Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@13:30:40 GMT

کمبود خواب کاهش وزن را مختل کند

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۵۸۸۱۰

بیش از یک‌سوم بزرگسالان در ایالات متحده و بریتانیا به دلایل مرتبط با زندگی مدرن مانند استرس، محو شدن مرزهای کار و زندگی یا استفاده بیش از حد از وسایل الکترونیکی به طور منظم خواب کافی ندارند. البته نتایج مطالعات قبلی نیز نشان داده‌ اختلالات خواب می‌تواند باعث بروز انواع مشکلات سلامتی از جمله بیماری‌های قلبی‌ عروقی، دیابت، کلسترول بالا، تصلب شرایین یا چاقی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نقل از ارث، اکنون گروه تحقیقاتی به رهبری دانشگاه کپنهاگ دریافته کمبود خواب با کیفیت تلاش افراد برای کاهش وزن پس از رژیم را تضعیف می‌کند و تقریبا ۲ ساعت ورزش شدید در هفته می‌تواند به حفظ خواب بهتر کمک کند.

سرپرست گروه تحقیق در دانشگاه کپنهاگ می‌گوید: تعجب‌آور بود که ببینیم چگونه کاهش وزن در بزرگسالان مبتلا به چاقی باعث بهبود طول مدت و کیفیت خواب در مدت زمان کوتاهی می‌شود و چگونه ورزش حین تلاش برای کاهش وزن باعث بهبود کیفیت خواب خواهد شد.

همچنین جالب بود بزرگسالانی که پس از کاهش وزن به اندازه کافی نمی‌خوابند یا خواب بی‌کیفیت دارند، نسبت به افراد با خواب کافی در حفظ وزن کمتر موفق به نظر می‌رسند.

به منظور بررسی رابطه بین الگوهای خواب و وزن دانشمندان ۱۹۵ بزرگسال ۱۸ تا ۶۵ ساله مبتلا به چاقی را که به مدت ۲ ماه از رژیم غذایی کم‌کالری پیروی کردند و به طور متوسط ۱۲ درصد از وزن بدن خود را از دست دادند را بررسی کردند.

دانشمندان دریافتند که پس از ۲ ماه رژیم کم‌کالری مدت‌زمان و کیفیت خواب در همه شرکت‌کنندگان بهبود یافت. با این حال پس از یک سال شرکت‌کنندگان در گروه ورزش موفق شدند بهبود خواب حاصل از رژیم غذایی کم‌کالری را حفظ کنند.

علاوه بر این کسانی که کمتر از ۶ ساعت در شب می‌خوابیدند یا خواب با کیفیت پایین‌تری در شروع مطالعه داشتند، در زمان پیگیری نسبت به افرادی که بیشتر یا بهتر می‌خوابیدند، وزن بیشتری اضافه کردند.

یکی از محققان این مطالعه گفت: این واقعیت که سلامت خواب به شدت با حفظ کاهش وزن مرتبط بود، مهم است زیرا بسیاری از ما میزان خواب توصیه شده مورد نیاز برای سلامت و عملکرد مطلوب را دریافت نمی‌کنیم و به نظر می‌رسد کاهش وزن با ورزش باعث بهبود خواب شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: گرانی ماکارونی رتبه بندی معلمان آزمون دستیاری یارانه ارز 4200 تومانی وام ودیعه مسکن 1401 کمبود خواب کاهش وزن گرانی ماکارونی رتبه بندی معلمان آزمون دستیاری یارانه ارز 4200 تومانی وام ودیعه مسکن 1401 کاهش وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۸۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت به خودرو آسیب خودرو می‌زند

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از سازمان ملی استاندارد ایران، استاندارد ملی و بین المللی مواد افزودنی به سوخت با عنوان مکمل سوخت (After Market) یا عناوین دیگر وجود ندارد و این مکمل‌ها تحت نظارت استاندارد نیست.

برپایه این گزارش، از آنجایی که استفاده از این فرآورده‌ها منجر به آسیب دیدگی خودرو خواهد شد، بر عدم استفاده از این دسته از محصولات تاکید می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استفاده از مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت به خودرو آسیب می‌زند
  • استفاده از مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت به خودرو آسیب خودرو می‌زند
  • مقرراتی برای داشتن خواب خوب
  • چگونه آسیب‌های ناشی از بدخوابی را از بین ببریم؟
  • روش های موثر برای از بین بردن آسیب‌های ناشی از بدخوابی
  • تضمین حیات شهری با افزایش درختان
  • آب آلبالو چه کمکی به دیابتی‌ها می‌کند؟
  • عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند
  • منیزیم را چه زمانی از روز مصرف کنیم؟
  • برای خواب خوب مقررات بگذارید