Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین قرایی مدیرکل روابط عمومی سازمان صدا و سیما در مراسم بزرگداشت سردار جبهه فرهنگی مرحوم نادر طالب‌زاده، هنرمند فقید انقلابی و سردار جبهه فرهنگی در مسجد الزهرای اراک مطالبی به شرح زیر بیان کرد.

صراحت و جسارت حاج نادر طالب زاده در برنامه‌های تلویزیون زبانزد بود، آدم‌هایی که دعوت می‌کرد در چارچوب نمی‌گنجیدند، اما همفکرش بودند، او یک رنگین کمان اندیشه‌ای از انقلاب اسلامی به رخ می‌کشید و از اهانت‌ها به سرزنش هد نمی‌ترسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاج نادر با نگاه اسلامی حرف می‌زد، در سلسله همایش‌های افق نو اندیشه‌های انقلاب اسلامی را مطرح می‌کرد و ضریب می‌داد.

از ۱۵ خرداد ۴۲ که در مراسم قبل از سخنرانی حضرت امام خمینی (ره) شاعری در مورد ظلم ستمشاهی شعر خواند جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی هم شکل گرفت.

بعد از آن سال‌ها شاعران شعر گفتند تا اینکه انقلاب اسلامی آغاز شد با ورود امام خمینی و سرود خمینی‌ای امام جبهه فرهنگی ادامه پیدا کرد و در دهه فجر ۵۷ نادر طالب زاده فیلم و عکس می‌گیرد و با آثارش این جبهه را تقویت می‌کند که مستند سازی در این جبهه برجسته کرد.

مشکل ما این است که قرارگاه فرهنگی نداریم و هر فرد و گروهی جداگانه کار می‌کند.

امثال طالب زاده، آوینی و آقاسی زیاد، اما ناشناس هستند او جوانگرا بود و معلمی می‌کرد و آن جوانان الان به ثمر رسیده اند.

طالب زاده حتی با یک کشاورز روی زمین می‌نشست و حرف میزد در کنار جشنواره عمار دو ساعت سرپا می‌ایستاد و به صحبت‌های جوانان گوش میداد.

حاج نادر طالب‌زاده هرچه دارد از این سادگی، صفا و علمش دارد؛ او مثل شهدا مردمی و در میان مردم بود و با حوصله پای صحبت مردم عادی می‌نشست.

سادگی، شهیدانه زیستن مردم را تحویل گرفتن از خصوصیات حاج نادر بود که امروز نباید گم شود که اگر چنین شود مردم ما را گم خواهند کرد.

باید فاصله بین هنرمند و مردم کم شود و هنرمند باید حرف مردم را بزند و نادر طالب‌زاده گام را فراتر می‌گذاشت و صهیونیست را نقد می‌کرد که برخی مسئولان مانع این کار می‌شدند.

مراسم بزرگداشت مرحوم نادر طالب‌زاده، هنرمند فقید انقلابی و سردار جبهه فرهنگی عصر امروز ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ در مسجد الزهرای اراک برگزار شد.

نادر طالب‌زاده، مجری و برنامه‌ساز باسابقه تلویزیون ۹ اردیبهشت امسال پس از مدتی تحمل بیماری دار فانی را وداع گفت.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نادرطالب زاده صداوسیما نادر طالب زاده انقلاب اسلامی جبهه فرهنگی حاج نادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۶۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید «مطهری» طراح اندیشه تمدن نوین اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عباس کعبی عصر امروز یکشنبه در جلسه شورای اداری خوزستان اظهار کرد: جنس انقلاب اسلامی رشد و شکوفایی و تحقق کرامت انسان است؛ رشد عقلانیت ایمان، اخلاق و آداب، عدالت و آزادی، پیشرفت و عزت، وحدت و همدلی و همچنین برادری در واقع خدمت به انسان‌ها است که همه اینها در مجموع باعث کرامت انسان می‌شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: انسان ذاتاً کریم است اما کرامت اکتسابی در پرتوی حرکت جمعی انسان‌ها محقق می‌شود.

وی با تبریک فرارسیدن روز معلم بیان کرد: شهید مطهری با همه آثار گران بهای خود طراح اندیشه تمدن نوین اسلامی بر پایه شکل‌گیری جمهوری اسلامی است و درسی که از این شهید می‌توانیم بگیریم، یک درس ایثار است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: خوب است که در سالگرد ارتحال شهید مطهری و روز معلم در سطوح گوناگون جامعه برای تحقق این کرامت، نهضت بازخوانی اندیشه شهید مطهری را هم داشته باشیم.

کد خبر 6091316

دیگر خبرها

  • سازمان اوقاف خود را مخاطب در جبهه پیشران انقلاب اسلامی می‌داند
  • انقلاب اسلامی دشمنان را مستهلک کرده است
  • شهید «مطهری» طراح اندیشه تمدن نوین اسلامی است
  • چند حقیقت درباره نادر طالب‌زاده
  • پخش «در مرز غبار آلود» از سیما/ روایتی متفاوت از نادر طالب‌زاده
  • همایش «قدس از چشمان آقای نادر» برگزار می‌شود
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • رویکرد سپاه کردستان اعتقادی است
  • رخ نمایی رنگین کمان در آسمان شهرکرد پس از بارش باران + فیلم
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود