Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@04:43:35 GMT

«بومگردی» ترفند سودجویان برای ساخت و ساز ویلا در جنگل

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۵۹۲۴۵

«بومگردی» ترفند سودجویان برای ساخت و ساز ویلا در جنگل

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر آسیابی صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: گزارش ها و بررسی ها نشان می دهد با افزایش نظارت های قضایی بر ساخت و سازهای غیرمجاز در استان، افراد فرصت طلب و سودجو در ترفند تازه به بهانه توسعه گردشگری در قالب بوم گردی، قوانین و مقررات صیانت از کشاورزی و منابع طبیعی را دور می زنند و پس از تفکیک اراضی در زمین های کشاورزی، اراضی ساحلی و جنگلی و حتی در دامنه کوه ها، مجتمع های تفریحی توریستی می سازند و به مردم می فروشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: متاسفانه این سودجویان از مزایایی مانند معافیت در پرداخت عوارض قانونی تغییرکاربری، عوارض صدور پروانه ساختمانی و تسهیلات ویژه بخش گردشگری هم بهره برده اند.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از سوء استفاده در این بخش باید هر چه زودتر طرح جامع توسعه گردشگری استان با جانمایی پهنه مناطق نمونه گردشگری که قابلیت سرمایه گذاری بخش خصوصی را دارد، تهیه شود.

آسیابی افزود: با نظارت دادستانی مرکز استان، اداره های راه و شهرسازی، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اداره ثبت اسناد و املاک حداکثر سه ماه برای تهیه این طرح فرصت دارند تا دست سودجویان برای ساخت و سازهای غیرمجاز بسته شود.

وی ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی هم باید در این مدت مجوزهای صادر شده برای بوم گردی ها و مراکز گردشگری را بررسی و در صورتی که افراد در پوشش طرح های گردشگری اقدام به ساخت و ساز و فروش واحدهای مسکونی کرده اند، مجوزها را باطل و متخلفان را به دستگاه قضایی معرفی کند.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: ساخت و ساز واحدهای مسکونی در زمین های با کاربری تفریحی و توریستی ممنوع بوده و اداره کل راه و شهرسازی استان باید مصوبات کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان که در آن مجوز ساخت و ساز خانه در این زمین ها را صادر کرده است، باطل کند.

کد خبر 5485396

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان دادگستری گلستان حیدر آسیابی بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا خطبه های نماز جمعه آمار کرونا گروههای جهادی گرد و غبار آلودگی هوا خراسان رضوی عملیات بازی دراز بسیج سازندگی صعود به بازی دراز مشهد ایلام ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۹۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفر گودال ١٥ متری برای کشف اشیاء تاریخی؛ ۳ نفر دستگیر شدند

سرهنگ محمدرضا زارعی گفت: برابر گزارش واصله به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنندج مبنی بر حفاری غیرمجاز در منزل شخصی یکی از روستا‌های شهرستان قروه بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: با همراهی فرماندهی انتظامی بخش سریش‌آباد قروه، سرپرست اداره میراث‌فرهنگی قروه و یگان شهرستان و پس از بازدید از منزل شخصی، ٣ نفر با هویت بومی شناسایی و دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه از متهمان یک دستگاه خودرو کشف و ضبط شد، افزود: متهمان اقدام به حفر یک چاله به عرض ٢ متر و عمق ١٥ متر به قصد کشف اشیای تاریخی کرده بودند.

 سرهنگ زارعی عنوان کرد: پرونده قضایی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

 شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران آثار تاریخی، مراتب را در اسرع وقت به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان فرماندهی یگان حفاظت شماره تلفن ٠٨٧٣٣١٧٨٨٥٥ گزارش دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • تشدید برخورد محیط زیست با سودجویان اراضی ملی
  • تعلیق و لغو مجوز فعالیت ۲ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان
  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • برخورد جدی با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی
  • برخورد قاطع با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • حفر گودال ١٥ متری برای کشف اشیاء تاریخی؛ ۳ نفر دستگیر شدند
  • حفاری ۱۵ متری در منزل شخصی و دستگیری ۳ نفر
  • توقف تور‌های غیرمجاز گردشگری استان مرکزی در ایستگاه پلیس فتا
  • توقف‌ تورهای غیرمجاز گردشگری استان مرکزی در ایستگاه پلیس فتا