Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی جمالی نژاد گفت: وزارت کشور در راستای تحقق برنامه تأمین ۱۰ هزار دستگاه اتوبوس جهت تقویت سامانه‌های اتوبوسرانی شهری سراسر کشور، در گام نخست قرارداد تأمین دو هزار دستگاه اتوبوس را با یک خودرو ساز داخلی در اواخر سال گذشته منعقد کرد.

جمالی نژاد از تلاش‌های صورت گرفته در این زمینه و اجرایی شدن مرحله اول این قرارداد یعنی تحویل به زودی ۴۰ دستگاه اتوبوس به ۱۱ شهرداری کشور خبر داد و گفت: سایر اتوبوس‌ها نیز تا پایان سال جاری تولید و به شهرداری‌های مشمول، که به طور عمده مراکز استان‌ها هستند، تحویل خواهد گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت که در این طرح، ۸۰ درصد هزینه تأمین اتوبوس‌ها بر عهده دولت و ۲۰درصد آن برعهده شهرداری‌ها خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه مقدمات انعقاد قرارداد سایر ناوگان مورد نیاز نیز در مراحل نهایی بوده که به محض اتمام فرایند آن، مراتب اطلاع رسانی خواهد شد، گفت: مقدمات انعقاد تفاهم نامه احداث چند سامانه اتوبوس برقی در کلانشهر‌های کشور مهیا شده تا از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی و حمایت دولت و به ویژه منابع حاصل از صرفه جویی سوخت، منجر به عملیاتی شدن آن در چند کلانشهر کشور به خصوص تهران شود.

به گفته جمالی نژاد بیش ازین نیز در پایان سال گذشته ۱۶۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات وزارت کشور برای احداث سامانه اتوبوس برقی در حدفاصل میدان بهارستان-جمهوری در شهر تهران به شهرداری پایتخت پرداخت شده که عملیات مقدماتی آن در حال اجراست.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اضافه کرد: در این راستا مقدمات انعقاد قرارداد حدود ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برقی برای کلانشهر‌های آلوده کشور در دست اقدام بوده که به محض اتمام فرایند آن، مراتب اطلاع رسانی خواهد شد.

جمالی نژاد ضمن بیان این نکته که در راستای حفظ کمیت و کیفیت موجود ناوگان اتوبوسرانی شهری کشور نیز، طرح بازسازی اتوبوس‌های فرسوده شهری کشور در دستور کار قرار گرفته، افزود: از ابتدای دولت تاکنون بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض برای بازسازی بیش از ۵۰۰ دستگاه اتوبوس شهری در بیش از ۱۰۰ شهر کشور به شهرداری‌های مشمول توسط وزارت کشور پرداخت شده است. این امر با رویکرد حمایت از بهره برداران بخش خصوصی و به منظور بازسازی اساسی ناوگان در دستور کار قرار گرفته است.

معاون عمرانی وزیر کشور همچنین از برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای نوسازی ۱۰ هزار تاکسی فرسوده در سال جاری خبر داد و گفت: در هماهنگی با وزارت نفت قرار است از یارانه‌های ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر در حوزه نوسازی ناوگان تاکسیرانی استفاده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری اتوبوس های شهری حمل و نقل عمومی دستگاه اتوبوس جمالی نژاد شهرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۶۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) سقوط وحشتناک یک زن از اتوبوس درون شهری

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • واکنش روزنامه شهرداری به افشای قرارداد ۲ میلیارد یورویی
  • نوسازی ۷ برابری اتوبوس های پایتخت نسبت به دوره قبل مدیریت شهری
  • آماده‌باش کامل شهرداری شیراز برای بارندگی‌های پایان هفته جاری
  • تدابیر لازم نسبت به بارندگی‌های پایان هفته در شیراز
  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • از آغاز عملیات احداث خط ۱۱ تا نوسازی ۱۴۵۷ تاکسی
  • رد طرح رایگان شدن اتوبوس‌های شهری مشهد در کمیته انطباق
  • بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳
  • پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴
  • (ویدئو) سقوط وحشتناک یک زن از اتوبوس درون شهری