Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@18:02:46 GMT

مدافع حرمی که شهادتش را پیش‌بینی کرد

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۵۹۲۳۶

مدافع حرمی که شهادتش را پیش‌بینی کرد

نوزدهم اردیبهشت‌ماه، سال‌روز شهادت یکی از فرماندهان مقاومت در سوریه است که در سال ۱۳۹۵ در جریان حمله نیروهای تکفیری در منطقه خان‌طومان به شهادت رسید و پیکرش پس از چهار سال جاویدالاثر بودن در آن منطقه در تاریخ دهم خرداد ۱۳۹۹ به آغوش خانواده بازگشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «شهید جواد الله‌کرم» از مستشاران زبده نظامی و فرماندهان مقاومت، متولد دوم تیر ماه سال ۱۳۶۰ و اهل محله مهرآباد تهران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او که برای دفاع از حرم عمه سادات داوطلبانه به سوریه اعزام شد، سه بار در سال‌های ۹۳ و ۹۴ در جریان جنگ سوریه مجروح شد و در نهایت در جریان حمله نیروهای تکفیری به خان‌طومان در جنوب غرب حلب در زمان آتش بس در نوزدهم اردیبهشت سال ۱۳۹۵ به شهادت رسید. پیکر «الله‌کرم» در منطقه ماند و در زمره شهدای جاویدالاثر قرار گرفت.

معتقد بود، حتی اگر حرم حضرت زینب (س) هم در سوریه نبود، باید می‌رفت و چیزی از اهمیت رفتنش کم نمی‌شد، چه برسد به اینکه بحث حرم هم پیش آمده بود، می‌گفت: سوریه محور مقاومت ماست، اگر از دست برود خطر بزرگی برای انقلاب اسلامی است.

به کارش اهمیت زیادی می‌داد، همیشه می‌گفت: «مهم نیست چه مسئولیتی داریم و کجا هستیم، هر جا که هستیم، باید درست انجام وظیفه کنیم.»

جواد الله‌کرم از جمله شهدای مدافع‌حرمی بود که شهادت خود را پیش‌بینی کرده و برای آن آماده بود. یکی از هم‌رزمان شهید، خاطره‌ای از شب قبل از شهادت او نقل کرده و گفته بود: «شب بود، همه جمع نشسته بودیم و داشتیم شوخی می‌کردیم، جواد گفت: بچه‌ها امشب کمتر شوخی کنید. تعجب کردم، به شوخی گفتم: جواد نکنه، داری شهید می‌شی، گفت: آره نزدیکه، هاج و واج مانده بودیم چه بگوییم. همه لحظه‌ای سکوت کردند. یکی از بچه‌ها دوربین آورد و گفت: بگذار چند تا عکس بگیریم، قبول کرد، نشستیم چند تا عکس مجلسی انداختیم، فردا جواد شهید شد.»

کد خبر 573820

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهيد جواد الله کرم فرماندهان جبهه مقاومت جبهه مقاومت خان طومان سوريه شهدای مدافع حرم شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۹۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس هر لحظه در معرض شهادت است

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: همکاران من در سراسر کشور هر لحظه ممکن است در معرض حملات مختلف مجرمان قرار گرفته و جان خود را در راه حفاظت از جان و مال مردم از دست داده و به شهادت برسند.

به گزارش ایسنا، صبح امروز مراسم تشییع شهید گمنام در ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار و پیکر این شهید در محوطه مقر مرکزی پلیس پایتخت به خاک سپرده شد.

سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در این مراسم گفت: شهدا شمع محفل بشریت هستند و رفتند تا چراغ راهی باشند برای همه ما. شهدا جان خود را تقدیم کردند تا سایه قرآن بر این کشور حاکم باشد. شهدا رفتند تا امروز ما بتوانیم در امنیت کامل باشیم و استقلال داشته باشیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: شهدا رفتند تا امروز بزرگترین مستکبران جهان نیز جرات تعرض به کشور ما را نداشته باشند.

محمدیان گفت:  انتظامی کشور هر لحظه در معرض شهادت است زیرا باب شهادت در این نیرو باز است و ممکن است ماموران ما در هر لحظه در انجام ماموریت‌های خود مورد حمله مجرمان و بزهکاران قرار گیرند و جان خود را از دست بدهند.

وی با اشاره به خاکسپاری پیکر این شهید در ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: حضور این شهید به روحیه ایثار همکاران ما کمک می‌کند و اعتقاد دارم برکت مجموعه ما خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین برگزار می‌شود
  • شهادت نوزاد نجات یافته از شکم مادر شهید + فیلم
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • پیام رهبری به خانواده سردار ترور شده در سوریه
  • یادی از شهید امیررضا علیزاده ، شهید مدافع حرم
  • حملات جدید حزب الله به شتولا و آویویم
  • تشییع پیکر شهید مرزبان در قروه
  • پیکر شهید «جلال اعتماد» در قروه تشییع شد
  • آغاز ساخت المان مزار شهید مدافع وطن احسان بابایی
  • پلیس هر لحظه در معرض شهادت است