Web Analytics Made Easy - Statcounter

شعار پلیس همواره این بوده که پلیس در مقابل مردم مهربان و در مقابل اشرار مقتدر است، برعکس شده و‌ نمود آن نیز فیلمی که به تازگی در فضای مجازی سر و صدایی زیادی به راه انداخته است، برخورد نامناسب پلیس با یک زن در سد لتیان که حواشی زیادی را به دنبال داشت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ امنیت، یکی از اصلی‌ترین نیازهای جامعه، که این روزها آنطور که باید و شاید برای مردم  فراهم نیست و دیگر فریاد پایتخت نشین‌ها را که حسابی درآورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از افزایش کیف قاپی‌ها و موبایل‌قاپی‌ها گرفته تا ساده شدن خفت گیری و زورگیری، حتی اراذل و اوباش آنقدر وقیح شدند که در روز هم ابایی برای انجام جرایم ندارند و در روز روشن نوامیس مردم را مورد حمله و آزار قرار می‌دهند. 

عربده کشی و قداره‌ کشی‌های اراذل که نیز جای خود را دارد و هر بلایی که بخواهند سر مردم می‌آورند اما خبری از پلیس نیست، افراد به راحتی قمه و‌ چاقو حمل می‌کنند هرجا هم لازم باشد از آن استفاده می‌کند اما پلیسی نیست که با آن‌ها برخورد کند، در فضای مجازی فیلم حمله سه زورگیر به خانم میانسالی پخش می‌شود و رعشه بر تن مردم می‌اندازد و جای پلیس باز هم اینجا خالیست، وقتی این فیلم در فضای مجازی پخش می‌شود نشان از این دارد که در روز روشن هم نمی‌توانی با خیال آسوده در شهر تردد داشته باشی چراکه هر لحظه ممکن است گرفتار خفت گیرانی شوی که با خیالی آسوده تر از شهروندان در شهر جولان می‌دهند. 

اینکه خلافکاران، سارقان، اراذل و اوباش، خفت گیران و … به راحتی در شهر جولان می‌دهند و در روز روشن تلفن همراه افراد را در چند ثانیه حتی در مقابل کیوسک نیروی انتظامی و یا چند متری کلانتری به سرقت می‌برند اینکه خلافکاران به راحتی زن میانسال را در خیابان گیر می‌اورند و طلاهای او را به سرقت می‌برند و موارد این چنینی دیگر نشان از این دارد، پلیس مهربان در مقابل مردم، به پلیس مهربان برای اراذل و اوباش و خلافکاران تبدیل شده است. اینکه شعار پلیس همواره این بوده که پلیس در مقابل مردم مهربان و در مقابل اشرار مقتدر است برعکس شده و‌ نمود آن نیز فیلمی که به تازگی در فضای مجازی سر و صدایی زیادی به راه انداخته است، برخورد نامناسب پلیس با یک زن در سد لتیان که حواشی زیادی را به دنبال داشت.

این برخورد نامناسب پلیس به اصطلاح مهربان ما با مردم، موضوع جدیدی نیست و بارها نیز تکرار شده است که نمونه آن را در مهرماه سال گذشته شاهد بودیم که فیلم برخورد ماموران پلیس امنیت عمومی در تهران با یک زن سر و صدای زیادی را راه انداخت، البته مشابه همین رفتار در سال ۹۸ نیز اتفاق افتاد و فیلم برخورد خشن ماموران پلیس با دختر جوان در بوستان پلیس واقع در تهرانپارس واکنش‌های منفی زیادی را روانه پلیس کرد. از این موارد و برخوردهای نامناسب پلیس با مردم را کم ندیدیم و این روزها هم رفتار نامناسب پلیس با یک زن در سد لتیان، نشان داد پلیس برخلاف شعارهای خود مهربانی‌اش برای مردم نیست.

حتی وقتی هم که می‌گوییم چرا با آن زن در سد لتیان چنین برخوردی داشتید اعلام می‌کنند چون مواد مخدر حمل کرده بود! لازم به ذکر است روز گذشته سرهنگ مرادی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ درباره تصاویر منتشر شده خانمی که در منطقه سد لتیان توسط ماموران کلانتری دستگیر شده بود، خبر داد: در بازرسی از داخل خودرو توقیف شده، مقادیری مواد مخدر از نوع گراس کشف و پرونده قضائی در این زمینه تشکیل شد. آیا حمل مقادیری مواد مخدر دلیلی بر آن رفتار به دور از انسانیت پلیس با یک زن است؟ آیا پلیس با اشرار و سارقان را نیز هم انقدر قاطعانه برخورد می‌کند؟ کاش پلیس به جای به رخ کشیدن اقتدار خود برای مردم، آن را به رخ اراذل و اوباش و سارقان و ... می‌کشید، اگر پلیس در مقابل اراذل و اوباش و خلافکاران هم با چنین قاطعیتی برخورد می‌کرد و با دستگیری سارقان و موبایل قاپان اقتدار لازم را داشت امروز مردم ناراضی از پلیس و خلافکاران وقیح تر نشده بودند.

به همین منظور زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، اظهار کرد: اخیرا فیلمی در فضای مجازی از برخورد یک مامور لباس شخصی ناجا با یک خانم منتشر شد و پیگیری‌هایی در این بازه از نیروی انتظامی داشتیم.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی اعلام کرد که مامور خاطی شناخته شد و سردار اشتری دستور پیگیری موضوع را دادند و کمیته‌ای تشکیل و تیمی به محل برای بررسی بیشتر موضوع ارسال شده است تا آسیب شناسی نسبت به این موضوع صورت گیرد تا از تکرار این وقایع پیشگیری شود.

الهیان درباره عملکرد ناجا، تصریح کرد: جلساتی را کمیسیون امنیت ملی با نیروی انتظامی دارد تا مشکلات و مباحث امنیتی را بررسی شود، اما به لحاظ بودجه، نیروی انسانی و امکانات، نیروی انتظامی دچار کمبود است و در شرایط فعلی نیروی انتظامی خود درگیر مشکل است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کمیسیون امنیت ملی نیروی انتظامی پلیس مقتدر نامناسب پلیس نیروی انتظامی اراذل و اوباش فضای مجازی پلیس با یک زن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۶۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور در معابر

سرهنگ احسان مومنی با اشاره به برخورد پلیس با تخلفات ساکن گفت: تخلفات ساکن جزو آن‌دسته از تخلفاتی است که گرچه حادثه‌ساز محسوب نمی‌شود، اما هم می‌تواند منجر به حوادث رانندگی غیرقابل جبران شده و هم سبب اخلال در روند ترافیک می‌شود، از این رو پلیس برخورد با آن را در راستای روانسازی ترافیک و همچنین پیشگیری از وقوع تصادفات در دستورکار خود قرار داده است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه تخلف در محل ممنوعه، پارک دوبل، توقف در پیاده‌رو و ... جزو تخلفات ساکن محسوب می‌شود، گفت: در همین راستا نیز ماموران پلیس راهور نسبت به اعمال قانون این تخلفات اقدام می‌کنند. علاوه بر آن از چند سال پیش تعدادی از خودرو‌های پلیس راهور تهران بزرگ نیز به دوربین ثبت تخلفات مجهز شده و از این طریق نیز نسبت به برخورد با تخلفات ساکن اقدام می‌شود.

معاون عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از اجرای طرحی جدید برای برخورد با تخلفات ساکن خبر داد و گفت: پلیس راهور پایتخت در حال آماده‌سازی موتورسیکلت‌های مجهز به دوربین ثبت تخلفات است. دوربین نصب شده بر روی این موتورسیکلت‌ها قابلیت ثبت تخلفات ساکن و جریمه متخلفان را داراست. در حال حاضر چند دستگاه از این موتورسیکلت‌ها آماده شده و پس از طی مراحل فنی و دریافت کد‌های مربوطه بر تعداد این موتورسیکلت‌های دوربین‌دار افزوده شده و این موتور‌ها نیز همچون خودرو‌های دوربین‌دار اقدام به جریمه خودرو‌های دارای تخلفات ساکن خواهند کرد.

مومنی درباره اینکه آیا دوربین‌های نصب شده بر روی موتورسیکلت‌ها تنها امکان ثبت تخلفات ساکن را دارند، گفت: در فاز اول، این دوربین‌ها نسبت به اعمال قانون و ثبت تخلفات ساکن اقدام خواهند کرد. اما این دوربین‌ها قابلیت ثبت هر نوع تخلفی را دارند و بسته به برنامه‌نویسی آن، می‌توانند دیگر تخلفات را نیز ثبت کنند؛ لذا ممکن است در آینده از این دوربین‌ها برای ثبت دیگر تخلفات رانندگی نیز استفاده شود.

وی با بیان اینکه اعمال قانون مکانیزه تخلفات رانندگی، درصد خطا و دیگر چالش‌های ممکن را کاهش می‌دهد، گفت: در مواردی مشاهده شده که پارک یا توقف یک خودرو در محل نامناسب، منجر به وقوع تصادفی شدید و حتی مرگبار شده است. همچنین تخلفات ساکن سبب کندی تردد و ایجاد ترافیک می‌شود و برخورد پلیس نیز در همین راستا انجام می‌شود. طرح برخورد با تخلفات ساکن در سال ۱۴۰۳ نیز با جدیت در معابر پایتخت اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • احساس امنیت، پایداری واحدهای اقتصادی را به‌دنبال دارد
  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است
  • ورود موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور در معابر
  • نیروی دریایی امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده
  • نیروی انتظامی آماده تعامل بیشتر با مدیریت شهری است
  • نیروی دریایی ارتش امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده است
  • افزایش ایست بازرسی در تهران / خاطره دهه ۶۰ تکرار می‌شود؟
  • استاندار لرستان: امنیت استان حاصل مشارکت پلیس و مردم است
  • افزایش ایست‌های بازرسی در تهران؛ نماینده مجلس: این‌ها جزو وظایف عادی فراجا است!
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال