Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، شهید عباس پورش همدانی یکی از سرداران بزرگ ایران اسلامی است که در سال ۱۳۳۵ در یکی از محله‌های فقیر نشین شهر همدان دیده به جهان گشود.

او دوران کودکی و نوجوانی اش را با عشق به اهل بیت سپری کرد و این موضوع باعث شکل گیری شخصیت او در مسیر الهی شد.

تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را با موفقیت گذراند و وارد دوره متوسطه شد، این دوران با سالهای پایانی حکومت ستم پیشه شاه خائن همزمان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی جوانی خود را وقف تلاش برای به ثمر رساندن انقلاب اسلامی کرد و در کوران مبارزات مردم ایران در برابر طاغوت جسم وروح خود را صیقل بخشید و نقش به‌سزایی در بزرگترین انقلاب مردمی قرن بیستم ایفا کرد.

پس از پیروزی انقلاب با دستور رهبر کبیر انقلاب اسلامی, جهاد سازندگی تشکیل شد تا ویرانه ها و عقب افتادگی های حاصل از سالهای حکومت سیاه و ننگین سلسله های ستم شاهی پهلوی و قاجار را بسازد وآباد کند.

شهید عباس پورش همدانی به این نهاد مردمی پیوست و به مناطق محروم رفت تا تمام تلاش خود را متوجه آبادانی این مناطق و خدمت به هموطنانش کند.

حضور وی و همکارانش در بخش "خنجین" استان همدان شور و شوق عجیبی در مردم محروم این منطقه ایجاد کرده بود چرا که مردم این منطقه تا به خاطر داشتند در حکومت شاه یا هیچ مسئولی به سراغ آنها نمی رفت و یا اگر هم می رفت برای چپاول آنها می رفت.

این شهید بزرگوار در تلاش برای ایجاد رفاه و آسایش برای مردم محروم استان همدان بود که شعله‌های جنگ تحمیلی زبانه کشید و او این بار خود را در محک امتحان بزرگتری یافت و به یاری دین خدا شتافت.

وی با همت مثال زدنی خود ستاد پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد سازندگی همدان را تشکیل داد و به‌ عنوان مسئول این تشکیلات نوپا وارد میدان نبرد با متجاوزان به ایران شد.

شهید پورش همدانی در زمانی کوتاه با تکامل و توسعه این مجموعه خدمات شایانی به ایران در جنگ نابرابرش مقابل کشورهای مهاجم کرد و به اقرار فرماندهان جنگ او در بیشتر عملیات نقش تعیین کننده ای در خلق پیروزی ها داشت.

وی عاشق خدا بود و در سفری به سرزمین وحی با پروردگار یگانه اش عهد بست تا جان در بدن دارد به دفاع از اسلام ناب محمدی بپردازد. 

وقتی در جبهه نبرد حق علیه باطل بود، به اوج عظمت روحی رسید و  او به‌عنوان فرماندهی لایق و توانا زبانزد عام و خاص شده بود و هرجا گره یا مشکلی پیش می آمد او چاره ساز بود.

سرانجام این سردار ملی که راه طولانی را برای وصال محبوب طی کرده بود، در روز ۲۲ اردیبهشت ۱۳۶۶، در جبهه غرب به افلاکیان پیوست.

شهید عباس پورش همدانی فرمانده تیپ ۱۸ الغدیر ستاد پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد سازندگی همدان در بخشی از وصیت نامه خود عنوان کرده است: به پا خیزید و صدای خداوندان زر و زور و تزویر جهانی را در گلویشان خفه کنید و فرصت یک نفس راحت را هم به آنها ندهید که نفس راحت آنان خون دیده و آه سرد مستضعفین عالم را همراه دارد.

در بخش های دیگر وصیتنامه این شهید جبهه حق علیه باطل چنین آمده است: اگر امت و امامت هر دو کنار هم باشند و امت بی هیچ کاستی و کاهلی به دنبال امام حرکت کنند، طولی نخواهد کشید که بساط جور و استکبار در زمین برچیده می‌شود.

پایان مظلومیت انسان در گرو حرکت یکپارچه امت پشت سر امام است و این مشکل عمده و اساسی محرومیت انسان در همه تاریخ است.

زمین هیچ وقت بی حجت نبوده اما تقریبا همیشه امام بی امت بوده و این مشکل بزرگ انسانیت است.

نکند خدایی نکرده خواندن چند کتاب در حوزه و گذراندن چند واحد در دانشگاه حجابی شود که چراغ هدایت خدا در زمین( ولایت فقیه و نیابت ولایت فقیه) را ندیده و با چشمانی نابینا در تاریکی و ظلالت با خیال خدمت خیانت به دستمایه این انقلاب خونبار بکنیم.

برادر و خواهرم: امروز استکبار جهانی با همه قوا به میدان مبارزه با اسلام آمده و هروز بیشتر از پیش خود را مجهز می‌کند.

نفس وجود او در عدم ماست و تا صدای الله اکبر ما را خاموش نکنند از پای نمی‌نشینند.

پس بپای خیزید و صدای خداوندان زر و زور و تزویر جهانی را در گلویشان خفه کنید و فرصت یک نفس راحت را هم به آنها ندهید که نفس راحت آنان خون دیده و آه سرد مستضعفین عالم را همراه دارد.

غیرتمندان برخیزند و قلم پای این متجاوزین به حقوق انسانهای محروم، که فریاد یاللمسلمین آنها بلند است را بشکنید.

پیروان علی(ع) به پا خیزید با صلاح تقوا و سلاح آتشین خود قلب استکبار شرق و غرب را از سینه بیرون آورده و زیر پا له کرده و فرصت گفتن آخ را به آنها ندهید.

اولین یادواره ملی سردار پورش همدانی و یکصد شهید جهادگر همدان برگزار می‌شود

در همین راستا همزمان با سالگرد شهید عباس پورش همدانی یادواره سردار شهید حاج عباس پورش همدانی فرمانده پشتیبانی و مهندسی رزمی جهاد سازندگی همدان و شهید شاخص سال ١۴٠١ راهیان نور و همچنین یکصد شهید جهادگر استان همدان نیمه دوم اردیبهشت ماه جاری در شهر مرزی بانه استان کردستان برگزار می شود.

رئیس کانون سنگر سازان بی سنگر جهاد کشاورزی همدان در این باره در جمع خبرنگاران گفت: این یادواره به صورت ملی جمعه بیست و سوم اردیبهشت ماه جاری همزمان با سالروز شهادت سردار شهید پورش همدانی فرمانده دقت مهندسی رزمی جهاد سازندگی همدان و شهید شاخص سال راهیان نور دریادمان شهدای جهاد همدان موسوم به " یادمان بوالحسن" در شهر بانه برگزار می شود.

«محمد علی حیدری دلگرم» با اشاره به اینکه نقش جهاد سازندگی استان همدان در بیشتر عملیات‌های دفاع مقدس پررنگ است افزود: این یادواره در راستای جهاد تبیین مورد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی و با همکاری خانواده شهدای جهادگر برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: احداث یادمان شهدای جهاد همدان در ارتفاعات بانه در سال ٩٧ زمینه ساز انس و الفت بین مردم منطقه و مردم استان همدان شده است.

حیدری دلگرم اظهار داشت: هر چند یادواره یکصد شهید سنگر سازان بی سنگر استان به جز ایام کرونا هر ساله برگزار شده اما برای اولین بار است که به صورت ملی و با حضور خانواده های شهدای جهاد و مسئولان کشوری برگزار می شود.

استان همدان در دوران هشت سال دفاع مقدس هشت هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده است.

برچسب‌ها شهر همدان شهید سازمان بسیج سازندگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر همدان شهید سازمان بسیج سازندگی شهر همدان شهید سازمان بسیج سازندگی جهاد سازندگی همدان برگزار می شود استان همدان شهدای جهاد نفس راحت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۹۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش حکمت مطهر در خرم‌آباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛ مسؤول نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل با(ع) با تبریک روز معلم و سالروز شهادت مرتضی مطهری ،تعلیم و تربیت را یک ضرورت اجتناب ناپذیر در زندگی اجتماعی عنوان کرد و افزود:شهید مطهری چهره درخشان تاریخ فرهنگ و معارف اسلامی است.

حجت الاسلام درویش همچنین باتبریک هفته عقیدتی سیاسی سپاه ،سپاهیان را متولیان عزت و عظمت پیشرفت در کشور عنوان کرد و افزود :امروز ما سپاهیان افسران خط مقدم جهاد تبیین هستیم و باید با تلاش مضاعف در کنار کار وابسته به خود ،طرح نور نیروی انتظامی را حمایت کنیم.

مسول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه مهمترین رسالت سپاه را تلاش برای ارتباط بیشتر با نسل جوان در قالب راهیان پیشرفت ،روشنگری جهاد تبیین در پایگاه مقاومت عنوان کرد وافزود:دستاورد بزرگ عملیات وعده صادق به رخ کشیدن اقتدار و عظمت نظام انقلاب اسلامی بود و نشان داد که ایران در دفاع از امنیت ملی و مردم با هیچ کس شوخی ندارد . 

 در ادامه از فرماندهان مسوولان و مربیان برتر سپاه استان تجلیل شد

دیگر خبرها

  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • تجمع دانشجویان همدانی در حمایت از آزادی خواهی دانشجویان جهان
  • نخستین دوره مربیگری سطح یک اسکواش در همدان برگزار می‌شود
  • شاهد پیشرفت و تعالی حاکمیت اسلام هستیم
  • خبرنگاران جنگ ترکیبی دشمن را با جهاد تبیین روشنگری کنند
  • مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است
  • پاسداران باید قدر فرصت حضور و خدمت در سپاه را بدانند
  • اعزام ۲۵ هزار همدانی به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در خرم‌آباد
  • سفره همدانی‌ها با نان سبوس‌دار کامل می‌شود