Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@14:08:11 GMT

ضرورت ارتقای زیرساخت‌های گردشگری در لرستان

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۵۶۷۳۹

ضرورت ارتقای زیرساخت‌های گردشگری در لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد زیویار امروز یکشنبه در پنجمین جشنواره ملی فرهنگ اقوام در لرستان در سخنانی با اشاره به تاریخ کهن کشور ایران اظهار داشت: علاقه مندی به اهل بیت اکثریت جامعه ایران را در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به فرهنگ و آداب و رسوم استان‌های غرب کشور عنوان کرد: این استان‌ها تاریخ و فرهنگی دارند که چندین هزار سال قدمت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار لرستان با اشاره به ظرفیت‌های لرستان در حوزه‌های تاریخی، فرهنگی، گردشگری و… ادامه داد: لرستان سرزمین ایثار، گذشت و مهمان نوازی است و امیدواریم میزبان خوبی برای اقوام مختلف در این جشنواره باشیم.

زیویار با تاکید بر اینکه لرستان سرزمین فرهنگ، ادبیات، حماسه و هنر است افزود: آثار باستانی، ابنیه، پل‌های تاریخی و… باید معرفی شوند و این جشنواره‌ها ظرفیت مناسب و خوبی برای معرفی این ظرفیت‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه لرستان دارای ظرفیت‌های خیلی زیادی است و این جشنواره می‌تواند توانایی‌ها و جاذبه‌های لرستان را بدون واسطه معرفی کند بیان داشت: همین قلعه تاریخی فلک الافلاک به تنهایی می‌تواند بسته‌ای از جاذبه‌های گردشگری حتی برای کشور باشد.

استاندار لرستان بیان داشت: آنچه که وظیفه ما در این جشنواره‌ها است، این بوده که در معرفی ظرفیت‌های لرستان تا جایی که می‌توانیم قدم برداریم.

زیویار با تاکید بر ضرورت توسعه هر چه بیشتر ظرفیت‌های لرستان در حوزه‌های مختلف عنوان کرد: همچنین سرمایه گذاری در حوزه گردشگری استان یک ضرورت به حساب می‌آید، در این راستا باید زیرساخت‌های لازم فراهم شود.

وی همچنین بر ضرورت برنامه ریزی برای افزایش حضور گردشگران در لرستان تاکید کرد.

کد خبر 5485109

منبع: مهر

کلیدواژه: استاندار لرستان فرهاد زیویار گردشگری بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا خطبه های نماز جمعه آمار کرونا گرد و غبار گروههای جهادی عملیات بازی دراز آلودگی هوا خراسان رضوی صعود به بازی دراز بسیج سازندگی سرپل ذهاب ایلام ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۶۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید شهاب الدین حسینی در جلسه مشترک اداره اوقاف و امور خیریه استان با سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: عملی کردن تفاهم نامه مشترک وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در چند بحث تعریف شده که بحث اول مرمت و بازسازی بناهای تاریخی به خصوص مساجد تاریخی، امامزاده‌ها و… می‌باشد که در سطح استان وجود دارد و بالغ بر ۳۰۰ اثر نیز در این حوزه به ثبت ملی رسیده که امید است بتوانیم به صورت مشترک این آثار را مرمت و بازسازی کرده و تحویل مردم و گردشگران دهیم.

وی ادامه داد: بحث دوم برگزاری تورهای گردشگری مذهبی و تعریف مسیرهای گردشگری مذهبی استان است که با توجه به وجود چشم اندازهای مذهبی به ویژه امامزاده‌هایی که در استان وجود دارد بتوانیم این مسیرها و این تورها را به خوبی تعریف کرده و در اختیار گردشگران ورودی استان دهیم‌.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اظهار کرد: بحث سوم راه اندازی موزه وقف، قرآن و کتابت استان آذربایجان شرقی است که برای اولین بار قرار است در سطح کشور انجام شود که با همکاری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سازمان اوقاف و امور خیریه استان در محل مسجد کبود تا پایان تابستان سال جاری برنامه ریزی شده تا انجام شده و به پایان برسد.

حجت الاسلام حسینی همچنین پیگیر ثبت جهانی بقعه شیخ شهاب الدین اهری بعنوان اولین باغ مزار ایران شد تا با ثبت آن هم موقوفه احیا شده و هم مجموعه برای گردشگری ایجاد گردد.

حمزه زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در این جلسه افزود: مولدسازی و استفاده بهینه از بناهای تاریخی موقوفه استان یکی دیگر از موضوعات اساسی است که در این راستا بسته‌های سرمایه گذاری برای پروژه تاریخی استان تعریف شده که در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت تا تبدیل به یک کاربری‌های فرهنگی گردشگری مرتبط با موضوعات فعالیت حوزه همچون هتل بوتیک، رستوران‌های سنتی و مراکز عرضه محصولات فرهنگی و صنایع دستی استان شوند در این خصوص مصوب شد تا ۵ پروژه از جمله کاروانسرای جمال آباد شهرستان میانه، کاروانسرای الخرج، حمام میلان و حمام شنب غازان به صورت مشترک تعریف بسته شود تا در اختیار سرمایه گذاران قرار بگیرد.

کد خبر 6097646

دیگر خبرها

  • حل مسائل نرم افزاری و سخت افزاری هرمز اولویت مدیران دولتی است
  • ضرورت تداوم تلاش‌ها برای ارتقای کیفیت و ایمنی جاده‌ها
  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • مذاکره وزارت ارتباطات برای ارتقای کیفیت مودم‌های داخلی + فیلم
  • نجم‌الدین شریعتی:ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور
  • هشتیمن جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران‌ زمین در یاسوج برپا می شود
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود
  • ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور
  • جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد
  • آغاز اجرای خط انتقال ۱۰ اینچی گاز در هشترود