Web Analytics Made Easy - Statcounter

روز گذشته نیروی موشکی و هوایی ارتش روسیه حملات سنگینی را به شهر بندری اودسا در جنوب غربی اوکراین انجام دادند.

سرویس جهان مشرق _ دقیقا بیست روز قبل عملیات ارتش روسیه در جبهه شرقی اوکراین و منطقه دونباس آغاز شد؛ اگرچه بر خلاف جبهه جنوبی یا عملیات ماه نخست در شمال کی‌یف، سرعت پیشروی ارتش روسیه در این محور کند بود اما آنها تقریبا موفق شدند کلیه مناطقی را که در ۳ هفته اخیر در این منطقه به تصرف درآورده بودند تثبیت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز گذشته ارتش روسیه موفق به تصرف شهر راهبردی پوپاسنا شد؛ این نقطه یکی از ۳ راس مثلث ایزیوم _ روبیژنه _ پوپاسنا بود که با تصرف آن توسط قوای روسی، حالا منطقه سورودونتسک در شرایط شبه محاصره قرار گرفته و فشار بر روی دو شهر مهم و اهداف نهایی عملیات جبهه شرقی یعنی اسلاویانسک و کراماتورسک بیشتر شده است.

ارتش روسیه در پیشروی‌های روز گذشته خود در اطراف شهر ایزیوم موفق شد غنایم جنگی فراوان از جمله انواع موشک‌ها و راکت های ضد زره و پدافندی اهدایی غرب به اوکراین نظیر AT-۴، استینگر و میلان به دست آورد.

حملات سنگین هوایی و موشکی به بندر اودسا

روز گذشته نیروی موشکی و هوایی ارتش روسیه حملات سنگینی را به شهر بندری اودسا در جنوب غربی اوکراین انجام دادند.

در یکی از این حملات، ساختمان هتلی در ساحل شهر اودسا هدف حمله با موشک های کروز روسی قرار گرفت که بنابر ادعای منابع روسی، این هتل محل استقرار قوای مزدور خارجی در بندر اودسا بوده است که پس از لو رفتن موقعیت آنها توسط ستون پنجم، هدف حملات موشکی ارتش روسیه قرار گرفته است.

همچنین فرماندهی نیروی هوایی اوکراین تصاویری از حملات سنگین جنگنده های نیروی هوایی روسیه به پایگاه هوایی اودسا منتشر کرده است.

در این حملات برخی تاسیسات و زیرساخت های این پایگاه و باند اصلی فرود و برخاست جنگنده های سوخو۲۷ اوکراینی (که در حمله به جزیره مار حضور داشتند) هدف حملات جنگنده های روسی قرار گرفتند.

هشدار سفارت ایران در اوکراین به اتباع کشورمان

سفارت جمهوری اسلامی ایران در اوکراین در بیانیه ای خطاب به شهروندان ایرانی حاضر در کشور مولداوی اعلام کرد: با توجه به تداوم جنگ در اوکراین و احتمال گسترش آن به منطقه ترانس دنیستر (ترانس نیستریا) در مولداوی، از همه شهروندان ایرانی ساکن در این منطقه درخواست می‌شود در اولین فرصت نسبت به ترک منطقه اقدام کنند.

ترانس نیستریا منطقه ای خودمختار در شرق مولداوی و هم مرز با کشور اوکراین است که در هفته های گذشته شاه افزایش تنش و تبادل آتش میان این منطقه و خاک اوکراین بودیم و با توجه به حضور ۱ تیپ از نیروهای ارتش روسیه در این منطقه، احتمال حمله مشترک اوکراین و مولداوی به این منطقه وجود دارد.

تخلیه کامل جزیره مار توسط نیروی دریایی روسیه

پس از حملات گسترده نیروی هوایی اوکراین به جزیره کوچک "مار" در شمال دریای سیاه که در نخستین روزهای جنگ توسط نیروی دریایی روسیه تصرف شده بود، تصاویر هوایی و ماهواره ای جدید از این جزیره نشان می‌دهد ارتش روسیه به طور کامل مواضع خود را در این جزیره ترک کرده و کلیه تاسیسات نظامی مستقر در آن نیز نابود شده اند.

بخش رسانه‌ای وزارت دفاع اوکراین در روزهای گذشته تصاویر زیادی از حملات پهپادهای رزمی بیرقدار و جنگنده های سوخو۲۷ ارتش این کشور به جزیره مار منتشر کردند که بنابر اطلاعات موجود در این ویدئوها، چندین سامانه پدافندی Tor و استرلا، ۱ فروند بالگرد ترابری میل۸ و ۵ فروند قایق گشتی کلاس رپتور نیروی دریایی روسیه در حملات هوایی اوکراینی ها نابود شد و سرانجام این جزیره به شکل کامل توسط ارتش روسیه تخلیه شد.

برخی کارشناسان نظامی تحلیل کرده بودند که احتمالا روسیه از این جزیره به عنوان مبدا حمله آبی - خاکی به بندر اودسا در جنوب غرب اوکراین استفاده خواهد کرد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت جنگ اوکراین و روسیه نیروی دریایی روسیه استینگر میلان نیروی هوایی اوکراین مولداوی اوکراین وزارت دفاع اوکراین منطقه دونباس ارتش روسیه جمهوری اسلامی ایران نیروی هوایی روسیه اودسا اخبار داغ خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت نیروی دریایی روسیه ارتش روسیه بندر اودسا جزیره مار روز گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۸۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات ارتش روسیه در مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی

وزارت دفاع روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد ارتش این کشور به مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی در بخش جنوبی جبهه حمله کرده است.

به گزارش ایسنا، گزارش‌های اولیه حاکی از سه انفجار در مرکز اودسا است.

طبق گزارش راشا تودی، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تاسیسات نظامی، نیروها و تجهیزات اوکراینی مورد اصابت حملات هوایی، موشکی و توپخانه‌ای قرار گرفته‌اند.

خبرگزاری نووستی پیش از این به نقل از نیروهای محلی گزارش داد که ارتش روسیه یک مقر اوکراینی را در مرکز شهر بندری اودسا هدف قرار داده است.

براساس آنچه تاکنون گزارش شده، سه انفجار در منطقه رخ داده که یکی از آنها در نزدیکی مقر فرماندهی اوکراین با قدرت بیشتری بوده است.

«اولگ کیپر» رئیس اداره منطقه‌ای اودسا ضمن تایید این گزارش، گفت که در این حمله از موشک بالستیک استفاده شده و دست‌کم سه نفر کشته‌ شده‌اند.

روسیه بارها تاکید کرده است که طی عملیات نظامی خود فقط مراکز نظامی اوکراینی را هدف قرار می‌دهد و هیچ اقدامی علیه زیرساخت‌های غیرنظامی انجام نمی‌دهد.

در حال تکمیل...

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی اوکراین به پایگاه هوایی روسیه؛ خسارت سنگین روس‌ها + ویدئو
  • ببینید | حمله پهپادی اوکراین به پایگاه هوایی روسیه
  • رشد ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • ارتش به خودکفایی در ساخت تجهیزات و ادوات رسیده است
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • عملیات ارتش روسیه در مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی
  • فعالیت ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی در بندر امام خمینی
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه