Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- شین فین حزب ملی‌گرای طرفدار اتحاد مجدد جزیره ایرلند (جمهوری ایرلند و ایرلند شمالی) در انتخابات ایرلند شمالی به پیروزی تاریخی رسید و نوید یک "عصر جدید" را داد، حتی اگر احتمال فلج سیاسی وجود داشت.

به گزارش سرویس بین‌الملل آریا؛در حالی که روند شمارش آرا در انتخابات پنج شنبه گذشته برای انتخاب 90 نماینده مجلس ملی به مراحل پایانی خود رسیده است، نتایج نیمه نهایی نشان می دهد که شین فین بر رقیب خود، حزب اتحادیه دمکرات، که از ولیعهد بریتانیا حمایت می کند، پیشی گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اولین بار در صد سال است که شین فین در انتخابات صدر نشین است، این منطقه شاهد تنش‌های ملی-مذهبی و مشکلات در حال ظهور بر سر برگزیت است که به حزب اجازه می‌دهد تا از رهبر خود، میشل اونیل، به عنوان نخست‌وزیر محلی نام ببرد.

اونیل گفت: «این یک لحظه تعیین کننده برای سیاست و مردم ما است.» او اشاره کرد که سبک رهبری فراگیر را اتخاذ خواهد کرد که "مملو از تنوع و تضمین کننده حقوق و برابری برای کسانی که در گذشته طرد شده و مورد تبعیض قرار گرفته و نادیده گرفته شده اند."

وی با تاکید بر اینکه حزبش مسئولانه عمل خواهد کردخواهد بود، ابراز امیدواری کرد که دیگران نیز اینگونه باشند.

وی تاکید کرد که اولویت اول باید رسیدگی به هزینه های بالای زندگی باشد.

او به یک «بحث جاری» درباره اتحاد مجدد جزیره ایرلند، یک قرن پس از الحاق ایرلند شمالی به سلطه بریتانیا و جدا شدن از جمهوری ایرلند اشاره کرد و خواستار «مناظره مفید درباره آینده ما» شد.

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شین فین ایرلند شمالی ایرلند شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۷۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادی از منادی وحدت در سیستان و بلوچستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، شهید آیت الله سلیمانی نماینده سابق ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بود که ششم اردیبهشت ماه سال گذشته این عالم ربانی در یکی از بانک‌های بابلسر استان مازندران مورد حمله مسلحانه یک فرد قرار گرفت و به شهادت رسید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کشف «گذرگاه مردگان»
  • بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان
  • وزیر اول ایرلند شمالی خشونت‌ها در غزه را نسل کشی خواند
  • یادی از منادی وحدت در سیستان و بلوچستان
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند
  • مراسم فرهنگی ایرانیان در دوبلین
  • اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است
  • آشنایی با تانک چلنجر ۲
  • راه‌اندازی بزرگ‌ترین مزرعه بادی فراساحلی بریتانیا