Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@04:48:25 GMT

۸۵ درصد از جمعیت دلیجان زیر پوشش تامین اجتماعی هستند

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۵۸۳۵۷

۸۵ درصد از جمعیت دلیجان زیر پوشش تامین اجتماعی هستند

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا حسینی روز دوشنبه در آیین تجلیل از کارگران واحد تولید الیاف مصنوعی(مجتمع ساینا) در دلیجان، افزود: ضریب پوشش بیمه تامین اجتماعی در استان مرکزی به غیر از شهرستان زرندیه بیش از ۱۰۰ درصد است.
وی با اشاره به جمعیت ۲۲۴ هزار نفری کارگران استان مرکزی ادامه داد: ۱۴ هزار کارگر در دلیجان مشغول به کار هستند و با تغییر ۵۰۰ درصدی در حوزه درمان بیمه شدگان تامین اجتماعی این شهرستان، ۴۳ هزار نفر از خانواده کارگران دارای دفترچه تامین اجتماعی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: درمانگاه تامین اجتماعی دلیجان دارای ۶ بخش فعال، سه پزشک عمومی و چهار پزشک متخصص است.

حسینی توضیح داد: یکهزار و ۷۸ نفر از خدمات ارتوپدی، یکهزار و ۸۰۰ نفر از خدمات متخصص زنان و زایمان، ۸۵۲ نفر از خدمات متخصص مغز و اعصاب، ۸۸۵ نفر از خدمات چشم پزشکی و پنج هزار و ۱۵۴ نفر از خدمات دندانپزشکی درمانگاه تامین اجتماعی دلیجان در سال گذشته استفاده کردند.

وی بیان کرد: مقرری بگیران بیمه بیکاری در شهرستان دلیجان در سال گذشته ۳۷ درصد کاهش داشته و در سطح استان مرکزی ۲۵ درصد کاهش داشته است و این درصد در کشور در حال افزایش است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی با بیان اینکه حرکت افزایشی بازنشستگان بیشتر ورودی‌های واحدهای تولیدی است، گفت: برخلاف شرایط سخت کشور به دلیل تحریم های ظالمانه این نهاد اجتماعی برای انجام کامل تعهدات خود تلاش می کند.

رییس هیات مدیره مجتمع تولید الیاف مصنوعی دلیحان( ساینا) نیز در این آیین گفت: توسعه و رشد اقتصادی هر کشوری وابسته به کارگران است.

بهروز محمدی با اشاره به احداث واحد تولید مصنوعات الیاف شیشه ای در این مجتمع ، افزود: تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز تا خردادماه وارد کشور می‌شود و در هفته دولت این واحد بهره‌برداری خواهد شد.

وی بیان کرد: با بهره برداری از واحد تولید مصنوعات الیاف شیشه ای ، مجتمع ساینا به بزرگترین قطب تولید مصنوعات الیاف شیشه ای در خاورمیانه تبدیل می شود و دیگر نیاز به واردات این محصول نیست.

رئیس هیات مدیره مجتمع تولیدی ساینا گفت: این واحد برای ۱۵۰ نفر در دلیجان اشتغال پایدار ایجاد می‌کند.

محمدی با تاکید بر حفظ اشتغال موجود افزود: در شرایط سخت تحریم ها، هیچ نیروی کاری از مجتمع ساینا بیکار نشد.

دلیجان به مرکزیت شهری به همین نام در فاصله ۱۵۰ کیلومتری اراک - مرکز استان مرکزی -  و در کنار راه‌های اتصال چندین استان کشور قرار دارد.
 

برچسب‌ها سازمان تامین اجتماعی استان مرکزی دلیجان الیاف مصنوعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی استان مرکزی دلیجان سازمان تامین اجتماعی استان مرکزی دلیجان الیاف مصنوعی تامین اجتماعی نفر از خدمات استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۸۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهادری جهرمی: افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تصویب شد

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با تبریک روز کارگر، معلم و گرامیداشت یاد شهید مطهری، اظهار کرد: امروز به پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی و وزارت کار، افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی تصویب شد و حقوق حداقل بگیران بازنشستگان حوزه تامین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت و یک بازنشسته دارای همسر و یک فرزند حداقل حقوق بالای ۱۰ میلیون تومان خواهد شد. برای سایر سطوح ۲۲ درصد به اضافه عدد ثابتی که معمول هر سال بود در هیات وزیران تصویب شد.

بیشتر بخوانید: حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ۴۰ درصد افزایش می‌یابد

وی ادامه داد: شش ماه از ابلاغ سیاست های اقتصاد دریا می گذارد و قرار بود تا دولت برنامه آن را تدوین کند. این برنامه تفصیلی و زمان بندی شده به تصویب دولت رسید. سازوکار اجرای این برنامه و وظایف هر دستگاه مشخص شده است این برنامه جامع است و ۴۰ حکم دارد و مبتنی بر یک سند است.

کد خبر: 1229122 برچسب‌ها بازنشستگان

دیگر خبرها

  • نرخ بیکاری در کشور به ۸.۱ درصد کاهش یافت
  • شناسایی ۵۰۰ کارگاه‌‌ کوچک فاقد بیمه کارگران در مرکزی
  • ۷۵ هزار کارگر زیر پوشش تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد
  • فیلم| حقوق حداقل بگیران بازنشستگان تامین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت
  • بهادری جهرمی: افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تصویب شد
  • خبر خوش سخنگوی دولت برای بازنشستگان تامین اجتماعی
  • ۷۵۰۰۰کارگرتحت پوشش تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد هستند
  • پرستاران ۳۰ درصد از جمعیت نظام سلامت هستند
  • کمرنگ شدن محافظه کاری و شتاب تحولات اجتماعی در استانبول
  • سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد دلیجان است