Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@03:07:39 GMT

توسعه روابط منطقه ای برای ما از اهمیت خاصی برخوردار است

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۵۶۴۹۱

توسعه روابط منطقه ای برای ما از اهمیت خاصی برخوردار است

به گزارش خبرنگار ایرنا، "دیمیتری کالتسوف" شامگاه یکشنبه در دیدار با استاندار هرمزگان در بندرعباس اظهار داشت: بلاروس تمایل ویژه به ترانزیت کالاهایی از طریق ایران که مبدا و یا مقصد آنها بلاروس باشد، دارد و در این رابطه ظرفیت‌های بندر شهید رجایی در استان هرمزگان را حائز اهمیت می‌داند.

وی خاطرنشان کرد: ما آماده هستیم تا سطح مبادلات تجاری را ارتقا دهیم و زمینه حضور و سرمایه گذاری شرکت‌های ایرانی را فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص مباحث نشست‌های آتی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بلاروس نیز با استاندار هرمزگان گفت‌وگو کرد.

هرمزگان آماده همکاری با جمهوری بلاروس است

استاندار هرمزگان نیز در این نشست نسبت به افزایش همکاری‌ها در زمینه های مختلف اقتصادی ابراز علاقمندی کرد و گفت: هرمزگان آماده هرگونه همکاری در زمینه‌ اقتصادی، فرهنگی و تجاری با جمهوری بلاروس است.

مهدی دوستی بیان داشت: ما خواهان توسعه روابط در تمامی حوزه‌ها هستیم و تلاش خواهیم کرد سطح روابط اقتصادی و فرهنگی را توسعه دهیم.

در پایان این دیدار استاندار هرمزگان، لوح «نخل زرین» اثر تولیدی یکی از هنرمندان معلول هرمزگانی را به سفیر بلاروس اهدا کرد.

بازدید از منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، دیدار با رییس دانشگاه هرمزگان، رییس و اعضای کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس، دیدار با استاندار هرمزگان و شهردار بندرعباس نیز از دیگر برنامه‌های سفیر جمهوری بلاروس و هیات همراه در این سفر دو روزه به بندرعباس بود.

"بلاروس" یک سرزمین دور از دریا در اروپای خاوری است که با کشورهای روسیه، اوکراین، لهستان، لیتوانی و لتونی هم‌مرز است. پایتخت آن شهر مینسک است و شهرهای مهم دیگر آن برست، گرودنو، گومل، موگلیف و ویتبسک هستند. این کشور تحت عنوان جمهوری بلاروس شناخته می‌شود.

برچسب‌ها هرمزگان بلاروس منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هرمزگان بلاروس منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی هرمزگان بلاروس منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی استاندار هرمزگان جمهوری بلاروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۶۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد

تین نیوز

 استاندار هرمزگان از تخصیص اعتبارات ویژه دور دوم سفر رییس جمهور به هرمزگان برای توسعه خطوط ریلی استان خبر داد.

مهدی دوستی  در حاشیه کلنگ زنی پل خورگو و زیرگذر سرخون، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اصلاحات نرم افزاری در درگاه های گمرک را از سال گذشته آغاز کردیم از محل سفر هم اعتبار خوبی تخصیص داده شده و به زودی عملیات اجرایی خطوط ریلی بندر شهید رجایی را آغاز خواهیم کرد.

وی توسعه خطوط ریلی بندر شهید رجایی را شامل خطوط و ایستگاه مانوری اعلام و تصریح کرد: یکی از پروژه های مهم ما بحث راه آهن و تقویت اتصال ریلی بندر شهید رجایی است.

استاندار هرمزگان با تاکید بر مزیت رقابتی بندرشهیدرجایی افزود:این بندر در رقابت با رقبای منطقه ای خود باید بتواند جایگاه برتر خود را حفظ کند و لازمه این اتفاق مهم احداث خطوط ارتباطی مناسب در پس کرانه ی این بندر است.

به گزارش ایسنا، امروز استاندار هرمزگان با همراهی احمد مرادی محمد آشوری تازیانی و فاطمه جراره نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با حضور در روستاهای سرخون و خورگو از توابع بخش مرکزی بندرعباس، عملیات اجرایی پروژه های احداث پل خورگو و زیرگذر سرخون را کلنگ زنی کرد این دو پروژه جزء ۵۴ نقطه حادثه خیز هرمزگان هستند که تاکنون تلفات جانی و نقص عضو را برای مردم بهمراه داشته و اصلاح آن ها در زمره مطالبات جدی مردم منطقه بوده که وارد مرحله عملیاتی شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • مولدسازی دارایی‌ها سیاستی کارآمد برای حل مشکلات محلات کم‌برخوردار ارومیه
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • استاندار هرمزگان: از فعالان اقتصادی واقعی حمایت می‌شود
  • استغاندار هرمزگان: نگران توسعه صنعتی هرمزگان هستیم
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • آمادگی بلاروس برای همکاری با ایران باوجود تحریم‌های غرب
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و بلاروس بر اجرای
  • دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد