Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-01@17:04:40 GMT

استیفای حقوق قانونی کارگران در صدر اولویت‌ها

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۵۸۵۳۴

استیفای حقوق قانونی کارگران در صدر اولویت‌ها

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: استیفای حقوق قانونی کارگران در صدر اولویت‌هایی است که از طریق مبادی قانونی با جدیت دنبال خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی همه ساله با کارگران عزیز کشور دیدار و از نزدیک با آنان سخن می‌گویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آستانه این دیدار تاریخی ذکر این نکته ضروری است که معظم له پیشرفت و توسعه کشور را مرهون کار با برنامه و مبتنی بر دانش و تخصص می‌دانند و امسال به درستی در نامگذاری سال که به نام تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین مزین شده، این نگاه دقیق و عالمانه را که کارگران نقش اساسی در سازندگی کشور دارند، بار دیگر مورد تاکید قرار می‌دهد.


قطعا نگاه جامع، موشکافانه و آینده نگر مقام معظم رهبری مدظله العالی به این قشر پرتواضع و سربازان خط مقدم تولید ملی و مبارزه با تحریم‌ها چنان است که فعالیت آنان را در هر کارگاه و کارخانه‌ای همچون «جهاد» اعلام کرده اند. بر همین اساس نیز پیوسته به همه مسولان و دست اندرکاران گوشزد کرده اند که به امور صنفی و معیشتی کارگران توجه و رسیدگی داشته باشند.


وزارت مردم در دولت مردمی سیزدهم نیز معتقد است که جامعه کارگری شریف کشور همواره پای ثابت موفقیت‌های انقلاب اسلامی بوده و به تعبیر امام راحل عظیم الشان ستون‌های جامعه، کارگران عزیز هستند. به همین منظور دولت سیزدهم و وزارت مردم خود را دولت حامی کارگران، تولید و ستون‌های اصلی جامعه می‌داند.


امروز نیز این وزارتخانه تلاش می‌کند که فضای کسب و کار، تولید و هم معیشت کارگران را بهبود بخشد. همچنین بخشی از توجه ویژه دولت سیزدهم به جامعه کارگری کشور و تجلی آن را در تعامل شرکای اجتماعی کارگران و کارفرمایان در شورای عالی کار با تعیین ۵۷ درصدی دستمزد کارگران برای سال ۱۴۰۱ شاهد بودیم.


با این وجود وزارت مردم، اصلی‌ترین راهبرد خود را برای اتخاذ راه حل‌های مناسب و حل مسایل کلان خود، تشریک مساعی با نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی قرار داده و ارزش و جایگاه کار و صیانت از حقوق کارگران و فعالان عرصه تولید را که جزو دستاورد‌های ارزشمند انقلاب اسلامی است را در کنار توجه به کار و کارگر قابل تحقق می‌داند.


همچنان معتقدیم که دستاورد‌های ارزشمندی که امروز با تلاش کارگران عزیز و فعالان عرصه کار و تولید شاهد آن هستیم در سخت‌ترین دوره و شرایطی که از یک سو تحریم‌های ظالمانه و از سوی دیگر شیوع ویروس منحوس کرونا بر جامعه کارگری و کارفرمایی عزیز کشورمان تنگ کرده بود به دست آمده است.


یقینا توسعه کمی و کیفی خدمات در عرصه‌های مختلف، بویژه در افزایش شفافیت و رفع فساد‌های احتمالی و تسریع در خدمت رسانی به مردم با راه‌اندازی سامانه جامع روابط کار و فعال بودن ۱۰ فرآیند الکترونیکی در این سامانه، افزایش فعالیت تشکل‌های کارگری و کارفرمایی با بیش از ۱۴ هزار تشکل فعال، صیانت از اموال و منابع بیمه شدگان جامعه کارگری و کارفرمایی و مقابله با دست اندازی‌ها به اموال جامعه کارگری کشور میثاقی است همیشگی که وزارت مردم ذره‌ای از آن عدول نخواهد کرد. علاوه بر این‌ها استیفای حقوق قانونی کارگران در صدر اولویت‌هایی است که از طریق مبادی قانونی با جدیت دنبال خواهد شد. اما ایجاد فرهنگ خلاقیت و خلق مداوم ایده را در همه ساختار‌ها و نیز حوزه‌های تصمیم گیری و در راستای تحول کمی و کیفی تولیدات را که اساسا با «کار» شکل می‌گیرند و با «کار» نیز توسعه می‌یابند با اهمیت می‌دانیم.


قطعا دیدار کارگران عزیز با رهبر معظم انقلاب فصل جدیدی را به روی فعالان حوزه کار و تولید خواهد گشود، فصلی تازه که تحقق بخش شعار سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: استیفا کارگران وزارت تعاون کارآفرینی کارگری و کارفرمایی کارگران عزیز جامعه کارگری وزارت مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۸۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگری نماد بالندگی، رشد و اثربخشی است/ کارگران حرف اول و آخر را در جهش تولید می‌زنند

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه امروز به برکت وجود کارگران، اعتماد به نفس ملی تقویت شده است، اظهار کرد: پیشرفت‌های علمی و صنعتی کشور نتیجه زحمات و تلاش‌های نیروی کار است.

مالک رحمتی امروز، ۱۱ اردیبهشت در مراسم گرامی‌داشت روز جهانی کارگر، با اشاره به تقدس کار در آموزه‌های دینی مطرح کرد: از منظر دینی، کار یک مفهوم مقدس و کارگری یک شغل شریف است و باید این فرهنگ در جامعه جا بیفتد که از شغل کارگری با عزت و افتخار یاد کنیم.

وی با بیان اینکه کارگری نماد بالندگی، رشد و اثربخشی است، افزود: امروز به برکت وجود کارگران و خودکفایی در بسیاری از صنایع، اعتماد به نفس ملی تقویت شده و در سایه ارزشی که نظام جمهوری اسلامی به نیروی کار می‌دهد، به یک عزت و اقتدار بالایی در دنیا دست یافته‌ایم. 

وی با بیان اینکه پیشرفت‌های علمی و صنعتی کشور نتیجه زحمات و تلاش‌های نیروی کار است، گفت: عملیات وعده صادق نیز یکی از نتایج نیروی فنی و متخصص کشورمان بود که دنیا را مات و مبهوت خود کرد و امروز شاهدیم که در امتداد این عملیات و وعده مقام معظم رهبری مبنی بر فروپاشی رژیم غاصب صهیونیستی، خیزش عمومی علیه این رژیم در آمریکا و سایر کشورها شکل گرفته است.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه تضمین کیفیت کار را یکی از مقوله‌های بسیار مهم در حوزه کارگری دانست و گفت: تحقق جهش تولید و صادرات در گرو تولید محصولات باکیفیت و مطابق با استانداردهای ملی و جهانی است که حرف اول و آخر را در این زمینه کارگران می‌زنند.

وی بیان کرد: اگر کارگران با عشق و علاقه و انگیزه کار کنند و تعهد به کیفیت تولیدات را در روند تولید رعایت کنند قطعاً محصولات باکیفیتی تولید خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کشور در عرصه‌های مختلف به رشد و توسعه غیرقابل‌باور رسیده، اما این پیشرفت‌ها به درستی به جامعه منعکس نشده، اضافه کرد: مسیر امیدآفرینی در جامعه، روایت پیشرفت‌هایی است که در جای‌جای کشور اتفاق می‌افتد.

رحمتی با اشاره به اینکه روایت صحیح پیشرفت، وظیفه مدیران، روابط عمومی‌ها و اهالی رسانه است، خواستار برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت برای اقشار مختلف ازجمله دانش‌آموزان، دانشجویان و حتی مدیران اجرایی استان توسط دستگاه‌های اجرایی شد.

وی به مشکلات کارگری نیز اشاره کرد و گفت: یکی از این مشکلات، مسکن کارگران است که باید با استفاده از ظرفیت نهضت ملی مسکن، بتوانیم مشکل کارگران را در این زمینه حل کنیم و قطعاً این قدم بزرگی در ارتقای سطح معیشت کارگران عزیز خواهد بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از استانداری آذربایجان شرقی،  وی درخصوص حقوق و دستمزد کارگران نیز اذعان کرد: تعیین حقوق و دستمزد یک کار تخصصی در سطح کلان کشوری است، آن‌چه به استان مربوط است استفاده از سایر تسهیلات مانند اعطای سهام صنایع به کارگران در راستای ارتقای معیشت و اطمینان خاطر کارگران نسبت به آینده شغلی است که در این زمینه هر چه در توان داریم انجام خواهیم داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • به موضوعات مهم جامعه کارگری، توجه شود
  • تحقق رونق تولید و رشد اقتصادی با بهبود شرایط کاری کارگران
  • کارگری نماد بالندگی، رشد و اثربخشی است/ کارگران حرف اول و آخر را در جهش تولید می‌زنند
  • تجلیل از ۳۰ نفر از جامعه کار و کارگری گیلان
  • دیوان‌عدالت، رای به ابطال مصوبه افزایش حقوق کارگران می‌دهد؟/ میرغفاری: مزد ۱۴۰۳ مشروعیت خود را بین جامعه کارگری از دست داده است
  • ضرورت توجه به کارگران نخبه و نخبگی در جامعه کارگری
  • نقش برجسته کارگران در جهش تولید
  • «کارگران» تلاشگران عرصه اقتصادی کشورمان هستند
  • کارفرمایان باید حقوق و عزت کارگر را رعایت کنند
  • بازوان توانمند کارگران تضمین کننده توسعه و رونق تولید در جامعه است