Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-03@00:26:42 GMT

دورکاری هیچ تاثیر منفی بر بهره‌وری ندارد

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۵۷۳۷۶

دورکاری هیچ تاثیر منفی بر بهره‌وری ندارد

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که دورکاری برخلاف تصور برخی از مردم و مدیران، هیچ تاثیر منفی بر بهره‌وری کارکنان ندارد.

به گزارش ایران اکونومیست و به نقل از آی‌ای، یک خبر خوب برای کسانی که از کار کردن در خانه لذت می‌برند، منتشر شده است. طبق بیانیه‌ای که یک تیم تحقیقاتی از دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه A&M تگزاس منتشر کرده است، مطالعه جدید آنها نشان می‌دهد دورکاری نه تنها بر بهره‌وری کارکنان تاثیر منفی ندارد، بلکه حتی انعطاف‌پذیری کارکنان و شرکت‌شان نیز ممکن است از طریق کار از راه دور افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارزیابی بهره‌وری کارکنان در طول طوفان "هاروی"

دورکاری در ایام شیوع بیماری کرونا چیزی بود که بسیاری از مردم در سراسر دنیا آن را تجربه کردند. این موضوع به ویژه در هنگام بلایای طبیعی و سایر رویدادهایی که منجر به جابجایی محل کار می‌شود نیز پیگیری می‌شود.

اکنون این مطالعه به طور خاص، داده‌های کارکنان را قبل، در حین و بعد از وقوع طوفان "هاروی" در ایالات متحده ارزیابی کرده است.

آنچه محققان دریافتند این بود که استفاده از رایانه در طول این طوفان کاهش یافت، اما ۷ ماه پس از وقوع آن به سرعت به سطح قبل از طوفان بازگشت.

"بندن" که مدیر مرکز ارگونومی دانشکده است، می‌گوید: در آینده، درصد بیشتری از نیروی کار درگیر نوعی از فعالیت‌های اداری به سبک دورکاری خواهند بود.

تقریباً همه کارمندان مورد بررسی در این مطالعه دقیقاً به همان سطح خروجی و بهره‌وری رسیده بودند که قبل از طوفان "هاروی" انجام می‌دادند. اکنون این یک پیام بزرگ برای کارفرمایان است، زیرا اخیرا بحث‌هایی جدی را پیرامون اینکه آیا کارکنان باید بتوانند از راه دور یا در یک برنامه ترکیبی کار کنند یا نه، مشاهده می‌کنیم.

بررسی آسیب‌های محل کار

این مطالعه با بررسی علل آسیب‌های محل کار، فراتر از ارزیابی بهره‌وری عمل کرده است. محققان دریافتند که برای کارکنان مهم است که به طور منظم استراحت کنند تا از نظر کاری آسیب نبینند.

"بندن" می‌گوید: تحقیقات ما می‌گوید که اگر در مدت زمانی معین با روش تکراری و سرعت معینی کار کنید، احتمال آسیب‌دیدگی ناشی از آن کار یا اصطلاحا زده شدن از آن کار بیشتر است. اما اگر در بازه‌های کوتاه‌تر کار کنید یا مدت زمان کار را دستخوش تغییر کنید یا ویژگی‌های شخصیتی خاصی مانند وضعیت بدنی خود را تغییر دهید، احتمال اینکه در انجام کارهای خود دچار مشکل شوید، کمتر است.

"بندن" تا آنجا پیش می‌رود که به کارفرمایان پیشنهاد می‌دهد کارمندان خود را تشویق کنند تا قبل از اتمام کارشان به طور منظم استراحت کنند و به نوعی دوباره شارژ شوند. وی استدلال می‌کند که این کار باعث می‌شود نیروی کار سالم‌تر و کارآمدتری داشته باشند.

وی می‌گوید: افرادی که استراحت‌های توصیه شده را انجام دادند در مجموع بازدهی و بهره‌وری بیشتری داشتند. آنها در واقع کارهای بیشتری انجام دادند. ما باید این را بیاموزیم، باید به مردم در مورد آن آموزش دهیم و سپس باید به مردم کمک کنیم که این کار را انجام دهند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: بهره‌وری ، دورکاری

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بهره وری دورکاری بهره وری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۷۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به ۸۲۰ روستای فاقد آب شرب در استان کرمانشاه در حال انجام است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت؛ آبرسانی به ۸۲۰ روستای استان در قالب پروژه‌های ملی،استانی و قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی(ع) در استان درحال‌ انجام است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، رضا داودی امروز _ سه شنبه یازدهم اردیبهشت _ با اشاره به اینکه خدمات آبرسانی در حوزه محرومیت‌زدایی‌از طریق سه حوزه استانی، ملی و پروژه‌های ذیل قرارگاه امام‌حسن مجتبی (ع) انجام‌می‌شود گفت: در سه حوزه قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در کرمانشاه و شهرستان‌های غربی آبرسانی به ۸۲۰ روستا در دست اجرا است که موضوعی بی‌سابقه بوده.

وی گفت: از مجموع طرح‌های آبرسانی به ۸۲۰ روستای که طی دوسال در دست اجرا بوده‌، ۳۲۰ روستا آماده افتتاح و بهره‌برداری است که ۲۱۰ روستای آن در قالب طرح‌های اجرایی قرارگاه امام‌حسن مجتبی (ع) و ۱۱۵ طرح نیز در قالب پروژه‌های ملی و استانی بوده است که طی یکی دو ماه آینده به بصورت رسمی به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تا به امروز در ۳۲۰ پروژه روستایی ۶۲۵ کیلومتر لوله‌گذاری، ۱۵۳ باب مخزن، ۴۹ باب ایستگاه پمپاژ و ۴۶ حلقه چاه حفر شده است و در مجموع ۴۵ هزار نفر از نعمت آب شرب بهره‌مند شده‌اند.

وی پروژه امام علی (ع) یک، در کرمانشاه را به عنوان محرومترین پروژه در این شهرستان عنوان کرد و گفت: این پروژه ۱۸ روستا را تحت پوشش دارد و تا پایان اردیبهشت‌ماه افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

داودی اضافه کرد: با اجرای این ۱۸ پروژه روستایی که تا به امروز آبرسانی به هشت روستای آن انجام گرفته و ۱۰ روستای دیگر نیز تا پایان اردیبهشت به بهره‌برداری خواهد رسید، در مجموع بیش از ۲۰۰۰ هم‌استانی که تا به امروز، هیچگونه دسترسی به آب شرب نداشتند از نعمت آب سالم بهره‌مند خواهند شد.

وی می‌گوید: پیش از این آبرسانی به این روستاها به صورت سیار انجام می‌گرفت یا مردم از چشمه‌های محلی غیربهداشتی استفاده می‌کردند که با افتتاح این پروژه از نعمت آب سالم برخوردار شدند.

کد خبر 749549

دیگر خبرها

  • حد کم کردن وزن کجاست؟ نگاهی به شیوه‌های مرسوم در کاهش و تثبیت وزن
  • کارکنان عقیدتی سیاسی مسئول تقویت هدایت و معنویت هستند
  • تحت تاثیر پیشرفت دفاتر اسناد رسمی ایران قرار گرفتم
  • کارکنان دولت حق دریافت هدیه را نخواهند داشت
  • بخشنامه ممنوعیت دریافت هر نوع هدیه توسط کارکنان دولت به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای فاقد آب شرب در استان کرمانشاه در حال انجام است
  • انجام این فعالیت طول عمر را بیشتر می‌کند
  • پورموسوی: به زودی طوفان به پا می‌کنم؛ می‌گویم چه کسانی خیریه صوری دارند
  • پنجشنبه را تعطیل کنید که از نظر فرهنگی و تمدنی مهم است | برای فعالیت اقتصادی هم فضای مجازی و دورکاری هست!
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان