 درصد کاهش داشته و ارتفاع آب در پشت سد به تراز 180 متر رسیده که 6 متر از تراز ورودی آب به نیروگاه‌ها نیز پایین تر است؛ از اینرو نیروگاه برق‌آبی سد کرخه از مدار خارج شده است. حجم آب موجود در سد کرخه به حدود یک میلیارد مترمکعب رسیده که نسبت به زمان مشابه سال قبل، یک میلیارد و 600 میلیون مترمکعب کاهش داشته است.

وعده رئیس‌جمهور: هدف‌مان این است که مردم مزه شیرین عدالت در پرداخت یارانه‌ها را بچشند
رئیسی با تاکید بر اینکه هدف دولت از اصلاح نحوه و محل پرداخت یارانه مواد غذایی اجرای عدالت در پرداخت یارانه‌ها است، افزود: هدف دولت این است که با کمک اصناف و اتحادیه‌ها، کاری کند تا مردم مزه شیرین عدالت را در پرداخت یارانه‌ها بچشند. این موضوع باید به طور شفاف و دقیق برای مردم تبیین شود، دولت تصمیم اقتصادی محرمانه ندارد و باور داریم که اگر مردم در جریان جزئیات این تصمیم قرار گیرند، همراه دولت خواهند بود چرا که ما به دنبال تامین منافع مردم هستیم.


صباغیان، نماینده مجلس: ما بال گرانی‌ها را باز کردیم و دولت بال یارانه‌ها را بست
محمدرضا صباغیان بافقی، نماینده مردم مهریز و بافق و بهاباد و خاتم و ابرکوه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما بال گرانی‌ها را باز کردیم و بال یارانه‌ها را نیز دولت بست، اظهار داشت: ۴۵ هزار تومان باقی ماند اما یارانه‌ها پرداخت نشد لذا مردم این تجربه را داشته‌اند، پس چطور اعتماد کنند وقتی دولت می‌خواهد دوباره یارانه بدهد بعد از یک، دو و یا شش ماه مجدد یارانه‌ها به همین میزان باقی مانده و قیمت‌ها پرواز نکند. آیا به این موضوع فکر شده است. صباغیان در ادامه مشکل اصلی کشور را نبود نظارت و فعالیت مافیا، سلاطین مرغ، شکر، تخم‌مرغ و خوراک دام دانست و افزود: ما نیاز به دستگاه‌های نظارتی قوی داریم و دولت صرفاً اسب لنگی برای جنگ اقتصادی دارد که باید آن را عوض کند. نیروهای دستگاه‌های نظارتی ضعیف هستند و با حقوق کم به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند.


همتی: دولت سیزدهم شایسته ی عنوان «فوق سلطان چاپ پول» است
عبدالناصر همتی، رییس پیشین بانک مرکزی نوشت: سال۱۴۰۰چاپ پول در دولت سیزدهم ۱۴۲ هزار میلیارد تومان شد(علیرغم ادعای تسویه تنخواه دولت) و شایسته کسب عنوان فوق سلطان چاپ پول گردید. عبدالناصر همتی با انتشار یک فیلم در توییتی نوشت: « رکورد تاریخی! سال۱۴۰۰چاپ پول در دولت سیزدهم ۱۴۲ هزار میلیارد تومان شد(علیرغم ادعای تسویه تنخواه دولت) و شایسته کسب عنوان فوق سلطان چاپ پول گردید. مشکلات دولت را کاملاً درک میکنم، فقط خواستم حامیان و امپراطوری رسانه ای دولت هم بدانند تا انشاءالله به ریشه های واقعی مشکلات بپردازند.» همتی در این ویدیو گفت: همانطور که قبلا پیش بینی کرده بودم و هشدار داده بودم متاسفانه دولت سیزدهم رکورد تاریخی چاپ پول را شکست.

توضیحات پلیس در مورد ماجرای «سدلتیان»: از داخل خودروی توقیف شده، مقادیری مواد مخدر کشف شد
سرهنگ مراد مرادی، درباره تصاویر منتشر شده زنی که در منطقه سد لتیان توسط ماموران کلانتری دستگیر شد، توضیحاتی ارائه کرد و گفت: بلافاصله پس از انتشار این ویدیو، فرمانده انتظامی تهران بزرگ دستور رسیدگی فوری به این ماجرا را صادر کرد که در جریان بررسی‌های انجام شده مشخص شد. در این حادثه عوامل انتظامی مستقر در ایست و بازرسی سد لتیان به لحاظ حرکات مخاطره آمیز به سرنشینان خودرو مظنون و دستور ایست صـادر کردند، ولی آنها بدون توجه به فرمان پلیس از صحنه متواری شدند. معاون اجتماعی انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: دو زن سرنشین خودرو، پس از دستگیری و هنگام دلالت به مقر انتظامی، در برابر ماموران مقاومت کرده و موجب بروز این حادثه شدند. همچنین در بازرسی از داخل خودرو توقیف شده، مقادیری مواد مخدر از نوع گراس کشف و پرونده قضائی در این زمینه تشکیل شد. وی گفت: شیوه دستگیری نامبردگان برخلاف آموزه‌های پلیس بوده و مورد تأیید نیست و در این خصوص برابر مقررات و ضوابط موضوع تحت رسیدگی بوده و مراحل قانونی خود را طی می‌کند.

روحانی: احیای برجام، بیش از یک سال قبل امکانپذیر بود
حسن روحانی با تاکید بر اینکه توافق برجام باید به شکل عزتمندانه ای احیا شود گفت: احیای برجام، بیش از یک سال قبل و پیش از اینکه شرایط جهانی پیچیده شود و کشورهای ۵+۱ نیز دچار مشکلات دیگر شوند امکانپذیر بود. لیکن امروز هم نباید فرصت های پیش رو را را از دست داد. روحانی با تأکید بر ضرورت بیان واقعیت های کشور گفت: برخی افراد در داخل یا خارج از کشور، آگاهانه یا ناآگاهانه، و یا با انگیزه های سیاسی و جناحی، به انکار سرمایه ها و دستاوردهای کشور می پردازند و به اسم نقد دولت گذشته یا حمایت از دولت فعلی، توانائی های کشور را زیر سؤال می برند و بذر ناامیدی می افشانند.

درگیری فیزیکی بین تعدادی از دانشجویان دانشگاه تهران با نیرو‌های حراست بر سر بازی در زمین فوتبال
در پی درگیری فیزیکی بین تعدادی از دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران با نیروهای حراست بر سر بازی در زمین فوتبال که روز گذشته (شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه) رخ داد و انعکاس آن در برخی سایت‌ها و رسانه‌ها، رئیس دانشکده علوم اجتماعی این دانشگاه توضیحاتی ارائه کرد. بنابر اعلام برخی رسانه‌ها و فیلم‌های منتشر شده در فضای مجازی، روز گذشته (شنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه) جمعی از دانشجویان دختر و پسر دانشکده علوم‌ اجتماعی به امور دانشجویی دانشکده مراجعه کردند تا کلید زمین چمن فوتبال این دانشکده را برای انجام بازی فوتبال دریافت کنند اما مسئولان مربوطه از این کار جلوگیری کردند. در ادامه نیز بر اساس ادعای تعدادی از شاهدان، دانشجویان از درب پشت وارد زمین چمن شده و شروع به بازی کردند که پس از گذشت مدتی تعدادی از نیروهای حراست به سمت دانشجویان حاضر در زمین رفته تا از ادامه بازی فوتبال آنها جلوگیری کنند./ایسنا

واکنش زاکانی به فایل صوتی مهدی طائب:خط ایجاد تفاوت بین دفتر رهبری و حضرت آقا خط انحرافی و مسمومی است
علیرضا زاکانی، شهردار تهران در رشته توئیتی درباره فایل صوتی منتسب به مهدی طائب نوشت: انتظار رهبر انقلاب و مردم از همه غیر از وحدت و برادری و خدمت به مردم و پرهیز از حاشیه‌ها نیست. علیرضا زاکانی، شهردار تهران در رشته توئیتی نوشت: درباره فایل صوتی منتسب به حجت‌الاسلام طائب باید توضیح دهم؛ همانطور که جناب آقای طائب گفتند مطالب منتسب به ایشان تقطیع شده، ناقص بوده و با اهداف خاصی منتشر شده‌ است که بحمدالله خودشان اصلاح نمودند. خط ایجاد تفاوت بین دفتر رهبر معظم انقلاب با حضرت آقا نیز خط انحرافی و مسمومی است که… او ادامه داد: انتصاب خلاف گویی به جناب آقای حجازی نیز از جفاهای بزرگی است که از اساس تکذیب می شود و قطعا نادرست است. از طرفی القای اختلاف بین مسوولان کشور در جنجال‌های رسانه‌ای اخیر مشخصا خط رسانه‌ای دشمن و متاسفانه برخی دنباله‌های سیاسی داخلی است. زاکانی نوشت: انتظار رهبر انقلاب و مردم از همه غیر از وحدت و برادری و خدمت به مردم و پرهیز از حاشیه‌ها نیست. بی‌شک سیاست مدیریت شهری در تهران کمک به قوای سه‌گانه و خدمت بی‌منت به مردم عزیزمان خواهد بود.

استاندار تهران هنوز در تعطیلات عید فطر است!
محسن حدادی: اعلام خبر تعطیلی مدارس در تهران، بعد از شروع کار مدارس و حضور دانش آموزان در کلاس درس نشانه چیست جز مدیریت معلول و ناکارآمد!معاون محترم استاندار تهران امروز ساعت ٨ صبح در گفتگو با شبکه خبر اعلام کردند که مدارس ابتدایی و پیش دبستانی و...بخاطر آلودگی هوا در استان تهران تعطیل است!این خبر تا به طور کامل منتشر شود و به دست مدیران مدارس و والدین برسد، ساعت از ٩ صبح هم عبور کرده! یعنی یکساعتی است که دانش آموزان سر کلاس درس هستند!حالا چه اتفاقی می افتد؟ برخی مدارس با والدین تماس می گیرند که تشریف بیارید مدرسه و فرزند خود را ببرید منزل! برخی مدارس هم بی‌خیال می‌شوند و تعطیل نمی‌کنند!والدین محترم چه می‌کنند؟ خیلی‌ها قطعا نمی‌توانند بعد از ترافیک عجیب صبح امروز به مدرسه برگردند و دنبال جایگزین می‌گردند و برخی هم به محض ورود به محل کار، باید مرخصی بگیرند و برگردند و...نتیجه چه می‌شود؟ ترافیک دوباره و هزینه رفت و آمد دوباره، خستگی دانش آموزی که صبح برای مدرسه از خانه بیرون آمده و ...هزینه سلامتی دانش آموزان و فرهنگیان هم برای یک روز نفس کشیدن در هوای آلوده، خیلی اهمیت ندارد!این در حالی است که آلودگی هوای تهران از عصر دیروز گزارش شده بود، و حالا باید پرسید چرا چنین تصمیمی اینقدر دیر اتخاذ شده است؟ سلامتی کودکان ما بازیچه خواب و تعطیلات آقایان مسئول است؟آقای وزیر کشور! رئیس جمهور محترم در ایام رقابت‌های انتخاباتی بارها تاکید کردند که دولت من، دولت شوک نیست! منتها ظاهرا استاندار تهران صبح یکشنبه متوجه شده که هوا آلوده است!

آغاز توزیع ماکارونی با قیمت‌های جدید
دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی:طی چند روز گذشته به دلیل تغییر قیمت، کارخانجات ماکارونی را دپو کرده بودند تا با قیمت‌های جدید عرضه کنند، از سوی دیگر نیز فشار تقاضا برای خرید ماکارونی افزایش یافته بود؛ در همین راستا نیز بازار با کمبود ماکارونی مواجه شد.بر همین اساس با توجه به اعمال قیمت‌های جدید، از روز گذشته عرضه ماکارونی به بازار به روال عادی بازگشت و توزیع ماکارونی با قیمت‌های جدید شروع شده شده است و بازار طی هفته جاری اشباع می‌شود.

هشدار احمدی نژاد به مسئولان: سیلی که راه افتاده، حاصل عملکرد خودتان است
احمدی نژاد بر ضرورت اجتناب مقامات و مسئولان کشور از کوچک شمردن نارضایتی و خشم ملت تاکید کرد و گفت:سیلی که به راه افتاده، حاصل عملکرد خودتان است و الا ملت ایران، شریف ترین و نجیب ترین ملت در طول تاریخ است و در این چهل و اندی سال، در هیچ جا و از هیچ چیز کم نگذاشته است.هر حکومتی و سیستمی که مردم را کنار بگذارد، محال است در مدیریت جامعه توفیقی به دست آورد. این مردمند که باید کشور را اداره کنند و اقتصاد، سیاست و فرهنگ آن را بسازند.من با اطلاع می گویم که این دو قدرت شرقی و آن قدرت غربی دست هایشان در دست هم است و می خواهند روی ایران معامله می کنند و ما را به راحتی می فروشند. هر اتفاق‌ در سیاست خارجی، باید با اطلاع، خواست و اراده ملت توام باشد. آمریکا با هواپیماهای خودش، طالبان را به افغانستان آورد و آنها را در آنجا حاکم کرد و ۸۰ میلیارد دلار اسلحه را به صورت رایگان در اختیارشان گذاشت، اما انسانهای «خوش باور» در ایران با ادعای فرار آمریکایی ها از افغانستان، از طالبان برای حاکم‌ شدن در این کشور حمایت کردند./دولت بهار

محسن هاشمی از سانسور کتاب خاطرات پدرش خبر داد
محسن هاشمی از سانسور کتاب جدید خاطرات هاشمی در دولت رئیسی خبر داد.محسن هاشمی در یادداشتی با اشاره به افطاری رئیسی با فعالان سیاسی در ماه رمضان نوشت:پس از برگزاری نماز جماعت وصرف افطار به سراغ آقای رییسی رفتم و در گفتگویی سرپایی وکوتاه به ایشان خبردادم که برای نخستین بار و پس از 23 سال، خاطرات روزنوشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، توسط وزارت ارشاد دولت ایشان دچار ممیزی شده است ولیستی بلند بالا ودر حدود صد مورد از مقدمه ومتن وپاورقی را برای حذف واصلاح به دفتر نشر معارف انقلاب به عنوان ناشر این کتاب ابلاغ کرده اند که منجر به آسیب دیدن بخش مهمی از تاریخ انقلاب خواهد شد و همانجا نامه ای تنظیم و به رییس دفتر ایشان دادم .

برنامه تلویزیونی «نگاه یک» پس از ۲۱ سال تعطیل شد
برنامه تلویزیونی «نگاه یک» که از سال ۸۰ روی آنتن شبکه یک سیما می‌رفت، تعطیل شد.برنامه تلویزیونی «نگاه یک» یک برنامه گفت و گو محور بود که از سال ۱۳۸۰ به تهیه کنندگی حسن نهضت روی آنتن شبکه یک سیما می رفت. این برنامه تلویزیونی از ابتدای پخش خود مجریان مختلفی را به خود دیده است که آخرین آنها مهدی مهدی قلی بود.بنا بر این گزارش، این برنامه که هفته ای یک بار شنبه شب ها ساعت ۲۲ به روی آنتن می‌رفت، در هر قسمت به گفت‌وگو با مسئولان درباره موضوعات مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ... می پرداخت.آخرین قسمت نگاه یک ۲۱ اسفندماه با حضور سیدرضا فاطمی امین وزیر صمت پخش شد. پس از آن به روال هرساله برنامه در ایام نوروز پخش نشد و بنا بود اولین قسمت در سال جاری روز گذشته به روی آنتن برود که در آخرین لحظات از پخش برنامه جلوگیری شد.

روایت آشنا از تجربه خرید نان سنگک
حسام الدین آشنا نوشت:امروز رفتم نان سنگگ بخرم گفتم دوتا ۱۰ تومانی بدهید گفت یک نوع داریم ۵ تومان و نوع دیگر ۱۵ تومان.حسام الدین آشنا، مشاور سابق رئیس جمهور دولت دوازدهم، در توئیت خود در مورد گرانی نان نوشت: امروز رفتم نان سنگگ بخرم گفتم دوتا ۱۰ تومانی بدهید گفت یک نوع داریم ۵ تومان و نوع دیگر ۱۵ تومان. گفتم پس ۱۰ تومانی چه شد؟ گفت همان ۱۰ تومان شده ۱۵ .گفتم چرا؟گفت قیمت کنجد دوبرابر شده است. گفتم یک ۵ تومانی بده و یک ۱۵ تومانی.دوتا نان داد کاملا اندازه هم فقط دومی با کمی کنجد بیشتر.

فاضلی: لازم نیست نخبه باشی، همین که پخمه نباشی آماج حمله خواهی شد
فاضلی، جامعه شناس از«انگ»زنندگان همیشگی به کارشناسان انتقاد کرد.محمد فاضلی نوشت: یک عده گویی وظیفه دارند هر کسی را که درست درس خوانده، مشق نوشته، سواد دارد، قلمش تواناست، صدایش رساست و سخنش تأثیر دارد، به انگ نفوذی، لیبرال و نئولیبرال بودن برانند و مملکت را از عقل تھی کنند. گاه حتی لازم نیست نخبه باشی، همین که پخمه نباشی آماج حمله خواهی شد.

معاون وزیر اقتصاد: نان گران نمی‌شود
«سید محمدهادی سبحانیان» معاون اقتصادی وزیر اقتصاد در گفت‌وگویی اظهار داشت: دولت بنای آن را ندارد که نان گران شود و مابه ازای آن پرداخت نقدی به مردم انجام شود. دولت حتی درصدد است که نان به قیمت کمتر از سال قبل شود، یعنی نان سه‌هزار تومانی با تخفیف ۱۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ به دست مردم برسد. با توجه به اینکه نان قوت غالب مردم است و حتی افراد مستضعف مصرف بیشتری دارند، دولت در تلاش است با وجود همه افزایش هزینه‌ها و همه تنگناهای بودجه ای این اقدام را انجام دهد. وی گفت: در حوزه نان این اتفاق خواهد افتاد که هیچ افزایش قیمتی سمت مردم نداشته باشیم تا افراد بتوانند با مصرف متعارف بدون هیچ گونه ملاحظه ای این کالا را تهیه کنند. معاون اقتصادی وزیر اقتصاد اظهار داشت: یارانه نان به مردم داده نمی شود بلکه در ازای نانی که نانوا به مردم می‌فروشد و بر اساس تراکنش هایی که اتفاق خواهد افتاد و اینکه حجم آرد تحویلی چقدر نان تحویل مردم خواهد داد، مابه ازای هر تعداد نانی که به مردم فروخته می‌شود یارانه به نانوا تعلق خواهد گرفت.

شرایط پرداخت وام اجاره چیست؟
در بخشنامه شماره ۰۱/۳۴۰۳۱ مورخ ۱۲ اردیبهشت ماه سال جاری بانک مرکزی به بانک‌های عامل و پیرو مکاتبات قبلی درخصوص ابلاغ اصلاحیه دستورالعمل اجرایی اعطای تسهیلات احداث و نوسازی مسکن موضوع قانون جهش تولید مسکن، حسب تصمیمات متخذه در شورای پول و اعتبار مورخ ۶ اردیبهشت ماه سال جاری مقرر شده است: »سهیلات کمک ودیعه مسکن با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار، دوره بازپرداخت حداکثر ۵ سال، در سقف‌های فردی ۶۰۰، ۴۵۰ و ۳۵۰ میلیون ریال به ترتیب در تهران، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و سایر شهرها و از محل منابع بانکی موضوع ماده (۴) قانون جهش تولید مسکن (در سقف کلی ۴۰۰هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱) اعطا شود.» قابل تأکید است، نحوه معرفی متقاضیان واجد شرایط برای بهره مندی از تسهیلات یاد شده توسط سامانه وزارت راه و شهرسازی خواهد بود. لذا مراتب به نحو مقتضی به واحدهای اجرایی ذی ربط ابلاغ و عملکرد مربوط به این بانک ارسال شود.

بورس همچنان مثبت است
در پایان بازار امروز، شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۹۱۵۰ واحدی معادل ۰.۵۹ درصد، به یک میلیون و ۵۵۲ هزار و ۹۹۸ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۱۳۱ واحدی به ۲۱ هزار و ۲۰۴ واحد رسید.

ارزش سهام عدالت به چند میلیون تومان رسید؟
در پایان معاملات امروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۱۲ میلیون و ۱۷۵ هزار و ۲۸۸ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۰.۹ درصد معادل ۹۷ هزار و ۶۶۶ تومان افزایش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۷ میلیون و ۳۰۵ هزار و ۱۷۲ تومان رسیده است.

پیش‌بینی روند معاملات بورس تا پایان سال ۱۴۰۱
اشتیاقی کارشناس بازار سرمایه روند معاملات بورس برای سال ۱۴۰۱ را مورد پیش‌بینی قرار داد و گفت: به نظر می‌رسد قیمت سهام شرکت‌ها همچنان جا برای رشد دارند و بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده بازار سهام می‌تواند تا پایان سال با رشد حدود ۳۰ درصدی مواجه شود اما این رشد به‌صورت تدریجی و آهسته خواهد بود. این کارشناس بازار سرمایه با اعتقاد بر اینکه هر چه به فصل مجامع نزدیک‌تر می‌شویم؛ شاخص بورس با افزایش تدریجی همراه خواهد شد، گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده به نظر می‌رسد که شاخص بورس تا پایان سال ۱۴۰۱ به محدوده یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار واحد دست پیدا کند و روند افزایشی آن تا فصل مجامع ادامه‌دار خواهد بود. به گفته وی، عمده رشد بازار تا پایان تیرماه امسال رخ خواهد داد و به رشد حدود ۲۰ درصدی دست پیدا می‌کند. اشتیاقی اضافه کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده شرکت‌ها سود خوبی را برای سال ۱۴۰۰ شناسایی کردند و تقسیم خوبی را در فصل مجامع دارند که این اتفاق باعث افزایش اقبال سهامداران به بازار سرمایه خواهد شد.

نرخ دلار و یورو در تابلوی صرافی های بانکی
در معاملات امروز بازار ارز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور به نرخ 25403 تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت 25659 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می شود که نسبت به روز کاری قبل، 48 تومان کاهش نرخ دارد. همچنین امروز هر اسکناس یورو در این صرافی‌ها به قیمت 28059 تومان از مردم خریداری و در مقابل، با 70 تومان کاهش نسبت به روز کاری گذشته، به نرخ 28411 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود.

بهای انواع سکه در بازار امروز تهران چقدر شد؟
در معاملات امروز بازار طلا و سکه، ارزش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به ۱۳ میلیون و ۳۴۰ هزار تومان رسید. سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با قیمت ۱۳ میلیون تومان معامله شد. همچنین امروز نیم‌سکه بهار آزادی هفت میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، ربع سکه چهار میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان قیمت خورد. علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۳۱۲ هزار تومان رسید و قیمت هر مثقال طلا پنج‌ میلیون و ۶۸۶ هزار تومان شد.

ضمانت گازپروم به مشتریان اروپایی
گازپروم در مکاتبه با مشتریان اروپایی خود، به آنها اطمینان داد می‌توانند به پرداخت پول گاز بدون نقض تحریم‌های وضع شده علیه روسیه ادامه دهند. به گزارش ایسنا، این وعده نشان می‌دهد روسیه ممکن است در تلاش باشد تا راهی برای ادامه صادرات گاز به اروپا پیدا کند. پس از این که مسکو دستور داد پول خرید گاز به روبل پرداخت شود و کمیسیون اروپا اعلام کرد چنین اقدامی نقض تحریمها خواهد بود، شرکتهای اروپایی به شدت در تکاپو هستند تا راهی برای ادامه خرید گاز روسیه پیدا کنند. هفته گذشته عرضه گاز روسیه به لهستان و بلغارستان در پی امتناع این کشورها از پرداخت پول گاز به روبل، قطع شد. مهلت کشورهای دیگر برای پرداخت پول گاز اواخر ماه جاری سرمی‌رسد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: گرانی ماکارونی رتبه بندی معلمان آزمون دستیاری یارانه ارز 4200 تومانی وام ودیعه مسکن 1401 بسته ویژه خبری زاکانی طائب گرانی ماکارونی رتبه بندی معلمان آزمون دستیاری یارانه ارز 4200 تومانی وام ودیعه مسکن 1401 پرداخت یارانه ها برنامه تلویزیونی انجام شده قیمت های جدید اردیبهشت ماه یارانه ها دولت سیزدهم تومان رسید رئیس جمهور هزار تومان فایل صوتی روز گذشته تا پایان ۱۰ تومان تومان شد پیش بینی روی آنتن سال قبل ۵ تومان بر اساس قیمت ها نگاه یک سد کرخه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۶۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سپهر خلجی در گفت‌وگویی، درباره انتقادات نمایندگان مجلس به دولت درباره مسائل ارزی، گفت: من هم به خودمان به عنوان دولت و هم به فعالان حوزه سیاسی توصیه می‌کنم که مهم‌ترین مسئله ما حل مشکلات مردم است. اگر حرفی بزنیم که از درون آن اختلاف، التهاب، حاشیه و مانع برای خدمت به مردم ایجاد شود این حتماً امر برای هرکدام از طرفین ناپسند است.

بنابر روایت ایلنا، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با بیان این‌که مسئله امروز ما این است که درگیر یک جنگ بزرگ همه جانبه اقتصادی و فرهنگی با جبهه استکبار هستیم، تاکید کرد: همه باید این را درک کنند و هر حرفی که این جبهه را تضعیف کند، حتماً کار ناپسندی است. تمام تلاش دشمن ایجاد ضربه به اقتصاد برای فشار مردم است. حالا اگر حرفی بزنیم که به اهداف دشمن کمک کند حتماً این کار از هر جایی که باشد کار ناپسندی است. توصیه به خودم و همه هست ما نباید فرصتی را که می‌تواند در جهت خدمت به مردم صرف شود باید هم در این مسیر صرف شود، برای ایجاد مشکلات بگذاریم.

وی ادامه داد: مسائل ارزی در بانک مرکزی بسیار روشن است، بالاخره همه در سطوح مختلف دسترسی دارند. گزارش‌های بانک مرکزی وجود دارد و به صورت روزانه و مرتب در حال انتشار است. در واقع اقداماتی که برای تامین ارز بخش‌های مختلف صنعت، بهداشت و جهاد کشاورزی و برای بحث دارو انجام شده و در حال انتشار است، این‌ها چیزهای پنهانی نیست. این‌ها باید بالاخره به این آمارهای رسمی که منتشر می‌شود توجه کنند از آن طرف هم همه بدانند که ما درگیر یک جنگ اقتصادی با دشمن هستیم و باید همدیگر را کمک کنیم برای اینکه بتوانیم از این مرحله عبور کنیم.

خلجی در مورد علت انتقادات نمایندگان به دولت در روزهای پایانی عمر مجلس یازدهم، بیان کرد: حال ان‌شاالله که از روی دلسوزی است، ما برخی از مباحثی که مطرح می‌شود را از روی دغدغه می‌دانیم. منتها وقتی که همه ما دسترسی به مسئولین کشور در حوزه اقتصاد و بانک مرکزی داریم و گزارشات آنها هم به صورت مرتب منتشر می‌شود، بالاخره هنگامی که مشاهده می‌کنیم تورم ما بعد از سال‌ها که بالای ۴۰ درصد بوده است، امروز وارد کانال ۳۰ درصد می‌شود، این نشان می‌دهد یک جریانی، تیمی، مجموعه‌ای در حال برنامه‌ریزی هستند و تلاش می‌کنند و همه باید کمک کنیم موفق شوند و ان‌شاالله نقدها را دلسوزانه هم ما و بقیه طوری بیان کنیم که رضای خداوند درون آن باشد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900726

دیگر خبرها

  • فیلم/ تحقق وعده یک میلیون اشتغال در دولت سیزدهم
  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • ببینید | ادعای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره یک وعده مهم در دولت سیزدهم!
  • پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان یارانه کالا در استان بوشهر
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا
  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • مهم‌ترین مانع اجرای عدالت، دنیاطلبی و دنیاگرایی است