Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@19:30:47 GMT

تاکید کمیسیون بهداشت بر حفظ کرامت نیروی انسانی حوزه سلامت

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۵۷۷۵۶

تاکید کمیسیون بهداشت بر حفظ کرامت نیروی انسانی حوزه سلامت

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس از مخالفت اعضای این کمیسیون با کلیات طرح بیمه پرداخت خسارت عوارض ناشی از درمان خبر داد.

زهرا شیخی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، از بررسی طرح بیمه پرداخت خسارت عوارض ناشی از درمان در نشست روز گذشته کمیسیون بهداشت و درمان خبر داد و اظهار کرد: کلیات این طرح به دلیل ایرادات مطرح شده توسط مرکز پژوهش‌های مجلس و بیمه مرکزی با نظر موافق اعضای کمیسیون رد و از دستور کار کمیسیون خارج شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بررسی مشکلات فعالان بخش خصوصی حوزه سلامت با حضور مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و انجمن‌های صنفی کارفرمائی بیمارستان‌های خصوصی کشور، افزود: فارغ از بحث سیستم‌های دولتی و خصوصی آنچه که مهم و نگران کننده است این است که به خاطر بحث ارز، قیمت تجهیزات پزشکی و حقوق پرسنلی و … خدمات تمام شده در حوزه سلامت اگر با اصلاح وضعیت بیمه‌ها همراه نشود، فشار زیادی به مردم وارد می‌کند و حتی آینده بخش‌های مختلف حوزه سلامت را هم به خطر می‌اندازد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمیسیون بهداشت به جد تاکید دارد و مصر است که بیمه‌ها باید مردم را حمایت کنند و خدمات حوزه سلامت را پوشش دهند به گونه‌ای که ارتباط مالی پزشک و بیمار قطع شود و بیمه‌ها پرداخت کننده اصلی سهم خدمات درمانی باشند و پرداختی از جیب مردم افزایش نداشته باشد از سویی دیگر در مورد تصمیمات کنونی در حوزه سلامت نگرانی جدی وجود دارد و بی شک تبعات آن در آینده دامن گیر کشور خواهد شد بنابراین باید در آن بازبینی اساسی صورت گیرد و هر چه سریع تراصلاح ساختارهای حوزه سلامت انجام شود و در این رابطه کمیسیون تصمیم دارد که در آینده نزدیک جلساتی را با حضور رئیس مجلس و رئیس جمهور برگزار و به این موضوعات رسیدگی کند.

شیخی یادآور شد: البته در مورد تناقض بین پرداخت‌ها و اظهارات مختلف در این حوزه و عدم در نظر گرفتن کرامت نیروی انسانی در حوزه سلامت نیز انتظاراتی وجود دارد که باید باید با دقت به آنها توجه شود زیرا اگر کرامت نیروی انسانی در حوزه سلامت حفظ نشود شاهد آثار و تبعات آن در آینده نه چندان دور خواهیم بود در این رابطه راهکار کمیسیون بهداشت این است که برای سیستم دولتی، خصوصی و خیریه‌ها نص صریح قانون رعایت شود و بر اساس قوانین بالادستی و سیاست‌های ابلاغی اصلاح تعرفه خصوصی و دولتی و تناقض‌های آن انجام و رفع شود.

کد خبر 573733

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس زهرا شیخی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کمیسیون بهداشت حوزه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۷۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد

صابر جباری فاروجی از سوی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حسین فرشیدی؛ معاون بهداشت وزارت بهداشت در حکمی، دکتر صابر جباری فاروجی را به‌ عنوان «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب کرد.

متن حکم معاون بهداشت به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر جباری

با سلام

با توجه به ضرورت اتخاذ تصمیمات یکپارچه در حوزه تعیین سیاست‌ها، تکالیف و خط مشی‌ها برای دانش آموزان و ایجاد و تداوم هم‌افزایی مراکز/ دفاتر مرتبط معاونت بهداشت در تعامل با حوزه‌­های درون بخشی و برون بخشی به ویژه وزارت آموزش و پرورش و با هدف سامان بخشی به فعالیت‌های مطلوب سلامت کودکان، نونهالان و نوجوانان در مدارس، نظر به تعهد و تجربه جنابعالی، بدین وسیله به موجب این ابلاغ  جنابعالی به سمت "دبیر کارگروه سلامت مدارس"  منصوب می‌­شوید.

اجرای نهضت ملی سواد سلامت‌آموزی در مدارس 10 استان کشور

امید است با یاری خداوند متعال و در سایه توجهات حضرت ولی­‌عصر(عج) در اجرای مأموریت­‌های این کارگروه و در راستای حفظ و ارتقای سلامت دانش‌­آموزان موفق و منصور باشید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد
  • سالانه ۲۰۰۰ نفر در حوزه کوانتوم تربیت و جذب می‌شوند
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • هزینه های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن