Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسوول بیماری‌های خاص و پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: سالانه حدود ۱۰۰ عمل پیوند مغز استخوان که جزو اعمال جراحی پیشرفته در دنیا محسوب می‌گردد در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه انجام می‌شود.

به گزارش قدس آنلاین، دکتر «بهنام روندی»   افزود: تنها در ۱۲ مرکز دانشگاهی در کشور پیوند مغز استخوان انجام می‌شود که یکی از آنها در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: بیماری خاص به گروهی از بیماری ها گفته می شود که ممکن است زمینه ژنتیکی و مادرزادی داشته و یا به صورت اکتسابی باشد.

مسوول بیماری‌های خاص و پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بیماری های خاص معمولا درمان قطعی نداشته و درمان نگهدارنده دارند و از نظر هزینه های درمانی و دارویی معمولا جزو بیماری های پر هزینه هستند.

وی با بیان اینکه بیماری‌های هموفیلی، تالاسمی، دیالیز و ام اس از سوی وزارت بهداشت جزو بیماری های خاص طبقه بندی شده اند، افزود: در سال‌های اخیر بیماری های صعب الاعلاج نیز به گروه این بیماری ها اضافه شده اند که شامل بیماری متابولیک، اوتیسم، بیماری پروانه ای، بیماری سیستیک فیبروزیس و چند بیماری دیگر است.

دکتر روندی عنوان کرد: همچنین بیماری هایی که حاصل پیوند اعضا هستند یعنی بیماران پیوندی و بیماران سرطانی نیز جزو بیماری های صعب‌العلاج هستند.

وی اظهار داشت: هم اکنون ۲۳۰ بیمار هموفیلی، ۳۱۰ بیمار تالاسمی، ۶۶۰ بیمار دیالیزی و حدود ۲ هزار بیمار ام اس در استان کرمانشاه وجود دارند.

مسوول بیماری‌های خاص و پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: مجموع این گروه های بیماری سه هزار و ۳۵۴ نفر هستند به علاوه بیماران پیوندی و سرطانی که به دلیل آمار متغیری که دارند چون روزانه به تعداد آنها اضافه می شود و یا متاسفانه به دلیل فوت از تعداد آنها کم می شود آمار آنها متغیر است که به آمار بیماران خاص استان اضافه می شود.

وی گفت: اما در مورد خدمات دارویی و درمانی و خدمات سرپایی، داروهایی که برای آنها در نظر گرفته شده در قالب یک بسته حمایتی است برای بیماران خاص و صعب العلاج که هر ساله از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دانشگاه ها ابلاغ می شود.

دکتر روندی اضافه کرد: این بسته علاوه بر خدمات دارویی، شامل یک سری ویزیت ها، انجام آزمایشات لازم، انجام اسکن ها و تصویربرداری رنگی و ساده و MRI می باشد.

مسوول بیماری‌های خاص و پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد: برای بعضی از گروه های بیماری که به علت عوارض بیماری دچار مشکل می شوند نیز یکسری خدمات مثل شنوایی سنجی، بینایی سنجی، کاردرمانی، گفتار درمانی و بینایی سنجی در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: بخشی از این خدمات نیز شامل خدمات دندانپزشکی و بستری است که دانشگاه علوم پزشکی در کلینیک شهید فتاحی و مرکز جامع بیماران خاص ۲ واحد دندانپزشکی دولتی برای این بیماران را در نظر گرفته است.

روندی اضافه کرد: یکی از مهمترین اقدامات دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حوزه بیماری های خاص افتتاح و راه اندازی مرکز جامع بیماران خاص در کلینیک بوستان است که در سال ۹۸ افتتاح شد و یکی از بهترین مراکز کشور است و این بیماران می توانند علاوه بر سایر مراکز درمانی، خدمات درمانی بسیار تخصصی ویژه بیماران خاص را در این مرکز دریافت نمایند.

وی تصریح کرد: برخی از اقلام دارویی این بیماران وارداتی بوده و در مقطعی در سال گذشته با کمبود در چند قلم از این داروها مواجه بودیم اما خوشبختانه هم اکنون کمبود خاصی در زمینه تامین دارو های وارداتی و ایرانی نداریم.

مسوول بیماری‌های خاص و پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: داروهای این گروه از بیماران در ۲ داروخانه  امام خمینی (ره) و ولیعصر(عج) که داروخانه های آموزشی دانشگاه هستند در اختیار آنها قرار می گیرد.

وی در پایان افزود: از دیگر خدمات مهمی که در دانشگاه علوم پزشکی در سال های اخیر انجام شده، احیا و انجام عمل پیوند کلیه در استان پس از چند سال تعطیلی است و سال گذشته ۱۶ پیوند کلیه  با موفقیت در استان انجام شد.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: پیوند مغز استخوان بیماران خاص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۸۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: البته در سال‌های قبل شماری افراد مبتلا به مالاریا در سبزوارشناسایی شده بودند که خوشبختانه با انجام مراحل تشخیص سریع بیماری و شروع درمان به موقع، از انتقال محلی آن جلوگیری شده بود.

دکتر سیدمجید غضنفری افزود: مالاریا از بیماری‌های منتقله است که توسط پشه آنوفل از انسان آلوده به افراد سالم منتقل می‌شود و این پشه در اکثر مناطقی که دارای آبگیر، برکه و یا رودخانه باشند، به وفور دیده می‌شود.

وی گفت: این بیماری می‌تواند در صورت ورود افراد بیمار از مناطق آلوده کشور به مناطق پاک و گزش پشه آنوفل، به صورت محلی انتقال پیدا کند که خطر اپیدمی بیماری را نیز به همراه دارد.

او افزود: استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و جنوب کرمان از جمله مناطقی هستند که در آن بیماری مالاریا به صورت بومی وجود دارد و متاسفانه موارد فوق در سیستان و بلوچستان در حال افزایش است و افرادی که به عنوان مسافر و یا دلایل شغلی از جمله رانندگی، سربازی، خدمت نظامی و انتظامی و... به این مناطق رفت و آمد می‌کنند، در معرض خطر این بیماری قرار دارند.

دکتر غضنفری گفت: در صورت درمان نشدن به موقع بیماری، ضمن خطر مرگ و میر بالا، احتمال انتشار بیماری مالاریا از طریق گزش پشه آنوفل و انتقال آن به دیگران وجود دارد.

وی افزود: شهروندان در صورت مشاهده علایم تب و لرز شدید در خود، پس از سفر به مناطق آلوده، به پزشک و یا مراکز خدمات جامع سلامت، مراجعه کنند.

 

دیگر خبرها

  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته دربیمارستان‌های کرمانشاه واسلام آباد غرب
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • انجام ۶ عمل پیوند اعضا در خوزستان