Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@19:10:11 GMT

برداشت انبه نارس در هرمزگان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۵۷۸۲۰

برداشت انبه نارس در هرمزگان آغاز شد

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان از برداشت انبه نارس کال از دو هزار و ۸۰۰ هکتار باغات هرمزگان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان، مسعود گرگیج عنوان کرد: پیش بینی میشود امسال ۲۹ هزار تن محصول انبه از سطح 2800 هکتار از باغات هرمزگان برداشت شود که به علت بارندگی‌های خوب در فصل زمستان، ۱۰ درصد بیشتر از سال گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرگیج افزود: ۷۰ درصد انبه هرمزگان به صورت نارس برداشت می‌شود که در صنایع ترشی و شوری استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه برداشت این میوه تا نیمه خرداد ادامه دارد، گفت: مهم‌ترین ارقام انبه در استان آل مهتری، کلک سرخ و هلیلی است که در شهرستان‌های میناب، رودان و بندرعباس تولید می‌شود.

بنا به این گزارش، هرمزگان رتبه نخست تولید و سطح زیرکشت انبه را در کشور دارد و این میوه گرم‌سیری به سلطان میوه‌ها شهرت دارد.

قیمت هر کیلو نارس این محصول اکنون در باغ‌های رودان 15 تا 20 هزار تومان و در میدان میوه و تره بار 25 تا 30 هزار تومان و نرخ دست فروشی آن نیز هر کیلو 35 تا 38 هزار تومان در بندرعباس است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: زمستان میوه و تره بار برنا هرمزگان انبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۷۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات احداث زیرگذر سرخون آغاز شد

عملیات احداث طرح زیرگذر روستای پرتردد سرخون ظهر امروز با حضور استاندار هرمزگان آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، استاندار هرمزگان ظهر امروز با همراهی احمد مرادی، محمد آشوری تازیانی و فاطمه جراره نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و با حضور مردم روستای سرخون از توابع بخش مرکزی بندرعباس، عملیات اجرایی پروژه احداث زیرگذر روستای پرتردد سرخون را کلنگ زنی کرد.

مهدی دوستی در حاشیه این کلنگ زنی گفت: هرمزگان در مجموع 54 نقطه حادثه خیز دارد که در سالیان اخیر شاهد تصادفات و تلفات جانی در این مناطق بوده‌ایم که مسیر سرخون نیز یکی از این مناطق است که برای اصلاح این نقاط به منظور تأمین امنیت مردم از منابع اعتباری مختلف استفاده خواهیم کرد.

وی از اجرای این پروژه در کوتاه ترین زمان ممکن خبر داد و افزود: طبق برنامه ریزی انجام ‌شده و تخصیص منابع مالی همچنین در نظر گرفتن چند پشتوانه مالی از محل مولد سازی، بهره‌برداری از این پروژه در هفته دولت به مردم تقدیم می‌شود.

استاندار هرمزگان ضمن قدردانی از پیگیری نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، بر تامین منابع مالی و بهره برداری سریع از این پروژه تأکید کرد و ادامه‌ داد: باتوجه به انجام کامل مطالعات و استعلامات این پروژه هیچگونه اعلام معارضات از سوی دستگاه‌های دولتی پذیرفته نمی‌شود، همچنین برای بررسی سایر مسائل مطرح شده از سوی نمایندگان مردم و اعضاء شورای منطقه، در هفته جاری جلسه مشترکی برگزار می کنیم.

به گزارش تسنیم، این پروژه با اعتباری بالغ بر 45 میلیارد تومان بناست ظرف مدت 4 ماه احداث شده و در هفته دولت سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد.

انتهای پیام/864

دیگر خبرها

  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • آغاز برداشت گل محمدی از گلستان‌های کرمانشاه
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • هرمزگان در نمایشگاه بین‌المللی اکسپو ۲۰۲۴
  • نحوه پرورش درخت انبه با کمک میوه آن در گلدان خانگی (فیلم)
  • آغاز برداشت گل محمدی در بابل + فیلم
  • آغاز ساخت دو طرح راهسازی در بندرعباس
  • عملیات احداث زیرگذر سرخون آغاز شد
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان