Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@18:12:15 GMT

هر فرد مرگ مغزی هشت نفر را از مرگ حتمی نجات می‌دهد

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۵۶۴۹۰

هر فرد مرگ مغزی هشت نفر را از مرگ حتمی نجات می‌دهد

به گزارش ایرنا، دکتر «قباد محمدی» عصر یکشنبه در نشست با اعضای انجمن اهدا عضو استان کرمانشاه افزود: متاسفانه هر ساله تعداد زیادی از بیماران نیازمند به پیوند عضو در کشور و استان به دلیل نرسیدن عضو پیوندی به آنها، جان خود را از دست می دهند.

وی اظهار داشت: باوجود فعالیت های انجام شده توسط اعضای انجمن، آمار اهدای عضو در استان وضعیت مناسبی ندارد و یکی‌ از مهم ترین مشکلات در این زمینه، رضایت نداشتن خانواده ها است که نیازمند فرهنگ سازی و تلاش بیشتر انجمن اهدا عضو استان و همکاری موثر رسانه ها در این زمینه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دکتر محمدی گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه قطب درمان غرب کشور است، بنابراین تمام تلاش خود را بکار خواهیم بست تا این استان به عنوان قطب اهدا و پیوند عضو در غرب کشور مطرح شود و بتوانیم جان بسیاری از افراد نیازمند به اهدا عضو را نجات دهیم.

وی عنوان کرد: اهدا عضو و کمک به فرهنگ سازی در راستای انجام این امر خداپسندانه و نجات جان افراد نیازمند به پیوند عضو، ارزشمند و قابل تقدیر است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: این دانشگاه در راستای تداوم فعالیت انجمن اهدا عضو استان، امکانات و تجهیزات لازم را در اختیار آن قرار خواهد داد.

وی تاکید کرد: همچنین روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی در جهت فرهنگ سازی و آگاهی بخشی در خصوص امر ارزشمند اهدا عضو و منعکس کردن اقدامات انجام شده در انجمن اهدا عضو استان با این انجمن نهایت همکاری را خواهد داشت.   

مسوول بیماری های خاص و پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز گفت: انجمن اهدا عضو استان با هدف ارتقای فرهنگ اهدای عضو و حمایت و کسب رضایت از خانواده شخص دچار مرگ مغزی شده برای اهدا عضو، فعالیت خود را از سال گذشته آغاز کرده است.  

دکتر «بهنام روندی» با بیان اینکه اکنون در کشور و استان بیماران زیادی هستند که برای ادامه زندگی نیازمند پیوند عضو هستند، افزود: بنابراین فرهنگ اهدای عضو در جامعه به عنوان یک امر انسان دوستانه و خداپسندانه باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: ۳۱ اردیبهشت ماه هر سال در روز ملی اهدا عضو، در مراسم جشن «نفس» از خانواده‌هایی که با اهدا عضو فرد مرگ مغزی شده به دیگران جان دوباره می بخشند به نحو شایسته‌ای تقدیر می شود.

مسوول بیماری های خاص و پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: امیدواریم با مساعدت و همراهی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و با همکاری رسانه ها و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و در راستای آگاهی بخشی و فرهنگ سازی در زمینه اهدا عضو و نجات جان بیماران نیازمند به پیوند عضو امسال نیز این مراسم را به بهترین نحو برگزار کنیم.

برچسب‌ها مرگ مغزی کرمانشاه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اهدای عضو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرگ مغزی کرمانشاه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مرگ مغزی کرمانشاه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه انجمن اهدا عضو استان فرهنگ سازی پیوند عضو اهدای عضو مرگ مغزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۶۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طبیعت‌گرد ۵۸ ساله اشنویه‌ای از مرگ حتمی نجات یافت

حمید محبوبی مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: با تلاش نجاتگران هلال احمر اشنویه مرد ۵۸ ساله طبیعت گرد از مرگ حتمی نجات یافت.

وی با اشاره به موفقیت امدادگران در تلاش برای نجات فرد حادثه دیده افزود: تلاش چهار ساعته نجاتگران هلال احمر برای دسترسی به فرد حادثه دیده در ارتفاعات تالاجار اشنویه نتیجه بخش بود.

محبوبی بیان کرد: صبح امروز با درخواست همراه مصدوم در ارتفاعات هوار مامز تالاجار اشنویه نجاتگران هلال‌احمر بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: پس از ۴ ساعت صعود در ارتفاعات تالاجار، نجاتگران به مصدوم حادثه دیده دسترسی پیدا کردند و بعد از کنترل علایم حیاتی و اقدامات پیش بیمارستانی و تثبیت، همچنین انتقال امن به پایین دست، مصدوم به مرکز درمانی منتقل شد.

مصدوم ۵۸ ساله به دلیل روشن کردن زغال در چادر دچار گازگرفتگی شده بود که با سرعت عمل نجاتگران هلال احمر از مرگ حتمی نجات یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • اعضای نوجوان لردگانی به بیماران نیازمند عضو زندگی بخشید
  • رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران : آزمایشگاه‌های تشخیص‌طبی در بین گروه‌های پزشکی دارای کمترین شکایت هستند
  • آتش‌نشانان، ١٣٨۵ نفر را از مرگ حتمی نجات دادند
  • طبیعت‌گرد ۵۸ ساله اشنویه‌ای از مرگ حتمی نجات یافت
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • طبیعت‌گرد اشنویه‌ای از مرگ حتمی نجات یافت
  • کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی