Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی شهردار تهران با حضور در برنامه «بدون توقف» شبکه سوم سیما درمورد غیرقانونی بودن انتصابش به عنوان شهردار پایتخت گفت: عده ای تهران را با معیار شهرداری های غیرکلانشهر متر کرده بودند ولی تهران مستثنی و خارج از آن چارچوب است.هیاهو راه انداختند اما شورای شهر پیگیری کرد و مشخص شد کار قانونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیوان عدالت هم بررسی کرد.

شهردار تهران ادامه داد: دونفر شکایت کرده بودند که این انتصاب غیرقانونی است، آنها به سوابق اجرایی و رشته تحصیلی استناد کرده بودند. دیوان بررسی کرد و بر این اساس باید گفت که شهرداری تهران مستثنی است.

بخشی از صحبت‌های شهردار تهران را به نقل از خبرگزاری شهر در ادامه بخوانید:

*من در قامت یک رئیس جمهور تایید صلاحیت شده بودم، از سوی دیگر وجوه اجرایی افراد را هم که بررسی می‌کنند، تایید شده بود. این تأیید برای شهرداری تهران نیز قابل استناد و مورد تایید بود.

* من بچه جنوب شهر تهران در خیابان صفاری و لرزاده که بین میدان شوش و میدان خراسان است، به دنیا آمده‌ام. ریشه پدری من به شهر ری و ریشه مادری‌ام به شهر تبریزو کاشان باز می‌گردد.پدرم درابتدا کارگر کارخانه سیمان ری بود اما همزمان نیز در حوزه ورزش داور درجه یک بین المللی کشتی بود و در حوزه پهلوانی و کشتی ید طولایی داشت.

*(در پاسخ به این سوال که به چه دلیل حوزه سیاست و مجلس را رها کرده و به حوزه مدیریت اجرایی کشیده شده است.) من در زندگی مقاطع متفاوتی را تجربه کردم. در دوره نوجوانی و جوانی در دفاع مقدس توفیق خدمت داشتم که حوزه فکر و اجرا بود. بیش از 5 سال در مقاطع مختلف و حوزه‌های مختلف در جبهه فعالیت کردم. بعد از دفاع مقدس نیز با توجه به اینکه موضع ما از ابتدا توجه به چهارچوب‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی بود،  سعی کردم راهم را به درستی انتخاب کنم. بعد ازدفاع مقدس، امام (ره) به جهاد علمی اشاره داشتند، به همین دلیل مرخصی گرفتم، درس خواندم و در دانشگاه علوم پزشکی تهران در رشته علوم پزشکی مشغول به تحصیل شدم. تنها یک ماه در دانشگاه کار اجرایی نکردم و بعد از آن درگیرکار اجرایی شدم. حضورم در دانشگاه منجربه حضور فعال در جنش دانشجویی شد؛ به گونه ای که 14 سال در این حوزه فعالیت کردم که شروع آن با انجمن اسلامی و ادامه آن نیز با بسیج دانشجویی بود.

*بعد از آن وارد مجلس شدم. در مجلس هفتم، هشتم و نهم به عنوان نماینده مردم تهران و در مجلس یازدهم نیز به عنوان نماینده مردم قم فعالیت کردم.

کد خبر 675060 برچسب‌ها علیرضا زاکانی شهرداری شهردار

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: علیرضا زاکانی شهرداری شهردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۶۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش انصارالله به سرکوب معترضان حامی غزه در آمریکا

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که سرکوب معترضان آمریکایی طرفدار فلسطین، نادرستی ادعای آن‌ها در آزادی بیان را نشان می‌دهد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز شهروندان آمریکایی طرفدار غزه در دانشگاه‌های این کشور توسط مقامات آمریکایی را محکوم کرد.

این جنبش قدرتمند مردمی یمن از مواضع اخلاقی معترضان آمریکایی که نشانگر افزایش آگاهی اجتماعی آن‌ها است، تشکر و قدردانی کرد.

دفتر سیاسی انصارالله یمن اعلام کرد که سرکوب بدون دلیل معترضان، دروغ بودن ادعاهای مقامات آمریکایی مبنی بر دفاع از آزادی، حمایت از حقوق بشر و گسترش دموکراسی را آشکار می کند.

شبکه سی ان ان امروز خبر داد که پلیس آمریکا حدود 100 دانشجو را در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و ده‌ها تن دیگر را در دانشگاه تگزاس در آستین بازداشت کرده است. در دانشگاه اموری در ایالت جورجیا نیز دو استاد دانشگاه بازداشت شدند.

 دانشگاه‌های آمریکا همچنان صحنه اعتراضات گسترده دانشجویی به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه است؛ صحنه‌هایی که یادآور جنبش دانشجویی در مخالفت با جنگ ویتنام در دهه هفتاد قرن بیستم است.

همزمان دانشجویان دانشگاه پنسیلوانیا در حمایت از مردم غزه در محیط دانشگاه اقدام به برپایی چادر و تحصن کردند. نشریه دانشجویی «دیلی پنسیلوانیا» نوشت که دانشجویان تحصن کننده خواستار خروج سرمایه‌گذاری‌های این دانشگاه از فلسطین اشغالی هستند.

در این میان دادستان ایالت جورجیا دانشجویان را همچون دیگر مقامات آمریکایی به «یهودستیزی» متهم کرد و مدعی شد: «هیچ کس از نظر قانونی حق تعطیلی دانشگاهها از طریق چادر زدن و تحصن و تهدیدات ضد یهودی را ندارد».

او با حمایت از سرکوب دانشجویان و بازداشت آن‌ها افزود: «با افتخار در کنار هر دانشگاهی که اقدامات لازم برای حفظ امنیت دانشجویان ایالت را انجام می‌دهد، خواهیم ایستاد».

بازداشت 100 دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر تهران/ چرا قرارداد زاکانی با چینی‌ها بحث‌برانگیز شد؟
  • جنجال عجیب در نشست شورای شهر تهران
  • فیلم اعتراضات به سخنرانی زاکانی در شورای شهر تهران
  • رقم پرداختی ما به حوزه حمل و نقل ۳۴ همت است
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • ۷۵ هزار نفر از عوامل اجرایی در استان تهران انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ را برگزار کردند
  • ۷۵ هزار نفر از عوامل اجرایی در تهران انتخابات اسفند ۱۴۰۲ را برگزار کردند
  • انتخابات ۱۴۰۲ توسط ۷۵ هزار نفر عوامل اجرایی استان تهران برگزار شد
  • واکنش انصارالله به سرکوب معترضان حامی غزه در آمریکا
  • معرفی اداره کل راه آهن تهران به عنوان دستگاه برتر