Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود بنابیان در گفت و گو با خبرنگار فارس در تبریز با اشاره به اثرات سؤ ارز ۴۲۰۰ تومانی اظهار کرد: ارز ترجیحی سیاست غلطی بود که باید روزی تاوان اجرای آن را می دادیم چون نه تنها باری از دوش مردم و تولید کنندگان برنداشت بلکه با چند نرخی شدن ارز و توزیع نادرست آن، فضای رانتی به وجود آمد که زمینه ساز بسیاری از فسادها نیز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: البته هر چقدر چنین سیاستی مضر و آسیب رسان بوده باید توجه داشت که حذف ارز ترجیحی نیز باید با برنامه ریزی و تعقل لازم و درست صورت گیرد چرا که ما هدفمندی یارانه ها را از دولت دهم تجربه کردیم و سپس در دولت های یازدهم و دوازدهم با حرکت های پوپولیستی فاصله ای در اجرای این طرح ایجاد شد و نتیجه این بی تدبیری را در آبان ۹۸ دیدیم.

رئیس انجمن چرم آذربایجان شرقی تأکید کرد: باید به این نکته مهم توجه شود که تبعات حذف ارز ترجیحی نباید به مردم و بخش تولید و صنعت تحمیل شود اما متأسفانه با شتابزدگی که در این خصوص وجود دارد، اکنون این بار به یکباره بر دوش این دو بخش گذاشته شده در حالی که ظرفیت تحمل این فشار ایجاد نشده است.

وی با اشاره به حواشی اخیر در خصوص گرانی نان و ماکارونی و واکنش مردم نسبت به این افزایش قیمت های ناگهانی گفت: در بخش تولید نیز به یکباره هزینه واردات مواد اولیه شش برابر شده و در کنار مواردی چون افزایش ۶۰ درصدی حقوق کارگری، فشار چند برابری به صنعت و تولید تحمیل می کند.

بنابیان تصریح کرد: باید توجه داشت که چنین سیاست های شتابزده ای علاوه بر تبعات اجتماعی آشکار احتمالی، پیامدهای اجتماعی پنهانی چون احساس سرخوردگی و یاس از دولت جدید در خصوص اصلاح و بهبود شرایط کشور و سلب اعتماد عمومی را به دنبال خواهد داشت و باید ملاحظات لازم در این زمینه لحاظ شود.

انتهای پیام/۶۰۰۳۶

منبع: فارس

کلیدواژه: عضو اتاق بازرگانی تبریز چرم آرد یارانه ای ارز ترجیحی حقوق کارگر گرانی گرانی ماکارونی ارز ترجیحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۸۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) مقامات آمریکا شایستگی اظهارنظر اخلاقی در خصوص حقوق بشر را ندارند

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) هفتم اردیبهشت ماه با انتشار فیلمی از برخورد خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با اساتید حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا عنوان کرد: انتشار تصاویر تأسف‌بار از برخورد خشن پلیس آمریکا با اساتید دانشگاهی حامی فلسطین و معترض به سیاست حمایتی آمریکا از رژیم جنایتکار صهیونیستی، فاصله بین شعار و عمل در رفتار دولت آمریکا را در معرض قضاوت جهانی قرار داده است.

به گزارش فارس، وی تصریح کرد: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند.

تعدادی از دانشگاه‌های آمریکا این روز‌ها شاهد برگزاری اعتراضات و تجمعات دانشجویان در حمایت از مردم فلسطین و در مخالفت با سیاست‌های حمایتی آمریکا از رژیم صهیونیستی است.

تظاهرات اعتراضی در دانشگاه‌های کشور‌های دیگر از جمله فرانسه نیز برگزار شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • لزوم افزایش فرهنگ‌سازی جهت تفکیک زباله از مبدا
  • (ویدئو) مقامات آمریکا شایستگی اظهارنظر اخلاقی در خصوص حقوق بشر را ندارند
  • آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید!
  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی پیرامون حضور وزیر علوم در این دانشگاه: آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید! شما اخراج اساتید ضد انقلاب و اسلام و دین از دانشگاه‌ را، تبدیل به ابزاری برای تسویه‌حساب‌های شخصی کردید
  • مقامات آمریکا شایستگی اظهارنظر در خصوص حقوق‌ بشر را ندارند+ فیلم
  • مقامات آمریکایی شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق‌بشر را ندارند
  • لزوم پرهیز از مجادله‌های بیهوده در سطح جامعه
  • شورای گفتگوی بخش خصوص با دولت و بانک‌های گیلان
  • چالش‌های یک شتاب‌دهنده در حوزه تولید محتوا/ درآمدزایی از انیمیشن به شرط ورود به بازار بین‌المللی
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا در خصوص فعالیت‌های سایبری