Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌اکبر عباسی راد روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: اجرای این طرح در شهرستان دامغان در تاغزارهای منطقه امروان همزمان با سایر نقاط استان اجرا شد.

وی ادامه داد: تغییرات اقلیمی و خشکسالی‌های اخیر از یک جهت و بروز آفات و بیماری‌ها از جمله سفیدک و شپشک، تاغزارهای کشور را تحت تاثیر جدی قرار داد و به سوی نابودی کشانده است و همچنین افزایش سن تاغ ها همزمان با موارد گفته شده، موجب تشدید این موضوع گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عباسی راد خاطرنشان کرد: طی ۲ سال‌ اخیر، پس از شناسایی محدوده آلودگی در منطقه امروان دامغان توسط کارشناسان، با توجه به شیوع آفت شپشک و سفیدک که منجر به خشک شدن تدریجی گیاه و خطر سرایت آلودگی به سایر مناطق از جمله باغات منطقه می‌شود، اقدام به سم‌پاشی و محلول پاشی با مواد مغذی شد. 

وی اضافه کرد: با توجه به شدت آلودگی و عدم حصول نتیجه مطلوب، عملیات هرس بهداشتی در سطح تاغزارهای این منطقه پس از اجرای مراحل قانونی انجام شد. 

عباسی راد تصریح کرد: کارشناسان با بهره گیری از خاصیت جست زنی به عنوان منحصربه فردترین ویژگی این گیاه باارزش، اقدام به اجرای عملیات هرس بهداشتی در سطح تاغزارهای آلوده کردند. 

وی افزود: در پی اجرای عملیات هرس بهداشتی، از هر تنه تاغ جست های زیادی جوانه زده و شروع به رشد می‌کند که این امر به جوانسازی و از بین رفتن آفات و بیماری ها کمک می‌کند.  

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت: طرح پرورشی تاغ‌زارها در سالهای گذشته نیز در استان سمنان و شهرستان دامغان همانند سایر نقاط کشور انجام شد که نتایج مطلوب آن قابل مشاهده است.

به گزارش ایرنا، طی سال گذشته هفت هزار و ۹۵ کیلوگرم چوب تاغ طی هفت فقره در سطح این شهرستان کشف و با متخلفان برخورد شد که در این راستا ۹ متخلف بازداشت و هفت دستگاه خودرو توقیف شد. 

برچسب‌ها منابع طبیعی و آبخیزداری تجارت چوب بیابان زدایی دامغان منابع طبیعی صنعت چوب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری تجارت چوب بیابان زدایی منابع طبیعی و آبخیزداری تجارت چوب بیابان زدایی دامغان منابع طبیعی صنعت چوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۹۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت جهاد کشاورزی، سعید معین افزود: به سبب جلوگیری از کاهش عملکرد تولید گندم، کشاورزان هرچه سریعتر مبارزه علیه سن گندم را انجام دهند.

مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات با بیان اینکه در کشور ۶ میلیون هکتار سطح زیر کشت گندم آبی و دیم است، اظهارداشت: مبارزه با سن غلات در سطح کشور از بهمن ماه سال گذشته آغاز و ادامه دارد.

وی گفت: با توجه به اثر آفت سن گندم در عملکرد تولید، تاکنون سطح مبارزه به یک میلیون و ۲۰۰ هزارهکتار رسیده است.

معین اظهار داشت: از آنجایی که در مواقع بارندگی امکان سمپاشی و محلول پاشی وجود ندارد و همواره منجر به تاخیر می‌شود، بنابراین تا قبل از تبدیل آفت سن به پوره باید مبارزه به موقع صورت بگیرد.

بر اساس این گزارش، درسال زراعی گذشته استان‌های کردستان، کرمانشاه و اصفهان بهترین نتیجه را در عدم سن زدگی داشته اند.

در استان کردستان تاکنون ۲۳۰ هزار هکتار گندم علیه سن سمپاشی شده است و قرار است ۱۵۰ هزار هکتار دیگر صورت گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سمپاشی بیش از ۲۳۰ هزار هکتار مزارع کردستان علیه سن غلات
  • هشدار به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • مبارزه بیولوژیک با آفات، در مزارع دیم ایلام آغاز شد
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • مبارزه با بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • کاهش ۷۰ درصدی خسارت سیل با اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری
  • سطح مبارزه علیه آفت سن گندم به یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار رسید
  • مبارزه با  بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • اجرای طرح برخورد با سارقان در دامغان/ ۸سارق دستگیر شدند
  • اجرای عملیات ساماندهی ضلع شمالی اتوبان پاسداران تبریز