Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@15:21:23 GMT

آغاز نوغانداری در بیضاء

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۵۷۳۶۰

آغاز نوغانداری در بیضاء

صدیقه مویدی گفت: به دنبال برگزاری دوره مهارتی پرورش کرم ابریشم که توسط اداره ترویج مدیریت جهاد کشاورزی با همکاری سپاه برای اولین بار در سطح شهرستان برگزار  و آموزش‌های لازم در اختیار بانوان علاقمند به این حرفه قرار گرفت و بصورت آزمایشی پنج جعبه تخم تفریخ شده نوغان در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

او گفت: قیمت هر جعبه تخم نوغان ۳۵ هزار تومان است، این تخم‌ها به صورت یارانه‌ای در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مویدی، هر جعبه تخم نوغان دارای ۲۲ تا ۲۵ هزار تخم نوغان است که در شرایط معمولی نیاز به ۶۰۰ تا ۶۵۰ کیلوگرم برگ توت دارند که در صورت تغذیه و پرورش مناسب و صحیح از هر جعبه تخم نوغان حدود ۳۰ کیلوگرم پیله‌تر حاصل می‌شود.

او گفت: امید است با توسعه و ترویج این صنعت در بین کشاورزان منطقه در راستای افزایش تولید، کسب درآمد بیشتر، اشتغالزایی و کمک به اقتصاد خانوار و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر‌ها شاهد رونق بیشتر این صنعت در منطقه باشیم.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی بیضا گفت: با شروع فصل پرورش کرم ابریشم علاقه‌مندان به حرفه نوغانداری می‌توانند برای تحویل تخم تفریخ شده نوغان به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی بیضا تخم نوغان جعبه تخم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۷۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحاء۲۰۰ کیلوگرم گوشت منجمد فاسد در آمل

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، مهرداد فولاد از امحاء ۲۰۰ کیلو گرم گوشت منجمد فاسد شده در شهرستان آمل خبر داد.

وی افزود: طی بازدید مشترک جهاد کشاورزی و دامپزشکی از محل دپوی گوشت منجمد در یکی از سردخانه‌های این شهرستان و مشاهده ۲۰۰ کیلوگرم گوشت منجمد فاسد شده، بلافاصله امحای آن در دستور کار قرار گرفت و با رعایت ضوابط اصولی از چرخه مصرف خارج شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل تصریح کرد: بازرسی و نظارت مستمر بر روند توزیع اقلام اساسی تنظیم بازاری توسط کارشناسان تنظیم بازار و صنایع این شهرستان ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • خرید ۵۳۰ تن گوشت مرغ منجمد در استان قزوین
  • تولید ۲۹ درصد از پیله ابریشم کشور در گیلان
  • انتصاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران
  • توزیع تخم نوغان یارانه‌ای بین پرورش دهندگان کرم ابریشم
  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد
  • عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • امحاء۲۰۰ کیلوگرم گوشت منجمد فاسد در آمل
  • آغاز عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در شرق شیراز + فیلم و تصاویر
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد