Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-28@20:09:56 GMT

رای گیری پیش از موعد در استرالیا آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۵۸۶۵۵

رای گیری پیش از موعد در استرالیا آغاز شد

رای گیری پیش از موعد در استرالیا امروز (دوشنبه) دو هفته جلوتر از روز انتخابات و در حالی آغاز شده که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد حزب اپوزیسیون چپ میانه "کارگر" پیشتاز است و نخست وزیر با کاهش محبوبیت روبروست.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از خبرگزاری رویترز، در میانه کارزاری که تمرکزش بر روی فشار هزینه‌های معاش، امنیت ملی و تغییرات آب و هوایی است، نظرسنجی صورت گرفته از سوی روزنامه The Australian نشان داد که حزب کارگر با ۵۴ درصد در مقابل ۴۶ درصد حزب اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا پیش‌ رو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین میزان محبوبیت اسکات موریسون به ۴۴ درصد کاهش داشته و او را به آنتونی آلبانیز، رهبر حزب کارگر که میزان محبوبیتش ۴۲ درصد شده، نزدیک کرده است.

رای گیری پیش از موعد یک روز پس از آن برگزار شده که مناظره تلویزیونی بین موریسون و آلبانیز با درگیری لفظی بین دو طرف پخش شد.

آلبانیز امروز به خبرنگاران گفت: اسکات موریسون چیزی جز فریاد زدن ندارد که بیان کند. او فقط داد زدن را بلد است و در تمام مدت مناظره همین کار را انجام می‌داد.

نظرسنجی انجام شده مشخص کرد، زنان رای دهنده بیشتر به حزب کارگر تمایل داشته‌اند چون فکر می‌کنند که این حزب می‌تواند مدیریت بهتری در بهبود بخشیدن به فشارهای معیشیتی انجام دهد.

در نظرسنجی موسسه "بازبینی مالی استرالیا" با بیان اینکه هزینه‌های بالای زندگی دغدغه اصلی رای دهندگان است، مشخص شد که اگر ائتلاف حاکم در انتخابات اصلی که ۲۱ مه است هم‌چنان با کاهش مقبولیت مواجه شود، حزب کارگر می‌تواند به تنهایی زمام امور کشور را به دست بگیرد. ائتلاف، اکثریت تک کرسی در مجلس عوام پارلمان استرالیا دارد.

انتظار می‌رود میلیون‌ها استرالیایی رای خود را در دو هفته آینده در بیش از ۵۰۰ حوزه رای گیری به صندوق بیندازند.

رای گیری پیش از موعد در استرالیا محبوبیت پیدا کرده است. حدود ۴۰ درصد از رای دهندگان در انتخابات پارلمانی گذشته یا به صورت زودهنگام یا از طریق پست رای دادند.

"تام راجرز"، کمیسیونر انتخابات استرالیا نیز به شبکه خبری ABC گفت که انتظار دارد تعداد رای دهندگان در این انتخابات بیشتر شود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: استرالیا ، اسکات موریسون

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: استرالیا اسکات موریسون رای گیری پیش از موعد اسکات موریسون حزب کارگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۸۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نشست خبری تعدادی از کاندایداهای زن تهران در ایسنا

نشست خبری انتخاباتی تعدادی از کاندیداهای زن دومین دوره انتخابات مجلس دوازدهم در محل خبرگزاری دانشجویان ایران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، تعدادی از کاندیداهای انتخابات دومین دوره مجلس دوازدهم از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با حضور در خبرگزاری دانشجویان ایران در نشست خبری به تشریح برنامه‌های خود پرداختند.

ادامه دارد

دیگر خبرها

  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آغاز مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری از اوایل خرداد
  • آغاز ضبط مستند تبلیغاتی و مناظره نامزدهای دور دوم انتخابات
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری دراوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • موعد پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه تعیین شد
  • آغاز ضبط مناظره ی نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • آغاز ضبط مناظره های نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در خراسان جنوبی
  • آغاز نشست خبری تعدادی از کاندایداهای زن تهران در ایسنا
  • آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان